HR TOP 25 STARTUPA

Profil potentnog startupa: Pola milijuna eura prihoda, 10 zaposlenika i rast od 2,5 puta

Ovogodišnjih 25 najperspektivnijih hrvatskih startupa ima zajedno prihod od preko 100 milijuna kuna, a zapošljavaju u prosjeku po 10 zaposlenika

Mnogo je dobrih priča o startupima, ali i ove godine, sad već tradicionalno po treći put zaredom, rasplinili smo PR maglice i donijeli van najbolje od najboljih startupa u Hrvatskoj po ocjeni struke.

Neposredno pred početak ovogodišnjeg izbora za NovacHR TOP25 startupa doznali smo od Dealrooma da u Hrvatskoj postoji više od 900 aktivnih startupa! Usporedbe radi, kad smo početkom 2022. pokretali prvi broj magazina Startup Report, prve mainstream publikacije u Hrvatskoj fokusirane na startupe, iz branše su nam govorili da na tržištu nema više od 500 do 600 aktivnih startupa. Dakle, bilo je dovoljno manje od 12 mjeseci da se broj hrvatskih startupa poveća do 50 posto.

Unatoč tome, žiri, koji je ove godine činilo čak 18 stručnjaka iz branše, što je najveći žiri koji smo okupili dosad, ukupno je predložio približno jednak broj startupa kao i lani - stotinjak. Riječ je mladim, inovativnim, tehnološkim tvrtkama koje razvijaju i prodaju vlastite proizvode, cilj im je širiti se globalno, ovdje imaju razvoj i imaju barem jednog osnivača iz Hrvatske ili ovdje imaju svoje poslovno sjedište.

Alumni u žiriju

Treći, sad već tradicionalni izbor NovacHR TOP25 startupa uključuje 25 najperspektivnijih startupa u Hrvatskoj pokazao je da i dalje na tržište dolaze novi, potentni startupi. Pokazao je i da su neki lanjski igrači ove godine toliko narasli da na popisu više ne mogu biti. Primjer je Aircash, koji je od ove godine zahvaljujući svom munjevitom rastu iskočio na popis scaleupa. No, kao nagradu i poticaj zajednici, upravo smo zbog toga osnivača i direktora Aircasha Hrvoja Ćosića ove godine uključili u izbor, kako bi i naši alumni dobili priliku dati glas za buduće mlade nade.

Žiri okupio 18 stručnjaka iz hrvatskog startup ekosustava

Ove godine okupili smo najveći žiri dosad kako bi dobili najbolji uvid u najpotentnije hrvatske startupe, a žiri je uz glasanje dao i svoj pogled na predstojeću godinu za startupe koji možete pročitati ovdje: Žiri otkrio glavne izazove za domaće startupe u 2023.

Ovogodišnji je izbor pokazao i da u ekosustavu postoji i kvalitativni pomak naprijed. Startupi koji su se ove godine naši na popisu NovacHR TOP25 djeluju u prosjeku nekoliko godina, a prihod im je na razini kakve se ne bi postidjele mnoge klasične male tvrtke u Hrvatskoj.

Iako ima i onih u predkomercijalnoj fazi, mnogi godišnje utrže tri do 15 milijuna kuna. NovacHR TOP25 startupi, k tome, u prosjeku zapošljavaju po 10 zaposlenika, prihod im je prosječno u 2021. skočio za 2,5 puta na ukupno više od 100 milijuna kuna.

NovacHR TOP25 startupi ove su godine u prosjeku dvostruko veći biznisi nego što su bili naši najperspektivniji igrači lani. To pokazuje da startupi s ovog popisa uspješno rastu, ali i da su kriteriji za ulazak na ovaj popis sve zahtjevniji i da je žiriju sve teže u bazenu perspektivnih izabrati 25 onih kojima bi dodali prefix ‘naj‘.

Ovaj popis ukazuje i na neke važne trendove o kojima bi oni koji kroje poslovnu klimu u Hrvatskoj trebali razmisliti. Glavni je mjesto pravnog sjedišta startupa, ono gdje se registrirala matična tvrtka.

Nužna bolja klima

Najveća kompanija u Hrvatskoj Fortenova grupa, primjerice, ima sjedište u Nizozemskoj. Lani je pak tri četvrtine startupa koji su bili na popisu imalo i pravno i poslovno sjedište u Hrvatskoj. Ove godine taj je postotak pao na oko dvije trećine.

U potrazi za uspješnošću najpotentniji hrvatski startupi sjedišta otvaraju u pravilu u Irskoj, Ujedinjenom Kraljevstvu i SAD-u. Nije to nešto što treba ni hvaliti ni kuditi. Riječ je o poslovnoj realnosti, posebno nakon sad već gotovo pune integracije Hrvatske u EU. K tome, i najveći hrvatski jednorog, Infobip, također ima pravno sjedište u Londonu. S druge strane, operativno sjedište mu je u Vodnjanu. Ali Infobip je nastao prije više od desetljeća, kad su uvjeti bili drugačiji. Zato se treba zapitati zašto i danas, kad smo integralni dio EU, najpotentniji domaći startupi sele sjedišta izvan Hrvatske.

Trebalo bi se to zapitati i stoga što, osim popisa 25 najpotentnijih novih igrača, u Hrvatskoj ima sve više velikih startupa koji se pretvaraju u značajne kompanije, one od kojih se očekuje da nose gospodarstvo u budućnosti.

To je i odgovor na pitanje zašto na popisu NovacHR TOP25 startupa nema Infobipa i Rimca - prerasli su naš popis. Naime, cilj ove liste je da se ukaže na nove nade.

Oštri kriteriji

Sve velike hrvatske startupe postavili smo na poseban popis. To su svi oni uspješni domaći startupi i oni domaćih osnivača, a koji imaju ili prihod veći od 100 milijuna kuna ili broje više od 100 zaposlenika ili su primili više od 100 milijuna kuna.

