ODLIČAN USPJEH

Rezultati poslovanja u prvom tromjesečju: Adris grupa bilježi rast u svim poslovima

Croatia osiguranje ostvarila je rast i premije, i dobiti i tržišnog udjela. Cromaris nastavlja s višegodišnjim trendom rasta

upravna zgrada Adris grupe u Rovinju

 PROMO

Adris grupa u prvom tromjesečju ove godine ostvarila je ukupan prihod u iznosu od 1,19 milijardi kuna, što je za 11 posto više u usporedbi s prvim tromjesečjem 2021. Prihod od prodaje robe i usluga iznosio je 1,11 milijardi kuna i za 16 posto veći je od prihoda ostvarenoga u prethodnoj godini. Konsolidirana dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 173 milijuna kuna, što je rast od četiri posto. Neto dobit u prvom tromjesečju 2022. godine iznosi 12,2 milijuna kuna, što je za 14 posto više od ostvarenja u istom prošlogodišnjem izvještajnom razdoblju.

Analizirajući rezultate tvrtki koje posluju u sastavu Adris grupe - Croatia osiguranje, Maistra i Cromaris - vidljiv je rast svih Adrisovih poslova.

Tako je Croatia osiguranje učvrstilo svoju lidersku poziciju, ostvarujući rast i premije, i dobiti i tržišnog udjela. Ostvarena je ukupna bruto zaračunata premija u Hrvatskoj u iznosu od 957 milijuna kuna, što je, u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem, rast od 14 posto. Tržišni udio iznosi 29,1 posto, pri čemu je u prvom tromjesečju ostvaren rast od 1,5 postotnih bodova.

Konsolidirana bruto zaračunata premija, uključujući i regionalne podružnice, iznosi 1139 milijuna kuna, što je za 16 posto više u usporedbi s prvim tromjesečjem prošle godine. Kombinirani omjer iz redovitog poslovanja CO grupe iznosi 88,5 i na razini je najučinkovitijih tvrtki u djelatnosti osiguranja.

U prvom tromjesečju 2022. godine Croatia osiguranje ostvarilo je konsolidiranu neto dobit od 134 milijuna kuna, što predstavlja rast od četiri posto.

Nastavljena je i digitalizacija poslovanja, a ukupna ulaganja u ovaj segment u 2022. godini iznose više od 100 milijuna kuna. Ostvarena premija iz digitalnog poslovanja u prvom tromjesečju 2022. godine rasla je 42 posto, a Croatijin digitalni brand Laqo u prvom je tromjesečju 2022. godine ostvario rast od 95 posto.

Croatia osiguranje kontinuirano ulaže u privatno zdravstvo, a vrijednost ulaganja u ovoj i sljedećoj godini iznosit će 60 milijuna kuna. U ožujku je - nakon Zagreba, Splita, Pule i Koprivnice - otvorena i nova, moderno opremljena Croatia Poliklinika u Rijeci.

Nastavak ulaganja u turizmu

Turistički dio poslovanja u prvom tromjesečju 2022. godine ostvario je prodaju od 104 tisuće jedinica, što je dva i pol puta više u usporedbi s prošlogodišnjim izvještajnim razdobljem, odnosno to čini 82 posto ostvarenoga rekordne 2019. godine. Pritom je istarski dio ostvario osam posto veću prodaju, zagrebački hoteli 63 posto prodaje iz 2019. godine, a dubrovački dio samo 22 posto prodanih jedinica. Turistički segment ostvario je prihode od prodaje robe i usluga u iznosu od 100 milijuna kuna, što je dvostruko više nego u prva tri mjeseca prošle godine, odnosno 89 posto realizacije iz 2019. godine. Ostvarena je dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u iznosu od minus 26 milijuna kuna te EBIT u iznosu od minus 97 milijuna kuna. Operativna dobit na prošlogodišnjoj je razini, uz napomenu da je tvrtka u prvom tromjesečju prošle godine ostvarila 24 milijuna kuna prihoda od covid potpora.

Planirana ulaganja u turističkom dijelu Grupe u ovoj godini iznose 430 milijuna kuna, a najveći dio odnosi se na rekonstrukciju zagrebačkog hotela Panorama. Više od 100 milijuna kuna uložit će se i u podizanje kvalitete kampova, prije svega zajedničkih sadržaja, a nastavljene su i pripreme na dvama strateškim turističkim projektima - zagrebačkom hotelu Westin te splitskom hotelu Marjan.

Booking je zasad znatno bolji od prošlogodišnjeg.

Cromaris nastavlja s višegodišnjim trendom rasta, naglasak na profitabilnosti

U prvom tromjesečju 2022. godine Cromaris je ostvario prodaju od 3160 tona ekvivalenta svježe ribe, što je za 20 posto više nego u prva tri mjeseca prošle godine. Na izvoznim tržištima ostvaren je količinski rast od 24 posto, ponajprije zahvaljujući snažnom rastu na tržištima Italije i Španjolske.

image

Cromarisovo uzgajalište

PROMO

Cromaris i nadalje ostvaruje visok udio od prodaje na inozemnim tržištima - 91 posto količinske prodaje i 92 posto prihoda od prodaje. U portfelju diferenciranih proizvoda, koji su u prvom tromjesečju činili 36 posto prihoda, najveći rast ostvaruju novouzgojene vrste ribe - gof i zubatac.

Prihodi od prodaje iznose 157 milijuna kuna, što predstavlja rast od 25 posto. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 24 milijuna kuna, što je rast od šest posto, a neto dobit 7,7 milijuna kuna.

Cromaris nastavlja provođenje transformacijskih inicijativa s naglaskom na profitabilnosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 18:48