Ambiciozni plan

Nakon modernizacije pruge od Beograda do Budimpešte vlakovi će voziti brzinom od 200 km/h

Projekt je dogovoren tijekom Putinovog posjeta Beogradu.
Ilustracija, stanica vlaka u centru Beograda
 PRESS: Železnice Srbije

Rekonstrukcija dionice srbijanske željezničke pruge Beograd-Mađarska bit će završena do 2023. godine, javlja portal Ekapija. Riječ je o projektu vrijednom 230 milijuna eura, čiji je cilj modernizirati ključnu dionicu pruge, nakon koje će se vlakovi moći kretati brzinom od 200 kilometara na sat.

- Očekujem da ćemo već 2023. godine od Beograda do Budimpešte moći putovati modernim željeznicama brzinom od 200 kilometara na sat – izjavio je Miroljub Jevtić, glavni direktor tvrtke Infrastrukture železnice Srbije, u razgovoru s televizijskom kućom RTS.

Projekt su dogovorili predstavnici Srbije i Rusije tijekom nedavnog državničkog posjeta ruskog predsjednika Vladimira Putina Srbiji. Osim toga, predviđena je i modernizacija željezničke pruge duge 210 kilometara koja grad Valjevo spaja s graničnim prijelazom u Crnoj Gori.

- Ovim će se projektom prvi put od 1975. godine rekonstruirati i dionica Beograd-Bar – istaknuo je Jevtić, istaknuvši da će se nakon modernizacije pruge na toj dionici moći doseći brzina od 100 kilometara na sat.

Jevtić je najavio da bi se radovi na dionici od Stare Pazove do Novog Sada trebali finalizirati do kraja 2021. godine, nakon čega će se provesti elektrifikacija pruge i raspisati natječaj za nabavu novih, modernih, vozila.

Ruskim investicijama bit će financirana i izgradnja inovativne službe za korisnike željezničkih usluga, iz koje će se upravljati cjelokupnim željezničkim prometom Srbije, piše Ekapija.

- U svakom će se trenutku kompjuterski očitavati maksimalna brzina vlaka – objasnio je Jevtić, naglasivši pritom da će se vozačima u kabini uvesti kompletna signalizacija zahvaljujući kojoj neće trebati pratiti signale pored pruge, što će željeznički promet učiniti efikasnijim i sigurnijim.

- Našem će poduzeću ove godine Svjetska banka odobriti kredit u iznosu od 13 milijuna dolara, a planiramo aplicirati i za sredstva Europske banke za obnovu i razvoj – dodao je zaključivši da je njihov cilj postati vodećom državom u Europi po pitanju sigurnosti u željezničkom prometu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. travanj 2024 09:16