Za njih smo složili popis scaleupa iz kojih smo pak izdvojili popis hrvatskih soonicorna i hrvatskih jednoroga. Da, ‘magična‘ šuma startupa u Hrvatskoj, treću godinu otkako je ovako pratimo, pretvorila se pravi mali amazonski vrt.

Za kraj, želimo naglasiti da su nam kriteriji bili vrlo oštri. Hrvatska je mala, a startup ekosustav je još manji pa smo se posebno fokusirali na pravila koja sprječavaju favoriziranje. U žiriju smo okupili stručnjake iz ekosustava od kojih neki imaju i vlastite startupe i biznise povezane sa startupima.

Dva iznenađenja koja ukazuju na rast kvalitete hrvatskog startup ekosustava

+ Gotovo 10% najperspektivnijih startupa fokusiralo se na sport, a što nam je komentirao Luka Gašpar iz trenutačno najuspješnijeg hrvatskog sportskog startupa Huddlea

+ Svaki sedmi najperspektivniji startup fokusiran na održivost, a što nam je komentirao Hermes Arriaga iz Impact HUB-a Zagreb

Ali zato, primjerice, članovi žirija Hajdi Ćenan, predsjednica CRO Startupa i Davor Runje, predsjednik CISEx-a, koji zajednički imaju startup airt, nisu za njega mogli glasati. Cijeli je proces glasanja transparentan i u cloudu te su to u svakom trenutku mogli provjeriti svi članovi žirija. Isto tako, airt se našao na popisu NovacHR TOP25 startupa isključivo temeljem prijedloga i glasova drugih članova žirija. Ukupno je u žiriju bilo 18 članova.

Ista je stvar i s Mediatoolkitom, kojeg operativno vodi Ivor Bihar iz Bornfighta. Ni on nije mogao glasati za svoj startup. Dosljedna i transparentna primjena ovakvih oštrih kriterija, i to uz najširu podršku dionika iz hrvatskog startup ekosustava, i čini ovaj popis jedinstvenim.

U Hrvatskoj ne postoji drugi izbor startupa gdje najperspektivnije igrače bira struka na transparentan i ravnopravan način, bez favorita. To je bila i ostala nit vodilja ovog izbora koji je 2020. pokrenuo Jutarnji list (Hanza Media) okupivši Vedrana Blagusa (South Central Ventures), Stevicu Kuharskog (Fil Rouge Capital), Franu Šesnića (ZICER) i Bernarda Ivezića (Startup Report/Jutarnji list), kao inicijalni žiri.

U nastavku slijedi infografika i zatim sažeci o svim ovogodišnjim pobjednicima. Čestitamo!

image
JL/Boris Igrec

Popis NovacHR TOP starupa za 2023.

image

Matija Žulj, osnivać i direktor startupa AGRIVI

Marko Todorov/CROPIX

AGRIVI

osnivači: Matija Žulj
godina osnutka: 2013.
primio investicija: 7,3 mil. USD
prihod (2021.): 12,2 mil. kn
rast (2020./2021.): 5%
br. zaposlenih (2020.): 25
sjedište: London (VB)/Zagreb
web: agrivi.com

AGRIVI je cloud platforma za upravljanje poljoprivrednom proizvodnjom. U 2022. predstavio je verziju 3.0 svoje platforme. Sad ima i vizualni preglednik polja i proizvodnje povezan s Google Mapsom. AGRIVI je stvorio i nova partnerstva u Europi i Africi. Od ove godine njegovi korisnici su najveći proizvođač tekile na svijetu, Sauza Tequila, i najveći proizvođač začina na svijetu McCormick. EIC je u AGRIVI u 2022. uložio 1,2 milijuna dolara kako bi hrvatski startup razvio AI savjetnika za poljoprivredu. Prema UN-u, ovaj hrvatski startup najinovativnija je tvrtka u poljoprivredi na svijetu u 2021. godini. Ujedno je jedan od globalno najvećih agritech startupa neovisnih o velikim proizvođačima prehrambenih proizvoda. Njegovi su klijenti Nestlé, Driscoll‘s, Kimberly-Clark i BNP Paribas. EY ga preporučuje kao rješenje za održivu poljoprivredu. Prema FoodTech500, AGRIVI je najbolja svjetska tvrtka za preciznu poljoprivredu, a ima partnerstva sa SpaceSenseom, Microsoftom i DTN-om u području satelitskog mapiranja, IoT-a i AI-a.

image

Davor Runje i Hajdi Ćenan, osnivači startupa airt

airt

airt

osnivači: Davor Runje i Hajdi Ćenan
godina osnutka: 2019.
primio investicija: da (iznos zasad nije objavljen)
prihod (2021.): 1,38 mil. Kn
rast (2021./2020.): 77%
br. zaposlenih (2021): 5
sjedište: Zagreb
web: airt.ai

Airt je razvio AI platformu koja pomaže svima, od malih web trgovina do velikih financijskih institucija, u rješavanju niza poslovnih problema vezanih za interakciju s krajnjim kupcima, poput prilagođavanja ponuda i komunikacije. Njegova AI platforma omogućuje energetski vrlo efikasno treniranje te skaliranje analitike, odnosno predikcija, na transakcijskoj vrsti podataka. Airt je krajem 2022. godine uspio je u SAD-u dobiti prvi patent za vlastitu AI tehnologiju što je ujedno i prvi poznati hrvatski komercijalni patent za AI u SAD-u. Kako bi ojačao svoju tržišnu poziciju, ovaj hrvatski startup predao je još jednu patentnu prijavu kojom želi ojačati svoju tržišnu poziciju. Airt navodi da ima najbolje rezultate na svijetu po točnosti interpretacije na čak 6 otvorenih setova podataka, čime se takmiči s IBM-om i Google-om. Trenutno platformu pretvara u open-source rješenje kojim kreće u komercijalizaciju početkom 2023. godine. Startup je ušao u Microsoft for Startups program i dio je Nvidia Inception programa.

