IZRAVNA UTAKMICA

Započinje ozbiljna borba za prevlast u metaverseu: Na Zuckerbergov teren uletio je TikTok i namjerava se širiti

Meta nije jedina kompanija koja ozbiljno računa na rast od metaversea. Tu su i HTC, Valve i Sonyjev PlayStation. Lani je u taj segment ušao i Apple

Party nakon modne revije u metaversu

 Matej Jurčević/

Vlasnik TikToka i najvredniji startup na svijetu, kineska kompanija ByteDance, krenula je stopama Marka Zuckerberga. ByteDance je preko svoje podružnice u SAD-u oglasio da traži više od 40 stručnjaka za metaverse.

ByteDance, koji prema CB Insightsu vrijedi više od 140 milijardi dolara - inače, Facebook vrijedi 475 milijardi - time je signalizirao da očekuje razvoj poslovanja u području metaversa. Na tu se tehnologiju, kao onu koja će obilježiti komunikaciju u budućnosti, okladio Facebook.

Facebook i TikTok najveći su konkurenti na tržištu društvenih mreža. I dok Facebook s Instagramom još drži primat kod srednje populacije, TikTok je postao najbrže rastuća društvena mreža na svijetu i ujedno najpopularnija među mladima.

Upravo stoga, Zuckerberg je izlaz iz te situacije pokušao pronaći u metaversu. Sada je jasno da će mu ByteDance i tu dahtati za vratom.

ByteDance je lani kupio trećeg najvećeg proizvođača hardverskih setova za virtualnu stvarnost, tehnologiju na kojoj se temelji metaverse. Riječ je o kineskoj tvrtki Pico, koja je, prema podacima IDC-a, u prvom tromjesečju 2021. držala treće mjesto na tržištu i bilježila rast broja isporuka svojih VR setova od 44,7 posto.

Unatoč impresivnom rastu, Pico je još uvijek mali igrač. Najveći je brend VR-a u Kini. Međutim, u siječnju je, prema podacima Steama, na globalnoj razini držao samo 0,3 posto svjetskog tržišta VR setova.

Tržišni lider u isporukama VR-a u siječnju 2022. i dalje je Facebook, odnosno kompanija Meta. Njeni Oculus Quest 2 i Rift S zajednički drže 60 posto svjetskog tržišta.

No, kao i Meta, tako i ByteDance ima nevjerojatne financijske resurse za razvoj nove tehnologije i jačanje svoje pozicije.

ByteDanceov Pico planira otvoriti urede u SAD-u, u Kaliforniji i Washingtonu. Iz oglasa je jasno da planira jačati prodaju svojih VR setova u SAD-u. Među inim, traži voditelja strategije VR igara i operativnog direktora za igre, što su čiste biznis pozicije.

Posebnu pozornost pobudila je činjenica da su se među otvorenim pozicijama našle i one koje upućuju na to da će ByteDance u SAD-u imati, ne samo poslovni, već i tehnološki razvoj. Na popisu otvorenih pozicija tako su inženjer za dizajn elektrotehničkih sustava i inženjer za optiku.

U ožujku je Pico ugovorio suradnju s jednim od najvećih američkih proizvođača čipova Qualcommom, upravo kako bi radio na razvoju novih generacija VR setova. Time si je Pico osigurao potpunu kompatibilnost s alatima za proizvodnju računalnih igara, odnosno alatima u kojima se najviše proizvode sadržaji za metaverse, poput Unityja i Unreala od Epic Gamesa.

Iako je po tome trenutačno najpoznatija, Meta nije jedina kompanija koja ozbiljno računa na rast od metaversea. Tu su i HTC, Valve i Sonyjev PlayStation. Lani je u taj segment ušao i Apple, kupivši tvrtku NextVR, i nagađa se da radi vlastiti VR set.

Ono što zasad koči brži razvoj te tehnologije upravo su vrlo veliki, nezgrapni VR setovi, kao i nekompatibilnost, upravo ono što bi metaverse, navodno, trebao promijeniti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 01:06