Makarski Premis u ekspanziji

‘Šveđane smo već osvojili, a prostora za širenje još nam nude Istra i Zagreb‘

Premis ima vlastitu radionicu namijenjenu edukaciji svojih i zaposlenika partnera
 Premis

Nakon dvije godine traženja rješenja za prijevoz sladoleda, makarski proizvođač sladoleda Premis počeo je izvoziti u Libiju. Distributer iz Libije, koji se bavi uvozom prehrambenih proizvoda iz Europske unije za tamošnje HoReCa tržište, našao je rješenje kako dopremiti sladoled iz Makarske preko Luke Ploče u Libiju.

- Libijci pretežno uvoze kvalitetne talijanske proizvode, međutim, kad je riječ o sladoledu, ipak su se odlučili za nas unatoč žestokoj konkurenciji talijanskih proizvođača. U ovom trenutku u Libiji ne postoje proizvodi slični našima. Na tom tržištu još se radi na klasičan način, tako da će naši proizvodi biti veliko osvježenje u ponudi. U planu je otvaranje više Premis shopova. Na libijskom tržištu konkurencija su nam male slastičarnice koje proizvode sladoled za svoje potrebe. U otvaranju novih tržišta, s obzirom na to da nudimo vrhunsku kvalitetu, naša je strategija da otvorimo slastičarnicu s našim proizvodima. Tako ljudi probaju proizvod te vide način rada i izlaganja. To jest najsporiji način, ali postavlja čvrste temelje za budući rast. U drugoj se fazi očekuje otvaranje više sličnih slastičarnica i distribucija proizvoda ostalim ugostiteljskim objektima. Kako predstavljamo potpuno nov koncept i način prodaje, nismo istraživali preferencije potrošača na libijskom tržištu, ali smo sigurni u uspjeh jer stanovnici zemalja u tranziciji lako prihvaćaju nove proizvode, a mi ćemo u Libiji prvi ponuditi uspješni koncept koji imamo u EU - ističe Zoran Premeru, direktor Premisa.

image
Premis

Izvoz u plasmanu Premis sladoleda čini oko 15 posto. Prije dvije godine počeli su izvoziti u Švedsku, Sloveniju i BiH, a prošle su godine otvorili tržišta Austrije, Mađarske i Slovačke.

Velika baza

- Naš distributer u Švedskoj, koja je naše najveće izvozno tržište, uspješan je distributer talijanske kave s velikom bazom kupaca. Dakle, tamo smo primijenili drugačiji način proboja nego inače jer je distributer iskoristio mrežu postojećih kupaca kave i predstavio naše proizvode. Kako švedskim tržištem upravlja naš distributer, nije nam poznat broj lokacija, ali je u ove dvije godine rada postao naš najuspješniji distributer i uvjerili smo se da Šveđani jako vole naše proizvode. Za švedsko tržište morali smo proizvesti neke nove okuse, koji prolaze samo na njemu. Tako smo prošle godine za švedsko tržište proizveli sladoled od šafrana, a ove godine izlazimo s kobinacijom sladića tj. likoricije i maline. Prije ljeta naš distributer otvara prvu slastičarnicu u Stockholmu, koja će ujedno biti i showroom Premis proizvoda - kaže Premeru.

Osim švedskim tržištem, u Premisu su zadovoljni i tržištem Slovenije, gdje imaju mnogo kupaca i rast od 80 posto, a u ostalim zemljama tek su otvorili showroom shopove koji, otkriva Zoran Premeru, jako dobro rade, pa očekuju da će generirati nove kupce.

U Premisu se sve više okreću izvozu, tako da na nekim područjima u Hrvatskoj ne uzimaju nove kupce.

- Nije dobro da premium proizvodi budu dostupni na svakom koraku, tako da moramo štititi naše partnere. Prostor za širenje nam je za sada Istra, gdje smo jako loši, i grad Zagreb. Naši su proizvodi na hrvatskom tržištu već 28 godina i trebat će mnogo godina da izvoz bude veći domaćeg plasmana - pojašnjava Premeru te dodaje da im je na domaćem tržištu problem u širenju i to što su vitrine za sladoled i oprema jako skupi.

image
Premis

- Profesionalne vitrine koje kupimo kupcima iznajmljujemo na godišnjoj bazi, a veći proizvođač i distributeri takve im vitrine daju na korištenje. Bez obzira na to, sve nove vitrine kojima raspolažemo još u siječnju raspodijelimo na nove kupce. Robnu marku radimo isključivo za Tommy. U ovoj godini izlazimo s pakiranjima od 500 ml vlastite robne marke za trgovine, koja će biti nešto potpuno drukčije na hrvatskom tržištu - otkriva Premeru.

Premis je prošle godine imao pad prihoda 40 posto. U ugostiteljstvu nisu imali značajniji pad sve do polovice kolovoza, kada su zatvorene granice, tako da su druga polovica kolovoza, rujan i listopad bili najgori u povijesti tvrtke. Kad je o hotelima riječ, pad je bio veći od 90 posto.

Nove investicije

Orijentacija na izvoz i dobra pozicija na domaćem tržištu razlozi su za nove investicije. Premis priprema prvu fazu investicije u gradnju logističkog centra u Zadvarju. Trenutačno je u fazi projektiranja, a nakon ishodovanja građevinske dozvole projekt bi prijavili na natječaj za dobivanje sredstava EU. Prva faza projekta je logistički centar vrijedan oko 10 milijuna kuna. Projekt ima drugu i treću fazu a ukupno je vrijedan više od 40 milijuna kuna. - U ovom trenutku projektiramo logistički centar od 1500 četvornih metara, koji bi trebao biti završen 2022. Treća faza bila bi gradnja novog proizvodnog pogona. Za sada smo samo kupili zemljište i krenuli u projektiranje - pojašnjava Premeru.

Poslati par kutija sladoleda avionom stoji 250.000 kuna

Do sada je Premis imao upite iz Dubaija, s Kariba, iz Los Angelesa, Miamija, New Yorka, Toronta… ali je na dalekim tržištima zapinjalo na regulativi i transportu.

- Kada dobijete odobrenje za uvoz robe od američkog FDA-a, oni vam pregledavaju isporuku. Ako nešto nije u redu, ostajete bez robe i morate platiti uništenje. Neko smo vrijeme razmišljali da pošaljemo jednu manju pošiljku te vidimo hoće li FDA odobriti proizvode. Međutim, nekoliko kutija sladoleda poslati avionom stoji 250.000 kuna - kaže Zoran Premeru.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. travanj 2024 09:09