image

Marijan Mumdžijev, izvršni direktor startupa AMODO

Božidar Vukičević/CROPIX

AMODO

osnivač/direktor: Marijan Mumdžiev
godina osnutka: 2013.
primio investicija: 7,0 mil. USD
prihod (2021.): 13,0 mil. kn
rast (2021./2020.): cca. 30%
br. zaposlenih (2021.): 40
sjedište: Wilmington (SAD)/Zagreb
web: amodo.eu

AMODO je prvi hrvatski insurtech startup. Ove godine ugovorio je partnerstvo s blockchain igračem iz Azije, YAS Microinsuranceom, kako bi se proširio u područje osiguranja autonomne vožnje. Najveći pojedinačni suvlasnik i direktor startupa je Marijan Mumdžiev, koji ga je prije tri godine prvo počeo voditi kao menadžer, što je bio presedan među startupima u Hrvatskoj, a zatim ga je i preuzeo od jednog od suosnivača. Godine 2019., taman prije pandemije, Financial Times proglasio je AMODO jednim od pet najboljih insurtecha na svijetu. Pandemija je usporila sav prijevoz pa tako i ovaj hrvatski startup, a onda je ponovo počeo rasti. Lani je osvojio licencu za data brokera za Mercedes i prvu veliku investiciju. Čime su ukupne investicije u AMODO porasle s 3,8 na 7,0 mil. dolara. Njegovi su klijenti AIG, Generali, Porsche i mnoge prestižne financijske institucije. Amodo je sklopio i prvo veliko data economy partnerstvo, i to s PI Labsom. Od lani ima i prvog klijenta u Hrvatskoj, tržišnog lidera u osiguranju, Croatia osiguranje.

image

Marin Bek, suosnivač i direktor startupa Ascalia

Marko Todorov/CROPIX

Ascalia

osnivači: Marin Bek i Dejan Strbad
godina osnutka: 2018.
primio investicija: 767.000 USD
prihod (2021.): 5,95 mil. kn
rast (2021./2020.): 135%
br. zaposlenih (2020.): 14
sjedište: London (VB)/Čakovec
web: ascalia.io

Ascalia je razvila rješenje za brzu digitalnu transformaciju tehnološki zastarjelih pogona pomoću umjetne inteligencije. Unazad godinu dana u Hrvatskoj su dobili niz poslova u velikim tvrtkama poput Ine, Dukata, Iverpana, Omca i drugih. Njihov je klijenti i drugi najveći maloprodajni lanac u Velikoj Britaniji Sainsbury‘s. Službeni su partner Google Coral i NVIDIA Inception programa kao predvodnici uvođenja AI-a u proizvodni sektor. Ascaliju je osnovao iskusan dvojac startup osnivača sa znanjima kompleksnih IT sustava i iskustvom vođenja startupa iz Silicijske doline. Lani su u Njemačkoj pobijedili na Start.Up! Germany Roadshowu pokazavši kako se tamošnje tvornice može uz male investicije uskladiti sa zahtjevima Industrije 4.0, dok su 2022. godine odabrani kao najbolji startup u Velikoj Britaniji u kategoriji "from idea to reality".

image

BiteMe Nutrition u dućanima u Hong Kongu

BiteMe Nutrition

BiteMe Nutrition

osnivači: Edo Mujkić, Luka Mujkić, Petra Mihalić i Martin Kandus
godina osnutka: 2019.
primio investicija: 715.000 USD
prihod (2021.): 959.000 kn
rast (2021./2020.): 426%
br. zaposlenih (2021.): 4
sjedište: Zagreb
web: biteme-nutrition.com

BiteMe Nutrition je hrvatski startup koji razvija i proizvodi inovativne organske snackove – veganske, bez glutena, bez aditiva i dodanih šećera. U ponudi ima 10 proizvoda, a najnoviji su proteinski keksi. Kao sastojke koriste, među inim, maslinovo ulje, himalajsku sol, kardamom, ulje limuna, cvijet lavande i bademe. Na sajmu ISPO Brandnew startup BiteMe Nutrition proglašen je jednim od 30. najvećih svjetskih sportskih brendova. Svoje proizvode startup prodaje u Hrvatskoj, Sloveniji, Grčkoj, Poljskoj, Estoniji, Njemačkoj i Velikoj Britaniji. Preko Decathlona se probio i u Hong Kong. Tim mu je u 2022. narastao na sedam članova, a prihod mu je skočio 95 posto na 1,55 mil. Kuna. Tim čine bivši profesionalni sportaši, rekreativci i iskusni prehrambeni tehnolozi, a njihove su pločice rezultat dvogodišnjeg istraživanja i testiranja na više od 1500 korisnika. BiteMe Nutrition je jedan od hrvatskih startupa s najvećim temeljnim kapitalom, od čak 2,5 milijun kuna. Početkom godine u njega su 330.000 eura uložili VC fond Feelsgood i poslovni anđeli iz Hrvatske i Slovenije.

image

Nika Pintar i Bruno Balen, osnivači startupa Ani Biome (Cidrani)

David Biedert/davidbiedert.com

Ani Biome (Cidrani)

osnivači: Nika Pintar i Bruno Balen
godina osnutka: 2019.
primio investicija: 1 mil. USD
prihod (2021.): 1,98 mil. kn
rast (2021./2020.): 813%
br. zaposlenih (2021.): 2
sjedište: Zagreb
web: anibiome.ai

