pregovori s kanađanima

‘Vjerujem da ćemo se dogovoriti. Dovršetak Novogradnje 527 za nas je pitanje opstanka‘

U knjizi narudžbi 3. maja još su dva broda koja treba završiti te gradnja dijela polarnog kruzera
 Srdjan Vrancic/Cropix

Nakon što je riječki 3. maj na javnoj dražbi kupio Novogradnju 527, iz uprave tog brodogradilišta najavljuju da im sada slijedi dogovor s originalnim naručiteljem gradnje tog broda - kanadskom Algomom kako bi se taj brod završi za nju.

- Vjerujem da ćemo se dogovoriti, zato što smo već imali razgovore s njima. Ovaj posao je za nas pitanje opstanka i mi mu iz tog razloga najozbiljnije pristupamo. Mislim da ćemo se uspjeti dogovoriti. Naravno, uvijek postoji mogućnost da se ne dogovorimo. No, u tom slučaju pokušat ćemo naći drugog kupca. Unatoč svim problemima mi funkcioniramo relativno dobro - tvrdi Siniša Ostojić, direktor prodaje 3. maja iz Rijeke.

Novogradnja 527, podsjetimo, nalazila se na jednom od navoza 3. maja i uvelike je operativno ometala poslovanje. Riječ je o brodu za prijevoz rasutih tereta. Prije dovršetka petog kruga dražbe, razlučna prava na Novogradnju 527 imali su Ministarstvo financija i Hrvatska banka za obnovu i razvitak.

U knjizi narudžbi 3. maja, osim Novogradnje 527, još su dva broda koja treba završiti, kao i gradnja dijela jednog polarnog kruzera. Od brodova koje treba dovršiti jedan je kemijski tanker za španjolsku tvrtku Marflet Marine, a drugi je za prijevoz 7000 automobila, preuzet iz stečajne mase Uljanika, čiji je ugovor preuzela Vlada te se obvezala i pronaći kupca. Inače, izvorni naručitelj tog broda bila je norveška tvrtka Siem.

Kruzer u travnju

Kako se neslužbeno doznaje, zainteresirani kupac postoji, tako da će vjerojatno vrlo skoro, već krajem rujna, Uprava 3. maja potpisati ugovor s njim, što znači da će država prepustiti dovršetak tog broda 3. maju.

Riječko je brodogradilište ugovorilo i gradnju trupa i ostalih dijelova polarnog kruzera Eclipse II, za koji je tvrtka MKM Yachts potpisala ugovor s kupcem PEC 2 Limited. MKM Yachts je hrvatska tvrtka koju je osnovala australska Scenic grupa, a koja ima potkoncesiju na manjem dijelu 3. maja.

Porinuće polarnog kruzera za MKM Yachts predviđeno je za travanj iduće godine.

- Kada porinemo taj brod, MKM Yachts će ga nastaviti opremati. Do tada ga opremamo mi. Scenic grupa iskazala je namjeru gradnje još pet sličnih brodova - pojašnjava Ostojić.

Prema Ostojićevim riječima, kemijski bi tanker trebao biti dovršen ili ajem ove ili početkom sljedeće godine, a nosač automobila u svibnju ili lipnju 2022.

Teret prošlosti

- U 3. maju imamo mnogo poslova vezanih uz tzv. treće osobe. U pravilu je to rad na čeličnim konstrukcijama, ali i razne usluge poput rezanja i savijanja. Taj segment ugovaranja nije ni na trenutak stao. Stalno ugovaramo nove poslove. U ovom trenutku naši su kapaciteti popunjeni. U 3. maju radi više od 800 radnika i 300-tinjak radnika naših kooperantskih tvrtki. Ako ugovorimo još poslova, moguće je da će nam trebati i više radnika. Potreba i potražnja za stručnim radnicima poput zavarivača, cjevara, brusača i montera su stalne - kaže Ostojić.

Ističe da 3. maj još opterećuje teret vezan uz Uljanik.

- Nažalost, to je naša realnost, jer da nema tereta vezanog uz Uljanik, 3. maj bi imao solidne poslovne rezultate. Ovako zbog tog opterećenja u poslovnim izvješćima prikazujemo minuse - kaže Ostojić.

Otkriva da "teret prošlosti" iznosi oko 500 milijuna kuna i napominje da ga može riješiti samo država.

- U ovakvoj ili bilo kojoj drugoj situaciji, 3. maj to sam ne može nikako riješiti. Sigurno je da će se morati naći rješenje kako bi 3. maj mogao nastaviti funkcionirati. S druge strane, 3. maj ima potraživanje od Uljanikovih tvrtki u stečaju veće od 600 milijuna kuna, koje očito nećemo moći naplatiti - ističe Ostojić.

Čak 94% vjerovnika pristalo na model plaćanja na rate

Kad je riječ o dugovima vjerovnicima, koji su u jednom trenutku dosegnuli 100 milijuna kuna, prije dvije godine 3. maj je svim vjerovnicima platio 15 posto tog iznosa, a ostatak je reprogramiran. Kompanija se obvezala nakon dvije godine podmiriti ostatak potraživanja. Uprava 3. maja je model naplate prije otprilike mjesec i pol prezentirala svim vjerovnicima i više ih je od 94 posto na njega pristalo.

- Radi se o modelu koji ima nekoliko kategorija vjerovnika, ovisno o visini potraživanja te uključuje otpis dijela potraživanja, a vjerovnici će ostatak naplatiti u ratama. Gotovo svi su pristali na taj model i mi po tome provodimo sporazum. Preostale obveze koje imamo prema vjerovnicima namjeravamo podmiriti iz našeg potraživanja vrijednog oko 47 milijuna kuna od bivše Uljanik plovidbe, odnosno Alpha Adriatica. Taj bi iznos 3. maj, u sklopu predstečajnog postupka, trebao povući u idućih pet godina i preusmjeriti ga vjerovnicima. Alpha Adriatic je u predstečajnom postupku te nam je putem predstečajne nagodbe predložio model kojim bismo riješili to potraživanje, a mi taj novac preusmjeravamo našim vjerovnicima - objašnjava direktor prodaje 3. maja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. travanj 2024 02:24