digitalna transformacija poljoprivrede

Zagrepčani mogu imati vrt a da se ne zaprljaju. Sve, od sadnje do berbe, odraditi kao u računalnoj igri

Prvi primjer gamifikacije proizvodnje i kupnje hrane u Hrvatskoj
Ilustracija
 Neja Markicevic/Cropix

U digitalnu transformaciju hrvatske poljoprivrede ubacio se jedan od uspješnijih domaćih organizatora turističkih sajmova, tvrtka Jadranski skiperi, poznatija na tržištu pod brendom Yachtmaster Group.

Grupacija, koja je do sada izbacila nekoliko digitalnih platformi za kupoprodaju plovila, najam skipera i ugovaranje sastanaka, iskoračila je iz svoje branše s novim projektom Gruntek. Riječ je o prvom primjeru gamifikacije proizvodnje i kupovine hrane u Hrvatskoj.

Tino Prosenik, suosnivač i direktor Grunteka, kaže da su razvili web aplikaciju preko koje Zagrepčani i drugi iz okolice Čazme, gdje imaju svoje njive, mogu zakupiti svoj vrt, odabrati što će se u njemu zasaditi i dobiti sve što u njihovom vrtu urodi, i to tako da sve to prate, od sadnje do berbe, na aplikaciji, kao da je riječ o računalnoj igri.

image
Tino Prosenik
Bruno Konjevic/Cropix

"Građani će moći birati što žele saditi i to platiti kroz mjesečne pretplate, a naša je računica da će im to biti jeftinije od povrća kontroliranog podrijetla u specijaliziranim trgovinama hrane, a ako će sami htjeti brati povrće, tada ih može doći i jeftinije", kaže Prosenik.

Navodi da imaju ambiciozne planove. U prvom valu nude mogućnost zakupa tisuću vrtova, što bi im donijelo godišnji prihod od oko 2,4 milijuna kuna. Prosenik na to kaže da već imaju spremne kapacitet za 2500 vrtova te da očekuju da, bude li interes dobar, ciljaju godišnji prihod od 6 milijuna kuna. Na naše pitanje kako netko iz nautike i turizma planira uspjeti u poljoprivredi, naglašava da imaju partnera, ali i da je on sam diplomirani inženjer agronomije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 03:12