Iz superuspješnog hrvatskog tehnološkog startupa Infobip, koji je ljetos procijenjen na najmanje milijardu dolara, objavili su kako očekuju da će 2023. godine biti spremni za inicijalnu javnu ponudu dionica na burzi u New Yorku.
To je za Bloomberg izjavio izvršni direktor i jedan od trojice osnivača Infobipa Silvio Kutić, s kojim je novinarka Jasmina Kuzmanović razgovarala u sjedištu kompanije u Vodnjanu. Kao što su najavili već krajem srpnja, prilikom investicijske runde teške više od 200 milijuna dolara, sada je cilj širenje u Sjedinjenim Državama i akvizicija kompanije na tom tržištu. Metu još, kako se čini, nisu našli.
Najvrednija kompanija
Kutić je za Bloomberg otkrio da iduće godine očekuje prihod od milijardu dolara, a ove godine dobit od 120 milijuna dolara, što je rast od 40 posto u odnosu na 2019. godinu. Lani je vodnjanski softverski div imao prihod od 602 milijuna eura te je posljednjih deset godina prosječno rastao 48 posto. Inače, u hrvatskoj IT zajednici neki, poput Damira Sabola, osnivača Microblinka i PhotoMatha, smatraju da je Infobip već postao najvrednija hrvatska kompanija, to jest da je daleko premašio milijardu dolara valuacije te dosegnuo Inu.
Infobip trenutno ima oko 2400 zaposlenika diljem svijeta u 68 ureda, a za vrijeme pandemije koronavirusa su zbog potražnje za njihovim rješenjima dodatno zaposlili 500 radnika. Njihovi su klijenti i WhatsApp, Uber, Burger King, velike banke i telekomi, a bave se tehnološkim rješenjima preko kojih kompanije komuniciraju s klijentima. Infobip je, kako se to najjednostavnije opisuje, globalna višekanalna komunikacijska platforma u oblaku.
Bloomberg navodi da sada žele cementirati svoju poziciju na profitabilnom sjevernoameričkom tržištu i privući pozornost potencijalnih investitora u sklopu priprema za listanje na burzi.
Razvojna stepenica
U srpnju je objavljeno da u Infobip vlasnički ulazi američki fond One Equity Partners (u kojem su partneri bivši hrvatski sportaši Ante Kušurin i Mario Ančić), a do tada su se 14 godina razvijali vlastitim snagama i pritom bili među najbrže rastućim kompanijama u Hrvatskoj. Kad bi najavljeni IPO, kao sljedeća razvojna stepenica, točno mogao biti realiziran, to će, kaže Kutić, odlučiti 2023. godine. Sada nastoje ući dublje u tehnologiju kojom se bave, dodaje uz napomenu da je tehnološka komunikacija još na svojem početku te se preko mobilnih telefona vrlo malo toga može učiniti. Stoga će u svoja rješenja uključiti više umjetne inteligencije.
Kako je Kutić ljetos rekao za Jutarnji list, oni već nekoliko godina grade svoj tim i prisutnost u Americi te imaju urede u Vancouveru, New Jerseyju i San Franciscu, kao i podatkovne centre u New Yorku i Torontu. Jači iskorak i učvršćenje pozicije podrazumijeva, objasnio je, potencijalne akvizicije s ciljem dobivanja dodatne skale i baze korisnika, kao i akvizicije onih kompanija koje će dodatno ubrzati transformaciju poslovnog modela Infobipa i u smjeru konverzacijskog SaaS-ja.q
Cilj je sada i akvizicija kompanije na tom tržištu. Metu još, kako se može iščitati iz razgovora za Bloomberg, nisu našli