POSLOVANJE

Prihodi AD Plastik Grupe za 2020. bilježe pad od 20,9 posto: ‘To je bolje od prvih predviđanja‘

Trebat će još neko vrijeme da se tržište u potpunosti stabilizira i vrati na brojke prije same krize, ali naznake oporavka postepeno se naslućuju, poručuje Marinko Došen
Marinko Došen
 Bozidar Vukicevic/Cropix

Poslovni prihodi AD Plastik Grupe za 2020. godinu iznosili su 1,2 milijarde kuna i bilježe pad od 20,9 posto u odnosu na rekordnu 2019. godinu. Posljedica je to utjecaja krize, ali ostvareni rezultati bolji su od prvih predviđanja početkom pandemije. Objavljeno je to u sklopu Integriranog godišnjeg izvještaja AD Plastik Grupe u kojem se nalaze relevantne informacije o aktivnostima i poslovanju kompanije, revidirani financijski rezultati i pokazatelji održivosti prema GRI standardima.

EBITDA iznosi 165,9 milijuna kuna i niža je za 16 posto. Pozitivan utjecaj na EBITDA-u imala je serijska proizvodnja novih modela vozila započeta tijekom 2019. te prodaja neoperativne imovine. Ostvarena je neto dobit od 46,9 milijuna kuna, a neto financijski dug smanjen je za 104,6 milijuna kuna.

„Protekla je godina obilježena pandemijom koja je uzrokovala globalnu krizu u svim segmentima pa se tako odrazila i na poslovanje naše kompanije. Unatoč vrlo zahtjevnim okolnostima i izazovima, ostvarenim smo rezultatima zadovoljni i oni su ipak iznad prvotnih predviđanja početkom pandemije. Poput većine industrija, automobilska je industrija ozbiljno pogođena krizom, ali razvoj novih modela vozila i planovi za budućnost niti u jednom trenutku nisu zaustavljeni. Tome u prilog govori i 130,6 milijuna eura vrijednosti novih poslova ugovorenih u protekloj godini.“, izjavio je Marinko Došen, predsjednik Uprave AD Plastik Grupe.

Temeljem pokazatelja na tržištu u zadnjem tromjesečju 2020. koji su, kako naglašava Došen, dali razloge za umjereni optimizam, u sklopu izvještaja nalaze se i ciljevi kompanije za 2021. godinu koji ukazuju na blagi porast poslovnih prihoda.

„U okolnostima u kojima poslujemo oprez je nužan jer pandemija još uvijek traje i njezin tijek utječe na cjelokupnu gospodarsku sliku. Iako se na tržištima na kojima poslujemo očekuje rast broja novoregistriranih vozila, naši su planovi konzervativniji, ali vjerujemo i ostvarivi. Trebat će još neko vrijeme da se tržište u potpunosti stabilizira i vrati na brojke prije same krize, ali naznake oporavka postepeno se naslućuju. U najtežim smo trenucima pokazali potrebno znanje, kompetencije i kvalitetu, vjerujem i opravdali povjerenje svojih dionika, a upravo ćemo tim smjerom nastaviti i u budućnosti.“, izjavio je Marinko Došen.

Došen je dodao kako AD Plastik Grupa zadovoljava vrlo visoke standarde održivosti u ekonomskim, ali jednako tako društvenim i okolišnim temama koje su utkane u sve elemente i procese poslovanja i upravljanja. U protekloj je godini poseban naglasak bio na zaštiti zdravlja i sigurnosti zaposlenika, ali i na očuvanju radnih mjesta. Primjenjivani su i unaprijeđeni ostali pokazatelji održivog poslovanja, što je s obzirom na okolnosti i strukturu kompanije bio poseban izazov. Nefinancijski dio četvrtog po redu Integriranog izvještaja AD Plastik Grupe, verificiran je od strane HRPSOR-a u čijem mišljenju, između ostalog, stoji kako je AD Plastik Grupa primjer poslovne organizacije s dugogodišnjom primjenom društvene odgovornosti i usmjerenjem na održivi razvoj te vjerujemo kako je upravo ovakvo strateško opredjeljenje donijelo koristi u kriznim situacijama te omogućilo brzu prilagodbu i oporavak.

„Integrirani izvještaj za 2020. iznova je ispunio očekivanja, kako iscrpnošću sadržaja tako i iz godine u godinu sve jasnijim i preglednijim prikazom pokazatelja i drugih pratećih informacija. Izvještaj oslikava kvalitetu i odgovornost koja je u skladu s reputacijom kompanije koja je vodeći proizvođač komponenti za automobilsku industriju u ovom dijelu Europe“, stoji u izvješću HRPSOR-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 22:10