IZNENAĐENJE NA TRŽIŠTU

Netflix gubi pretplatnike pa panično razmišljaju o rješenjima problema: Većina ih se neće svidjeti korisnicima

Prvo tromjesečje završio je s 221,6 milijuna pretplatnika, njih 200.000 manje nego u prethodnom tromjesečju
 Chris Delmas/AFP

Umjesto da raste, broj pretplatnika globalno popularnog video streaming servisa Netflix prvi se put u deset godina počeo se smanjivati, pokazuju poslovni rezultati predstavljeni početkom ovog tjedna.

Vodstvo te kompanije iz Silicijske doline razmišlja o uvođenju jeftinije usluge s uključenim oglasima, o daljnjem poboljšanju programa, ali i o tome kako da ipak zarade od 100-tinjak milijuna ljudi koji gledaju njezin program, kako procjenjuju, a da za njega ne plaćaju dodatno, nego koriste lozinku drugog kućanstva.

Netflix je prvo ovogodišnje tromjesečje završio s 221,6 milijuna pretplatnika, što je njih 200.000 manje nego u prethodnom tromjesečju, a prognoziraju pad broja pretplatnika od još dva milijuna u ovoj godini, što je šokiralo investitore na Wall Streetu, kako izvješćuju strani mediji. Naime, očekivao se rast od 2,6 milijuna. Usporedbe radi, u istom prošlogodišnjem tromjesečju broj pretplatnika narastao je za 4 milijuna.

Pad cijene dionica

Prihod kompanije ipak je rastao 10 posto i dosegnuo 7,87 milijardi dolara, ali investitori su očekivali da će to biti 7,95 milijardi dolara.

Dionica Netflixa već je prilično stradala ove godine pod pritiskom loših vijesti s obzirom na to da je kompanija u siječnju najavila da se očekuje značajno smanjenje rasta broja pretplatnika. Zadnjeg dana prošle godine na Nasdaqu je držala cijenu od 602 dolara, u utorak je bila na 348 dolara, a u kasnijem produljenom trgovanju spustila se na 256 dolara.

Kao objašnjenje pada broja pretplatnika vodstvo kompanije u pismu dioničarima navodi niz tržišnih razloga, među njima je velika konkurencija video streaming servisa s obzirom na to da slične usluge nude i Amazon, Apple, Hulu, Disney, Warner Bros Discovery, Paramount i drugi.

Otkazivanje pretplata

Dizali su i cijene, što im je donijelo i otkazivanje pretplata na nekim tržištima, a zbog rata u Ukrajini povukli su se s ruskog tržišta, gdje su ostali bez 700.000 pretplata. Ne treba zanemariti niti utjecaj ekonomske situacije i inflacije.

Kako je pisao Financial Times, u Britaniji je, primjerice, zbog rasta troškova života u prva tri mjeseca ove godine otkazivanje različitih pretplata na videousluge na zahtjev rekordno: zabilježeno ih je čak milijun i pol. Kako je čak 58 posto kućanstava zadržalo barem jedan streaming servis, što je pad od samo 1,3 posto u odnosu na kraj 2021. godine, analitička grupa Kantar tumači da gledatelji odustaju od višekratnih pretplata kod različitih kompanija.

Netflix je u Britaniji dvaput dizao cijenu u godinu i pol, pa njihova standradna pretlata ondje iznosi 11 funti. Ipak, Netflix u toj zemlji nije bio među najpogođenijima, kao ni Amazon Prime Video.

Što se tiče popularnog dijeljenja jedne lozinke unutar kućanstva, već neko vrijeme razrađuju i testiraju mogućnosti dodatne naplate za takvu uslugu. U ožujku su, primjerice, to uveli na tri tržišta u Latinskoj Americi, gdje postojeći članovi mogu plaćati određeni iznos za dodatna kućanstva.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 15:53