Ani Biome (Cidrani) je agetech startup koji ima za cilj alterirati svijest i iskorijeniti starenje kroz precizan dizajn sustava za mikrobiom. Ove godine su lansirali novi brend Ani BIome, prvi Vitality as a Service (VaaS) model pretplate. Nova ponuda kroz personalizirane fermentirane napitke smanjuje kronične inflamacije za koju se smatra da je uzrok većine metaboličkih bolesti. Usluga koristi seriju bioloških i psiholoških testova i uz pomoć strojnog učenja povezuje rezultate testova s bazom podataka o metabolitima i zdravstveno korisnim tvarima kako bi se personalizirala ponuda. Startup je započeo dvije vlastite kliničke studije i izradu modela digital twinsa kako bi mogli predviđati rezultate intervencija i kroz vrijeme potpuno iskorijeniti starenje koje smatra - bolešću. Kroz šest godina planira postati najveća agetech tvrtka na svijetu i dominantan igrač u industriji dugovječnosti. Ove godine investirao je preko 500.000 eura u laboratorijsku opremu, a prihod je povećao za tri puta. Ani Biome je u 2022. osvojio prvo mjesto na Firmencih Precision Nutrition Demo Day, EIT ClimAcceleratora, zatim Infobip Shift Unicorn Award, zlatnu medalju za najinovativniji napitak u Madridu i ušao je među finaliste Slusha. Trenutno zatvara investiciju od 900.000 eura i iduće godine planira novu od 12 milijuna eura.

image

Albert Gajšak, osnivač i direktor CircuitMessa

Zvonko Pavić/CROPIX

CircuitMess

osnivači: Albert Gajšak
godina osnutka: 2017.
primio investicija: da (iznos zasad nije objavljen)
prihod (2021.): 9,28 mil. kn
rast (2021./2020.): 112%
br. zaposlenih (2020.): 7
sjedište: Delaware (SAD)/Karlovac
web: circuitmess.com

CircuitMess je hardverski startup koji se natječe s Legom u segmentu pametnih, "uradi sam" (do-it-yourself; DIY) igračaka. Ove godine ugovorio je i isporučio svoj najveći posao do sada. Za gotovo 10 milijuna dolara isporučio je pred blagdane više od 17,5 tisuća uređaja zvanih Chatter u SAD najvećem svjetskom trgovcu Walmartu. Tamo je otvorio i vlastitu tvrtku, koja mu je postala pravno sjedište. Hardversko čudo nastalo u Karlovcu operativno se vodi iz Zagreba. Lani je CircuitMess ugovorio najveći posao nekog hrvatskog startupa u Hollywoodu s Warner Brosom. Tako je izbacio vlastitu, IoT inačicu Batmobilea, koju je kupilo gotovo 2500 ljudi iz cijelog svijeta. Bio je to posao vrijedan 2,6 milijuna kuna. Preklani je, usred pandemije, CircuitMess uspješno zaključio kampanju za STEM box, prvu hardversku pretplatu razvijenu u Hrvatskoj. Riječ je o najvećoj kampanji na Kickstarteru/ Indiegogu nekog hrvatskog startupa. Teška je 467.000 dolara. Ovo je i prvi hrvatski startup čiji se proizvodi mogu kupiti u trgovinama u Hrvatskoj, a prvu suradnju, od 1000 komada Nibble konzola, ugovorio je s Kauflandom. U startup je investirao suosnivač Infinuma Tomislav Car.

image

Karlo Mamić, Saša Janičijević i Goran Bušelić, core tim Codemapa s investitorima Dominikom Lice, Jankom Gabrićem i Tomislavom Matićem. U ovaj startup uložio je i Mate Rimac

Boris Kovačev/CROPIX

Codemap

osnivač: Saša Janićijević
godina osnutka: 2020.
primio investicija: 250.000 USD
prihod (2021.): 220.000 kn
rast (2021./2020.): 150%
br. zaposlenih (2020.): 1
sjedište: Zagreb
web: codemap.io

Codemap je cloud platforma koja omogućuje novi, efikasniji način ugovaranja i vođenja softverskih projekata. Platforma povezuje klijente s ekspertima za inovativne no-code/low-code tehnologije pomoću kojih je softver moguće razvijati i do deset puta brže u odnosu na ‘tradicionalno‘ programiranje. Startup je osnovan 2020. u Zagrebu, a u njega su početkom ove godine osobno investirali Mate Rimac, osnivač i direktor Rimac grupe, zatim Tomislav Matić, osnivač i direktor Texo Managementa te SQ Capital. Na platformi se nalazi više od 1000 no-code/low-code programera i timova i više od 3800 naručitelja, a vrijednost projekata objavljenih na Codemap-u je premašila 12 milijuna dolara. Ove godine tim je narastao na sedam članova. Ostvarili su preko 30 partnerstava, među inim s Bubbleom, Glideom i Stackerom. Razvili su vlastiti sustav plaćanja te upravljanja zapošljavanjima i projektima.

image

Mario Vukoja, suosnivač startupa Elevian

JL/MV
image

Vladimir Mađarević, suosnivač startupa Elevian

Elevien (Platinum League)

Osnivači: Vladimir Mađarević, Mario Vukoja i Bornfight
godina osnutka: 2020.
primio investicija: 2,11 mil. USD
prihod (2021.): n/a*
rast (2021./2020.): n/a*
br. zaposlenih (2020.): 17
sjedište: Osijek
web: elevien.com
*Startup je u predkomercijalnoj fazi što znači da se bavi razvojem i testiranjem te stoga ne ostvaruje prihod

Elevien su pokrenuli Vladimir Mađarević i Mario Vukoja u okviru venture buildera Bornfighta. Elevien razvija aplikaciju koja gimnastičarima omogućuje da na natjecanjima sudjeluju putem interneta, i to iz dvorana u kojima inače treniraju. Tako omogućuje mnogo većem broju gimnastičara sudjelovanje na natjecanjima, stvara globalnu gimnastičku mrežu i povećava broj natjecanja, a vrijeme i troškove organizacije svodi na minimum. U startup su ukupno 2,11 milijuna dolara uložili Bornfight, vlasnik Žito grupe Marko Pipunić te osnivač IN2 grupe Ante Mandić. Startup se priprema za širenje i za to traži u sljedećoj godini 5 milijuna eura kapitala. Elevien je u pretkomercijalnoj fazi što znači da zasad nema prihode već radi razvoj i provodi testiranja. Testira ga 50 nacionalnih gimnastičkih saveza, među inim, oni iz SAD-a, Japana, Njemačke, Francuske i Egipta.

