KONSTANTAN TREND

Novo istraživanje otkriva kako hrvatski građani doživljavaju online kupovinu

Trend online kupovine nastavio je rasti od ranih dana pandemije i čini se da ubrzava digitalizaciju modne industrije
 GLAMI.hr

Čitav se proces digitalizacije dodatno ubrzao tijekom prošle godine uslijed pojave pandemije COVID-19. Tako da je 2020. godina protekla u znaku online kupovine te su trgovci mahom prebacivali fokus na uspostavu i optimizaciju e-trgovina. Čak 67 posto ispitanika preferiralo je online kupovinu prije pandemije, a da je taj trend i dalje prisutan pokazuje i novo Fashion (Re)search istraživanje jedinstvene modne tražilice GLAMI.hr. Istraživanje je provedeno krajem rujna na području cijele Hrvatske, a u njemu je sudjelovalo 2063 ispitanika, korisnika GLAMI.hr platforme i pratitelja na pripadajućim društvenim mrežama.

image
GLAMI.hr

Trend online kupovine nastavio je rasti od ranih dana pandemije i čini se da ubrzava digitalizaciju modne industrije stvarajući sve veće povjerenje kupaca u online kupovinu, a što dokazuje i podatak da biraju online kupovinu u odnosu na offline kupovinu. Naime, kada postoji mogućnost kupnje u fizičkoj trgovini u odnosu na online narudžbu iz iste trgovine, većina odnosno 55 posto bira online.

image
GLAMI.hr

Razlozi za online kupovinu su brojni, a kao glavni se ističe povoljnija cijena jer 37 posto ispitanika potvrđuje kako im je na internetu lakše usporediti cijene i tako odabrati najjeftiniji artikl, dok njih 34 posto tvrde da im je to ugodniji način kupovine. Među razlozima preferiranja online kupovine su raznolikost brendova i trgovina online, brži pronalazak traženih artikala uz filtere i mogućnost pretraživanja te veći izbor veličina modnih artikala. Mogućnosti e-trgovine ubrzane su digitalnim napretkom tijekom prošle godine. Poslovanje s klijentima poboljšano je tehnologijom u trgovini i online, a personalizacija i podaci došli su u prvi plan, pa je stoga zanimljiv i podatak da 72 posto ispitanika smatra bitnim jedno svojstvo koje posjeduje modna tražilica GLAMI.hr, a to je pretraživanje artikala putem slika.

image
GLAMI.hr

Iako su trgovine otvorene i još traje postupak cijepljenja, 41 posto ispitanika bi u slučaju pojavljivanja nove trgovine istražili ponudu i obavili kupovinu online, dok bi 39 posto njih istražilo, otišlo isprobati i kupiti artikle fizički u trgovinu. Više od pola ispitanika bi napustili trgovinu ako je prevelik broj ljudi u njoj, što pokazuje da se ljudi i dalje žele držati sigurne udaljenosti. Čak 55 posto hrvatskih građana će božićne poklone odabrati online jer smatraju da im je tako lakše i jednostavnije.

image
GLAMI.hr

Black Friday obilježit će impulzivna kupnja, a potrošači popuste vide kao idealnu priliku za kupovinu božićnih poklona.

Kao i prethodnih godina potrošači će ponovo rušiti sve rekorde na Black Friday, koji ove godine pada 26. studenog i na mnogim je tržištima veliki ulazak u blagdansku šoping groznicu. Istraživanje je pokazalo da svega dva posto hrvatskih građana ne zna što je Black Friday.

image
GLAMI.hr

Tradicionalno su među najpopularnijim kategorijama proizvodi iz segmenta elektronike, ali prema istraživanju 73 posto hrvatskih građana Hrvata planira kupovati modne artikle tijekom Black Friday-a. Također, istraživanje je pokazalo kako više od polovine Hrvata božićne poklone kupuje krajem studenog i u prvom tjednu prosinca, što se poklapa s Black Friday i Cyber Monday popustima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 00:47