Covid smanjio dobit

Rezultati AD Plastik Grupe bolji od predviđanja: ‘Naznake blagog oporavka postepeno se naslućuju‘

‘Planovi za ovu godinu konzervativniji su nego inače s obzirom na okolnosti i trajanje pandemije, ali sigurni smo u njihovo ostvarenje‘
Marinko Došen
 Bozidar Vukicevic/Cropix

Nerevidirani rezultati za 2020. godinu AD Plastik Grupe bolji su od prvih predviđanja. Ostvareni poslovni prihodi AD Plastik Grupe iznose 1,2 milijarde kuna i bilježe pad od 20,2 posto u odnosu na godinu ranije, kao posljedica utjecaja krize uzrokovane pandemijom virusa COVID-19.

EBITDA matičnog društva iznosi 115,4 milijuna kuna i bilježi pad od 4,9 posto, a na razini Grupe iznosi 166,5 milijuna što je pad od 15,7 posto.

- Pozitivan utjecaj na EBITDA-u prije svega je imala serijska proizvodnja novih modela vozila, započeta još tijekom 2019., te prodaja neoperativne imovine u Makarskoj u 2020. godini, pojašnjavaju iz AD Plastika.

Ostvarena neto dobit na razini Grupe iznosi 53,4 milijuna kuna što je za 42,7 posto niže u odnosu na godinu ranije, a u matičnom je društvo ostvaren blaži pad od 14,5 posto pa neto dobit iznosi 69,08 milijuna kuna. Očuvana je financijska stabilnost Grupe i neto financijski dug smanjen je za 104,5 milijuna kuna, odnosno 81,6 milijuna kuna u matičnom društvu u usporedbi s 2019. godinom.

- Do početka pandemije poslovanje se odvijalo u skladu s poslovnim planovima, no već su tijekom ožujka i travnja gotovo svi proizvođači automobila zaustavili proizvodnju zbog više sile. Posljedično smo i mi bili primorani privremeno zatvoriti naše tvornice, što je bilo najteže razdoblje u poslovanju. Reagirali smo brzo, poduzeli sve potrebne mjere za zaštitu zdravlja svojih zaposlenika i očuvanje održivosti poslovanja. Vrlo smo oprezno prilagodili svoje planove i nastavili poslovati sukladno okolnostima koje je nametalo tržište. Proizvodnja se postepeno pokretala u skladu s aktivnostima kupaca, a kapaciteti su rasli usklađeno s njihovom dinamikom. Iako je poput većine industrija i automobilska industrija pogođena krizom, razvoj novih modela vozila i planovi za budućnost naših kupaca nisu zaustavljeni. Tome u prilog govori i brojka od 130,6 milijuna eura vrijednosti novih poslova koje smo ugovorili u protekloj godini, izjavio je Marinko Došen, predsjednik Uprave AD Plastik Grupe.

Pandemija je značajno pogodila i tržišta kapitala diljem svijeta pa se tako cijena dionice AD Plastika tijekom 2020. kretala od maksimalne cijene od 202 kune u veljači do minimalne od 93 kune u ožujku. Cijena dionice na kraju 2020. iznosila je 160 kuna što je pad od 16,2 posto u odnosu na kraj 2019. godine.

- Trebat će još neko vrijeme da se tržište stabilizira i vrati na brojke prije same krize, ali naznake oporavka postepeno se naslućuju. Poslovali smo bolje od prvih predviđanja i godinu smo završili s blagim, ali vjerujem realnim optimizmom. Planovi za ovu godinu konzervativniji su nego inače s obzirom na okolnosti i trajanje pandemije, ali sigurni smo u njihovo ostvarenje. Dokazali smo u najtežim trenucima kako imamo potrebno znanje, kompetencije i kvalitetu i to su naše ključne vrijednosti koje ćemo znati iskoristiti, izjavio je Marinko Došen.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 08:12