image

Matija Nakić, Luka Mijatović, Matej Trbara i Zrinko Dolić, suosnivači Farseera

JL/

Farseer

osnivači: Matija Nakić, Luka Mijatović, Matej Trbara i Zrinko Dolić
godina osnutka: 2020.
primio investicija: 113.000 USD
prihod (2021.): 781.200 kn
rast (2021./2020.): 1485%
br. zaposlenih (2021.): 14
sjedište: Delaware (SAD)/ Zagreb
web: farseer.io

Farseer je Lego za financije, odnosno inovativna no-code platforma za financijsko i operativno planiranje i izvještavanje za srednje i velike tvrtke. Ovaj fintech najavio je da će do kraja 2022. postići operativnu profitabilnost. Ove godine se našao na popisu 15 najboljih alata za financijsko planiranje na svijetu prema ocjeni popularnog britanskog podcasta The FP&A Today, kojeg vodi Paul Barnhurst. Na hrvatskom tržištu postao je jedan od najznačajnijih izazivača IBM-u, Oracleu i SAP-u u niši financijskog planiranja. Ima niz velikih korisnika u regiji, među inim, Violetu, Končar, EoS Matrix i najveću hrvatsku brokersku kuću, InterCapital. Hrvatskoj lutriji značajno je ubrzao i pojednostavio planiranje prometa igara, a i druge tvrtke u državnom vlasništvu kao što su AKD i Plinacro cjelokupno je planiranje prebacio iz Excela na Farseer. U regiji radi s petnaestak tvrtki, a šire, klijenti su mu švicarski Altium i švedski Lelo. Ima i ured u Londonu. Zanimljivo je da ovaj startup u Hrvatskoj ima više od 100.000 eura temeljnog kapitala.

image

Identyum tim

marrtinez

Identyum

osnivači: Robert Ilijaš, Tomislav Bošnjaković i Zvonimir Popovčić
godina osnutka: 2018.
primio investicija: 1,1 mil. USD
prihod (2021.): 3 mil. kn
rast (2021./2020.): 350%
br. zaposlenih (2020.): 11
sjedište: Varaždin
web: identyum.com

Hrvatski startup razvio je Identyum ID, alternativu BigTech identifikacijskim servisima poput Facebookovog i Googleovog logina s jedne strane i, s druge, alternativu državnim identifikacijskim servisima poput državne Certilije koja radi s hrvatskom osobnom iskaznicom. Ove godine Identyum je predstavio Identyum NOW portal preko kojeg i građani i tvrtke mogu napraviti zakonski valjan napredni e-potpis. Njihova je tehnologija sukladna eIDAS standardu, a od EK dobili su potvrdu da je Identyum ID Wallet sukladan s EU EBSI blockchain infrastrukturom. Identyum je u 2022. snažno narastao u B2B segmentu. Identyumova cloud platforma omogućava telekomima, bankama, internetskim trgovcima i drugim biznisima da ponude svojim korisnicima da se preko interneta, a bez ikakve dodatne tehnologije, potpuno zakonski valjano identificiraju i potpisuju dokumente i da se pritom u potpunosti poštuje njihovo pravo na privatnost i zaštitu osobnih podataka. Ovaj startup prvi je u Hrvatskoj certificiran prema standardu ISO 27701 i ujedno prva tvrtka u ovom dijelu EU koja je dobila licencu za bankarskog informacijskog brokera. Surađuje s Finom. Tim Identyuma u 2022. narastao je na 13 ljudi.

image

Marijan Bračić, suosnivač i direktor Legita

Josip Regović/PIXSELL/Poslovna inteligencija

Legit

osnivači: Marijan Bračić, Dražen Oreščanin, Anita Cvetić Oreščanin i Lidija Karaga
godina osnutka: 2022.
primio investicija: ne
prihod (2021.): n/a*
rast (2022./2021.): 34%*
br. zaposlenih (2022.): 27
sjedište: Zagreb
web: legit.eu
*Procjene na temelju dostupnih podataka, jer je riječ o spin-offu

Legit je nastao iz projekta koji se u hrvatskoj IT tvrtki Poslovna inteligencija razvijao od 2017. godine. Riječ je o spin-offu Poslovne inteligencije koja je dosad taj proizvod razvijala pod brendom Data Privacy Manager (DPM). Na razvoju je dosad radio tim od preko 25 ljudi predvođenih Marijanom Bračićem, koji je ujedno i voditelj novog startupa. DPM je B2B SaaS za automatizaciju procesa u životnom ciklusu osobnih podataka za velike i srednje kompanije i omogućuje tvrtkama da se usklade s GDPR regulativom i drugim globalnim regulativama za upravljanje osobnim podacima. Više od 150 kompanija u preko 30 država su korisnici DPM-a, uključujući mnoge velike tvrtke u Hrvatskoj i regiji, ali i neke poznate globalne brendove. Vodeći tržišni analitičari Gartner i Forrester prate DPM od 2019. godine u svojim relevantnim izvještajima. Legit svoju priliku vidi u sve strožoj regulaciji privatnosti u mnogim industrijama i državama, kako u području marketinga i ljudskih resursa tako i korisničkih podataka na drugim područjima poput kliničkih istraživanja. Legit ima urede u Zagrebu, Osijeku i Londonu, a ove godine uključio se i u rumunjski akcelerator InnovX -BCR. Na demo danu tog akceleratora izišao je kao pobjednik, a interes za investiciju iskazao je Fortech Investments. Legit je također u scale programu britanskog cybersec akceleratora Cyber Runway. Glavni konkurent Legita je američka softverska tvrtka OneTrust koja je digla do sada preko 900 milijuna dolara investicija i kod dizanja zadnje runde sredinom 2021. godine je bila valuirana na 5,3 milijarde USD. Legit je u procesu dizanja A serije investicije u planiranom iznosu od 2 milijuna eura, a zatvaranje ove runde se očekuje u prvom kvartalu sljedeće godine.

