Posljedice krize

Pad prihoda putničkih agencija veći od 80 posto. Upitna i radna mjesta

Turističkim agencijama nisu pomogli ni iznimno dobri rezultati ljetne turističke sezone
Ilustracija, turisti
 Goran Šebelić / CROPIX

Putničkim agencijama dobri rezultati ljetne turističke sezone nisu donijeli poboljšanje poslovanja te i dalje ukupno bilježe pad prihoda veći od 80 posto, zbog čega očekuju nastavak državnih potpora za očuvanje radnih mjesta, izvijestili su u petak iz Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA).

"Agencije su najgore prošle u koronakrizi, jer od početka pandemije bilježe veliki pad prihoda, koji je i u posljednja dva mjeseca veći od 80 posto. To je pokazala i anketa koju smo proveli među članicama sredinom kolovoza. U prilog nam ne ide ni trenutna epidemiološka situacija i prema našim procjenama većina agencija nema mogućnost ostvariti promet ključan za očuvanje radnih mjesta i likvidnost poslovanja", poručuje u priopćenju predsjednik UHPA-e Tomislav Fain.

Turističkim agencijama nisu pomogli ni iznimno dobri rezultati ljetne turističke sezone, koje, kako kaže, ni najveći optimisti nisu mogli predvidjeti.

Naime, dio agencija ponudu i proizvode ne veže nužno uz turističku sezonu u Hrvatskoj, nego imaju i druge usluge specifičnih putovanja i proizvoda za određene tržišne niše.

To su primjerice kongresni turizam i školska putovanja, koje se ne realiziraju (samo) u ljeto nego cijele godine, a koja su ove godine izostala. Ni agencije koje se bave organizacijom putovanja domaćih turista u inozemstvo ili stranih gostiju po Hrvatskoj ove godine nisu bile u mogućnosti realizirati ugovorena putovanja uslijed zatvaranja granica i mjera zabrane putovanja.

"Svjesni smo činjenice da turistički sektor neće biti u mogućnosti održati svoje poslovne procese i poslovati bez daljnje podrške svih relevantnih dionika te je stoga UHPA apelirala prema Vladi da se potpore za očuvanje radnih mjesta produže i za iduće razdoblje", ističe Fain.

Upozorava i kako se, na 'valu' dobrih vijesti da je turistička sezona premašila očekivanja s ostvarenjem 50-postotnog lanjskog rezultata, zaboravlja na probleme koji su i dalje prisutni, jer je turistički sektor ipak puno složeniji od samih rezultata ostvarenih dolazaka i noćenja te uključuje razne dionike od kojih mnogi ne ovise isključivo o turističkoj sezoni.

Tu prvenstveno misli na turističke agencije od kojih većina, prema procjenama UHPA-e, neće moći ostvariti promet i osigurati likvidnost poslovanja prije ljeta 2021. godine.

Fain naglašava i da se UHPA, uz produženje mjera za očuvanje radnih mjesta, zalaže i za rješavanje mnogih otvorenih pitanja s kojima se agencije susreću, pri čemu iznimno važnim drži što prije implementirati već postojeće sigurnosne protokole te kroz pametnu kampanju komunicirati da je Hrvatska zemlja u kojoj se poštuju sve epidemiološke mjere, nose maske i poštuje propisana socijalna distance.

"Putničke odnosno turističke agencije ne smiju biti izjednačene s ostalim dionicima u turizmu koji su uspjeli ostvariti rezultate u sezoni, a niti zaboravljene krajem glavne ljetne sezone. Potrebne su transparentne odluke koje će jasno komunicirati niz mjera i odluka kojima će se agencijama osigurati uvjeti za nastavak poslovanja i omogućiti povrat uplaćenih sredstava svim putnicima", zaključuje Fain.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 19:18