KINEZI NA TRONU

Tesla po prvi put izgubila primat u prodaji električnih automobila: Globalnu dominaciju prekinuli im problemi u opskrbi?

Ukupno su u prvoj polovici ove godine prodali 648 tisuća NEV-a, dok je Tesla, prema podacima Carchinanewsa, prodala 564 tisuće automobila.

BYD Qin

 /Byd

Uspon najvećeg kineskog proizvođača vozila s pogonom na nove energente BYD-a na prvo mjesto globalne prodaje električnih automobila u prvoj polovici ove godine, prema izračunu portala Carnewschina, prekinuo je, makar privremeno, dominaciju Tesle u prodaji ove vrste vozila.

Iako dio plitičara procjenjuje da je smjena na vrhu prodaje električnih automobila više plod problema u opskrbi dijelovima Tesle, nego poboljšanja prodaje BYD-a, nema sumnje kako je Tesla dobila dostojnog suparnika u borbi za globalno tržište. Osnovan 1995. i tržišno ojačan preuzimanjem Qinchuan Automobila 2003., BYD u posljednjih 20 godina bilježi kontinuirani rast prodaje svojih NEV modela električnih automobila među kojima su najpoznatiji Tang, Song i Qin.

Prema podacima spomenutog portala, u siječnju 2020., primjerice, BYD je prodao manje od deset tisuća vozila, godinu dana kasnije istovrsni rezultat već im je bio duplo bolji, da bi siječanj ove godine završili s blizu 100 tisuća prodanih automobila. Ukupno su u prvoj polovici ove godine prodali 648 tisuća NEV-a, dok je Tesla, prema podacima Carchinanewsa, prodala 564 tisuće automobila.

Međugodišnji rast prodaje BYD-a u prvoj polovici ove godine dosegao je 315 posto, a Tesla je, navodi spomenuti izvor, imala istovrsni rast prodaje od 46 posto. Analize sklone tezi da je Tesla i dalje lider u prodaji električnih vozila navode kako iz poslovnih izvješća BYD-a nije posve jasno odnose li se podaci o prodaji NEV-a isključivo na automobile na električni pogon, ili i na prodana vozila u cjelini.

U poslovnim planovima BYD-a za ovu godinu zacrtan je cilj prodaje između 1,1 milijun i 1,2 milijuna automobila na nove energente, dok je Citi Bank prognozirala kako mogu doseći prodaju i od 1,3 milijuna automobila. Iz ovogodišnjih podataka o prodaji BYD-a vidljiv je stalni rast iz mjeseca u mjesec, s vrhuncem u lipnju kada su prodali 134 tisuće automobila na električni pogon.

U prošloj godini BYD, koji prema dostupnim podacima zapošljava čak 289 tisuća radnika, je ostvario prihode od 242 milijardi dolara, uz bruto dobit od 31,2 milijardi dolara. I prihodi BYD-a kontinuirano rastu, u 2018. primjerice iznosili su 130 milijardi dolara, a lani su prvi put prebacili 200 milijardi dolara.

Koliko je veliko kinesko tržište, može ilustrirati podatak da je BYD unatoč snažnom rastu još uvijek tek osmi po veličini tamošnji proizvođač automobila, barem kada je riječ o podacima spomenutog portala za 2021.. Prva je Changan Grupa s 2,3 milijuna prodanih vozila, druga Geely Grupa (dva milijuna), a preko milijun prodanih automobila lani su prebacili i tvrtke Great Wall i Saic.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. travanj 2024 08:56