image

Tomislav Grubišić, suosnivač Mediatoolkita

Davor Pongračić/CROPIX

Mediatoolkit

osnivači: Tomislav Grubišić i Daniel Ackermann
godina osnutka: 2016.
primio investicija: ne
prihod (2021.): 14,64 mil. kn
rast (2021./2020.): 45%
br. zaposlenih (2021): 43
sjedište: Zagreb
web: mediatoolkit.com

Mediatoolkit je alat za praćenje online medija i analitiku, koji se od 2016. profilirao u jednog od lidera u svojoj branši. Pomaže PR i marketinškim stručnjacima pratiti spominjanja njihove tvrtke u stvarnom vremenu. Razvijen je unutar venture buildera Bornfighta, a danas broji gotovo 50 stručnjaka i svakodnevno ga koristi preko 700 klijenata diljem svijeta, među kojima su najistaknutiji Uber, Nivea, WWF, Aljazeera Balkans i McCann. Mediatoolkit je višestruko nagrađivan, i kao proizvod i kao poslodavac, noseći titule Najbolji Poslodavac (MojPosao.hr), High Performer i Europe Leader (G2). Po prihodima i broju zaposlenih najveći je hrvatski startup na popisu NovacHR TOP25 startupa za pratiti u 2023. godini. Priprema se za scaleup fazu.

image

Juraj Malenica, Majana Havranek, Margita Šoštarić, Jan Štedul iz Mindsmithsa

Tomislav Krišto/CROPIX

Mindsmiths

osnivači: Mislav Malenica
godina osnutka: 2019.
primio investicija: 2 mil. USD
prihod (2021.): n/a (službena procjena za 2022 je 3,75 mil. kn)
rast (2021./2020.): n/a (službena procjena 2022/2021 je 85%)
br. zaposlenih 2022.: 11
sjedište: Zagreb
web: mindsmiths.com

Mindsmiths je jedan od najpoznatijih AI startupa u Hrvatskoj. Treću godinu zaredom je na popisu NovacHR TOP25 startupa. Razvio je najpoznatiji hrvatski chatbot Andriju, Vladinog digitalnog komunikatora za COVID-19, osvojio globalnu nagradu ‘Top of AI‘ za startup s dokazanim pozitivnim društvenim učinkom, u 2022. je tržištu ponudio najmoćniju platformu za razvoj AI agenata na svijetu. Mindsmiths svojom tehnologijom omogućuje iskorištavanje punog potencijala naprednih AI alata kao što su GPT-3, Chat-GPT, DALL-E i uvezivanje istih u smislena proaktivna rješenja koja svoju primjenu imaju od autonomnih vozila do digitalnih liječnika. Na njihovoj platformi razvijaju se AI aplikacije u različitim industrijama te su do sada uspješno izašli na njemačko i američko tržište. U Mindsmiths su investirali dizajner Davor Bruketa i IT poduzetnik Dražen Pehar, a taj je startup i prva investicija hrvatskog VC fonda Feelsgood Capital. Tehnički savjetnik Mindsmithsa je suosnivač i tehnički direktor Infobipa Izabel Jelenić. Ove godine proširio se u Njemačku i SAD. Za iduću godinu planira širenje zajednice, koju čini veliki broj entuzijasta iz cijelog svijeta, daljnje omogućavanje open source projekata na svojoj platformi i pokretanje edukacijskog tečaja koji će polaznicima omogućiti brz i jednostavan razvoj vrlo kompleksnih AI rješenja na Mindsmiths platformi.

image

Hrvoje i Domagoj Boljar, osnivači startupa MIRET

Robert Fajt/CROPIX

MIRET

osnivači: Hrvoje Boljar i Domagoj Boljar
godina osnutka: 2018.
primio investicija: 1,2 mil. USD
prihod (2021.): 1,11 mil. kn
rast (2021./2020.): 38%
br. zaposlenih (2020.): 8
sjedište: Barilović
web: miret.co

MIRET je hrvatski startup najpoznatiji po proizvodnji ekoloških tenisica. Dugoročni mu je cilj pak u industriji obuće postati standard za održivost poput Goretexa u vodonepropusnosti. MIRET je ove godine učinio prvi korak prema tome i postao prvi brend na svijetu koji je dobio certifikat Certifikat OEKO-TEX® STANDARD 100 za cijelu tenisicu. Drugi brendovi zasad posjeduju certifikate isključivo za dijelove tenisica, ali ne za cijeli proizvod. MIRET je sam uspio proizvesti i prodati tenisice čijeg 97 posto sastava čine prirodni materijali. Koristi konoplju, kenaf, lan, pluto, drvo, kukuruz, kaučuk, prirodnu vunu i druge slične materijale. Osim prodaje vlastitih tenisica počeo je raditi na certifikaciji kako bi svojom tehnologijom mogao pomoći drugim proizvođačima da se brzo transformiraju u ekološke proizvođače. Mogućnosti su i šire jer EU do 2030. planira zabraniti upotrebu jednokratne plastike. MIRET je iznimno uspješan u prikupljanju kapitala preko Funderbeama SEE lani prikupio 3,5 milijuna kuna kapitala i to tako da je u prva 24 sata prikupio čak 1,75 milijuna kuna. Ukupno je u 2022. prikupio 4,8 milijuna kuna kapitala.

image

Marko Stojaković, Damir Škrtić, Mladen Herceg i Dragan Milutinović iz startupa MobilityONE na predstavljanju druge investicijske kampanje na Funderbeamu SEE

Biljana Blivajs/CROPIX

MobilityONE

osnivači: Mladen Herceg, Marko Stojaković i Damir Škrtić
godina osnutka: 2019.
primio investicija: 650.000 USD
prihod (2021.): 672.600 kn
rast (2021./2020.): 153%
br. zaposlenih (2022.): 6
sjedište: Zagreb
web: mobilityone.io

