RAST DOMAĆIH FRANŠIZA

Najboljom franšizom u 2022. proglašen Muzej iluzija, nalazi se na više od 40 lokacija u svijetu

Muzej Iluzija će se natjecati za europsku nagradu ‘The 2023 European Franchise Award‘ krajem rujna u Bruxellesu

Muzej Iluzija

U Hrvatskoj je trenutno aktivno oko 220 franšiza u različitim djelatnostima, a u posljednje tri i pol godine primjetan je veliki rast domaćih franšiza, za čak 170 posto na njih 70, među kojima je i Muzej iluzija, dobitnik nagrade Franšiza godine 2022, istaknuto je u utorak na dodjeli nagrada.

Nagradu za franšizu godinu ili "Franchise Brand Leader Award 2022” pokrenuli su prošle godine Hrvatska udruga za franšizno poslovanje-FIP i Darko Buković, direktor te nagrade i online radija Poslovni FM.

"Jedna od najvećih vrijednosti franšizne industrije i tog modela poslovanja je što je primjenjiva u više od 90 posto poslova, što znači i da je gotovo svaka djelatnost franšizibilna. To otvara mogućnosti posebice malim tvrtkama u Hrvatskoj za veći iskorak, pa i u izvoz i da se jače pokrenu jer su to najčešće brzorastući i profitabilni poslovi”, naglasio je Buković.

image

Darko Butković

Muzej iluzija na više od 40 lokacija u svijetu

Da ima puno prostora i za izvoz domaćih franšiza pokazuju primjeri lanjskih nagrađenih rent-a-car Carwiz Internationala i Surf ‘n‘ Friesa te glavnog ovogodišnjeg dobitnika nagrade Muzeja iluzija.

Muzej iluzija nagradu je ove godine osim za Franšizu godine 2022 dobio i za najbolju hrvatsku izvoznu franšizu te za najveći izvozni iskorak, a time će predstavljati Hrvatsku na sajmu franšiza u Frankfurtu te se natjecati za europsku nagradu "The 2023 European Franchise Award" krajem rujna u Bruxellesu.

Muzej iluzija od svojih početaka 2015. proširio se iz Zagreba na više od 40 lokacija u 25 država diljem svijeta. Prema planu, ured i muzej otvaraju ove godine i u Atlanti te u još nekoliko gradova u SAD-u.

Franšiza Mozgavci dobila je nagradu za najbrže rastuću novu hrvatsku franšizu, dok su to na regionalnom tržištu hrvatske franšize Tinker Labs i Fast Review.

image

Tinker Labs

Najboljom rastućom inozemnom franšizom na hrvatskom tržištu proglašena je franšiza Mail Box Etc, najbolja regionalna franšiza u Hrvatskoj je Malac genijalaca, a Helen Doron Hrvatska najbolja franšiza s društvenim učinkom.

image

Helen Doron

Franšizna osoba godine 2022. je osnivač Carwiza Krešimir Dobrilović, koji je istaknuo da je dobro što su pokrenute te nagrade, posebice jer pobjednici idu u europsko natjecanje, gdje su oni kao lanjski pobjednici bili "u velikoj konkurenciji", i to im je dalo dodatni vjetar u leđa, vidljivost i kontakte.

image

Krešimir Dobrilović

Uoči dodjela nagrada na panelu o franšizama, predsjednica uprave Erste Card Cluba Diners Anita Markota Štriga objasnila je da je Diners jedna od najstarijih franšiza u Hrvatskoj, koja će ove godine obilježiti 54 godine, a zanimljivim je istaknula da je tada, 1969. tu franšizu zapravo dobila Agencija za turističko poslovanje. Ocijenila je i da je to dokaz da i u financijskom sektoru može biti itekako uspješnih franšiza.

image

Krunoslava Josimović, Danko Žitinić, Mladenka Tomić, Andrija Čolak, Krešimir Dobrilović i Anita Markota Štriga

Novost Registar franšiza

Predsjednica udruge FIP, jedna od najvećih stručnjaka za franšizno poslovanje u Hrvatskoj Ljiljana Kukec najavila je da će se uskoro na njihovim web stranicama pojaviti i prvi hrvatski Registar franšiza.

"To će biti važno za našu komunikaciju s institucijama, ali i bankama, koje još uvijek ‘stidljivo‘ financiraju pokretanje takvog posla, a koje je vrlo isplativo i za davatelje i primatelje franšize, jer se najčešće radi o već razrađenom poslu”, istaknula je Kukec. To će biti važno, dodaje, i jer nema posebne zakonske regulative za franšize u Hrvatskoj, nego se ti ljudi vode kao mikro ili mali poduzetnici.

"Za nagrade je ove godine u uži izbor ušlo 35 franšiza, koje ukupno zapošljavaju 1.200 ljudl, no kada se tome doda da na svakog zasposlenog dolazi još bar jedna osoba iz drugih djelatnosti i još dva - tri člana obitelji, dolazimo do brojke od nekoliko tisuća zaposlenih samo u tih 35”, iznijela je Kukec.

Dodala je i da za pokretanje franšiznog posla ponekad ne treba ni centa, osim prostora, jer davatelj daje sve drugo (primjerice Pan Peck), kao i da se za 20 do 30 tisuća eura već može pokrenuti posao s puno manje rizika nego bez franšize.

"Franšizni model poslovanja ima budućnosti i sigurno će i rasti, a i pandemija je pokazala da se ljudi u krizama okreću takvom načinu rada, pa zato i imamo veliki porast domaćih franšiza. Franšize su ušle i u opravdana sredstava za samozapošljavanje kod HZZ-a, i to je dobra stvar, kao i što smo kao udruga uspjeli kroz godine pokrenuti franšizne kolegije i predavanja na nekoliko fakulteta”, zaključila je Kukec.

image

Nagrađeni

image

Publika na panelu

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 17:45