Agonija slavnog brenda

Prodaja Harley-Davidsona rapidno pada, mlađe muškarce taj imidž više uopće ne zanima

Lani su prodali čak 110.200 motocikala manje nego 2015.
 Ranko Suvar / CROPIX

Prodaja Harley-Davidsona, poznatog američkog brenda motocikala, u zadnje je četiri godine pala za gotovo 17 posto. Lani su tako prodali 110.200 motocikala manje nego 2015. godine, prema stranici The Motley Fool. Problem je, piše Fortune, u privlačenju mlađih kupaca. Generacija milenijalca o motociklima razmišlja na posve drugačiji način od sredovječne generacije.

Naime, prosječni kupac Harley-Davidson motora u SAD-u oženjeni je muškarac u ranim 50-ima s godišnjim primanjima od 90 tisuća dolara. On kupovinu motocikla doživljava hobistički, kao nešto čime će popuniti slobodno vrijeme. S druge strane, mlađi muškarci između 21 i 34 godine na kupovinu motocikla odlučuju se iz praktičnih razloga, tek ako im to olakšava transport i ne pate na vjetar u kosi i imidž koji Harley-Davidson predstavlja.

- Ako ne dođe do generacijskog pomaka u kojem bi i mlađi muškarci kupovinu Harley Davidsona doživljavali kao rekreaciju, motociklistička industrija, čini se, sve više će ovisiti o generaciji koja stari, objasnio je Robin Farley, analitičar UBS-a. Međutim, ono što ubija motociklističku industriju nije to samo stvar generacijskog jaza već i prihoda, piše Fortune. Milenijalci si ne mogu priuštiti Harley-Davidson motocikl, prosječne cijene 30 tisuća dolara, jer nemaju dovoljno akumuliranog bogatstva kao starije generacije, a uz to imaju i manje plaće i puno manje imovine.

U Harleyju ipak ne žele odustati od milenijalaca pa su početkom godine, zaprepastivši starije kupce, predstavili i svoj prvi električni motocikl, Livewire, koji bi u prodaju trebao krenuti početkom ljeta.

Električni Harley-Davidson Livewire

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 00:49