MobilityONE (tvrtka Make IT Easy) razvio je cloud platformu za menadžment mobilnosti koju testira gotovo 100.000 vozila. Startup na temelju testiranja navodi da se njegovom platformom može za trećinu efikasnije upravljati flotom vozila, za najmanje 15 posto emisija CO2 i za najmanje 10 posto sniziti troškove flote. MobilityONE cilja na tržište specijaliziranih softverskih produkata u području mobilnosti koje bi u idućih deset godina trebalo u vrijednosti narasti s tri na trideset milijardi dolara. Danas pak već na tom tržištu djeluje više od 300.000 poslovnih subjekata koji zajedno upravljaju s flotama od preko 50 milijuna vozila. MobilityONE je dosad imao dvije investicijske kampanje na Funderbeamu SEE. Ukupno je tako prikupio više od 400.000 eura kapitala. Idući korak mu je širenje po Europi i u SAD, a koje je započelo otvaranjem podružnice za tržišta Francuske i Beneluxa u listopadu. Startup je ove godine ugovorio i strateško partnerstvo s hrvatskim insurtechom Amodo s ciljem povećanja sigurnosti vožnje i postizanja dodatnih ušteda za korisnike sustava.

image

Ivan Jelušić, suosnivač Orqe pokazuje naočale Orqa FPV.One za upravljanje dronovima

Emica Elvedji/CROPIX

Orqa

osnivači: Srđan Kovačević, Ivan Jelušić i Vlatko Matijević
godina osnutka: 2018.
primio investicija: 1,8 mil. USD
prihod (2021.): 11,36 mil. kn
rast (2021./2020.): 53%
br. zaposlenih (2021.): 33
sjedište: Dublin (Irska)/ Osijek
web: orqafpv.com

Orqa je započela kao proizvođač najnaprednijih naočala za daljinsko upravljanje dronova na svijetu, takozvanih FPV-a - First Person View. FPV naočale pilote stavljaju u kokpit letjelice i omogućuju upravljanje iz prvog lica. Proizvod je lansiran putem Kickstarter kampanje koja je u 30 dana ostvarila više od 2 milijuna kuna prihoda i prodaju u više od 50 zemalja svijeta. Kampanja tvrtke Orqa najuspješnija je Kickstarter kampanja u regiji. Osim FPV naočala, tvrtka Orqa razvija i proizvodi radio kontrolere za upravljanje dronovima te simulatore letenja. Njihov FPV.Skydive simulator letenja dronova ima preko 180.000 korisnika diljem svijeta. U ožujku 2022. godine, tvrtka je preuzela švicarski Immersion RC specijaliziran za video i radio sustave. Tom je akvizicijom tvrtka Orqa kompletirala portfolio ključnih komponenti za bespilotne sustave te je globalno prepoznata kao jedna od najvažnijih tvrtki u segmentu. Od ove godine, Orqa sa zagrebačkim FER-om i osječkim FERIT-om počela je raditi na ekosustavu za proizvodnju čipova u Hrvatskoj. Rekordnu poslovnu godinu obilježio je izlazak tvrtke u nova tržišta i industrije koje daju zalog za danji rast u narednom periodu.

image

Tomislav Car, suosnivač i direktor startupa Productive

Boris Kovačev/CROPIX

Productive

osnivači: Tomislav Car, Jan Varljen, Ivan Lučin i osnivači Infinuma
godina osnutka: 2019.
primio investicija: ne
prihod (2022.): $3,7M ARR*
rast (2022./2021.): 94%*
br. zaposlenih (2022.): +60
sjedište: Delaware (SAD)/ Zagreb
web: productive.io
*Premijerno prvi podaci o poslovanju Productivea koji su ikad javno objavljeni. Povijesnih podataka nema, jer je riječ o spin-offu
**ARR je kratica za Annual Recurring Revenue, najsigurniju mjeru prihoda koji digitalne platforme ostvaruju od pretplatnika

Productive je hrvatski pandan Asane i Jire, najpopularnijih cloud alata za upravljanje IT projektima. No, po pitanju funkcionalnosti, Productive cilja šire jer uzima u obzir i financijske aspekte projekata (poput profitabilnosti). Njegovi su kupci ne samo softverske već i marketinške i druge digitalne agencije. Ukupno, na platformi ima gotovo 20.000 krajnjih korisnika. Najveći broj kupaca ima u Ujedinjenom Kraljevstvu i Nizozemskoj. Productive je startup kojeg je Tomislav Car, suosnivač Infinuma ove godine i javno izdvojio iz te tvrtke i pretvorio u zasebnu firmu sa sjedištem u SAD-u. Razvoj Productivea započeo je prije osam godina u sklopu Infinuma, a zadnje tri godine razvija se samostalno i doživio je stotine poboljšanja i nadogradnji te se konstantno nadograđuje. Korisnici Productive su agencije koje rade s kompanijama kao što su Netflix, Spotify, YouTube, Cisco systems, Red Bull i drugima. Productive je jedini startup na NovacHR TOP25 popisu koji je pilotirao 4-dnevni radni tjedan i ove godine okitio se titulom prvog hrvatskog startupa ikad (izuzeti su scaleupi) koji je pobijedio u izboru najboljeg poslodavca u Hrvatskoj! Za 2023. već je najavio daljnje širenje, kako po pitanju proizvoda tako i funkcionalnosti.

image

Marko Gudelj, suosnivač i direktor startupa Robotiq.ai

Jakov Prkić/CROPIX

Robotiq.ai

osnivači: Ivan Belas, Marko Gudelj i Darko Jovišić
godina osnutka: 2018.
primio investicija: 1,27 mil. USD
prihod (2021.): 4,27 mil. kn
rast (2021./2020.): 120%
br. zaposlenih (2021.): 10
sjedište: Zagreb
web: robotiq.ai

Robotiq.ai je razvio hrvatsku cloud platformu za automatizaciju poslovnih procesa softverskim robotima. Softverski roboti ili digitalni radnici pomažu organizacijama automatizirati ponovljive procese velikih volumena čime vraća vrijeme zaposlenima za kreativniji rad i osigurava operativnu izvrsnost organizacijama. Robotiq-ovi digitalni radnici danas automatiziraju procese u više od 60 kompanija, redom velikih i ključnih imena kako u regiji tako i u dalekoj Americi, Južnoj Africi i po Europi. Neki klijenata su im OTP Banka, AIK Banka, Orbico, Rimac grupa, BDO, Infobip, Valamar, Maistra, Arena Hospitality, Wiener osiguranje, Elektroprivreda Srbije, Standex USA i Hormann. Startup je ove godine izgradio partnerski program preko kojeg daje know-how i tehnologiju kako bi partneri na njihovoj tehnologiji gradili svoja rješenja. Dobio je prve klijente u SAD-u. U Robotiq.ai-ju posebno su ponosni što su u 2022. lansirali novu funkcionalnost zvanu Code Discovery za koju tvrde da će im donijeti veliku tržišnu prednost na globalnom RPA tržištu. Tim ovog zagrebačkog startupa u 2022. narastao je na čak 35 stručnjaka.

image

Luka Modrić promotor je društvene mreže Sportening koju je pokrenuo Ivan Klarić (desno)

JL

Sportening

osnivači: Ivan Klarić i Darko Štriga
godina osnutka: 2020.
primio investicija: 6,4 mil. USD
prihod (2021.): 11,37 mil. kn
rast (2021./2020.): 2294%
br. zaposlenih (2021.): 21
sjedište: Amsterdam (Nizozemska)/ Zagreb
web: sportening.com

Sportening je sportska društvena mreža i prva globalna društvena mreža razvijena u Hrvatskoj. Pokrenuli su je Ivan Klarić i Darko Štriga. Riječ je o najbrže rastućem hrvatskom startupu na ovogodišnjem popisu NovacHR TOP25 startupa za pratiti u 2023. godini. Prema dostupim podacima, onima iz Fine, koji su relevantni samo za hrvatski dio tvrtke, u godinu dana prihod mu je skočio za gotovo 23 puta na 11,37 milijuna kuna. U ovaj je startup investirao i podržava ga nogometna legenda Luka Modrić. Sportening broji više od 250.000 korisnika, a prema dostupnim podacima dnevno se na ovu mrežu registrira novih 2000 korisnika. Startup cilja na tržište od 3 milijarde sportskih fanova. Poput drugih društvenih mreža i Sportening koristi umjetnu inteligenciju kako bi poboljšao korisničko iskustvo.

image

Anto Širić, Ivan Josipović i Andrej Kedves, tim startupa sportreact

Boris Kovačev/CROPIX

sportreact

osnivači: Anto Širić, Andrej Kedveš i Ivan Josipović
godina osnutka: 2021.
primio investicija: 295.000 USD
prihod (2021.): 333.500 kn
rast (2021./2020.): n/a*
br. zaposlenih (2021.): 2
sjedište: Zagreb
web: sportreact.com
*Godina 2021. je bila prva poslovna godina ovog startupa zato nema usporedbe s godinom ranije

Sportreact je pred kraj 2022. godine započeo s komercijalnim prednarudžbama svoje tehnologije preko interneta. Do sada je bio u fazi testiranja i već je tijekom tog razdoblja zabilježio prvi prihod. U 2021. utržio je 333.500 kuna. Njegovu tehnologiju testira nekoliko sportskih klubova, teretana, nogometnih prvoligaša, košarkaških klubova te kod nekoliko vrhunskih performance studija i kondicijskih trenera. Među inima to su SD Development, Prirodni pokret, Body & Mind studio, Spartan gym, a njihov partner iz Pule, Kinetic Centar, koristi Sportreact i pomoću njega uspješno naplaćuje svoje usluge. U kolovozu je primio investiciju od 250.000 dolara od nove grupe hrvatskih investitora iz SAD-a zvane Skok123. Startup Sportreact, koji su osnovala tri sportaša, razvio je IoT uređaj za mjerenje brzine reakcija i testiranje agilnosti sportaša u različitim kontaktnim i nekontaktnim sportovima od kick boxinga, preko tenisa, do nogometa. Uređaj ima oblik osmerokuta u čijem je središtu ekran koji emitira znakove na koje sportaš reagira. Sadrži senzore za prepoznavanje pokreta i udaraca, ima bateriju i bežično se povezuje u set do osam modula koji prate agilnost sportaša. Svi podaci dostupni su u istoimenoj freemium mobilnoj aplikaciji putem koje se definiraju parametri za trening i analizira napredak sportaša.

image

Marin Trošelj, suosnivač i direktor STEMI-ja

Nikolina Vuković Stipančev/CROPIX

STEMI

osnivači: Marin Trošelj, Luka Fućek, Antun Vukičević, Vlatko Klobučar, Josip Vukičević i Pavao Pahljina
godina osnutka: 2016.
primio investicija: 813.000 USD
prihod (2021.): 1,95 mil. kn
rast (2021./2020.): 138%
br. zaposlenih (2021.): 9
sjedište: Rijeka
web: stemi.education

STEMI se proslavio kao proizvođač prvog hrvatskog edukacijskog robota, ali danas je u drugom biznisu - gradi most između škola i tehnološke industrije. STEMI je globalna edukacijska platforma za brzu izradu i implementaciju STEM programa. U sklopu toga je pokrenuo i projekt Školu budućnosti u koji se uključilo dvjestotinjak škola. Ime mu je nastalo od kratice STEM što znači znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku. Startup je razvio metodologiju koja prebacuje znanja i tehnologije iz industrije izravno u obrazovni sustav putem atraktivnog pristupa učenju, odnosno putem projekata i istraživačkog rada. Time se vrijeme potrebno da škole počnu podučavati najnovije tehnologije skraćuje s više od pet godina na samo pet mjeseci. Platformu od STEMI-ja koristi više od 200 škola u SAD-u, Hrvatskoj i BiH. U ovaj startup su investirali Damir Sabol te Infobip, kojem je to bila prva startup investicija dosad. Prethodno je STEMI primio investicije od niza poznatih domaćih investitora. U 2022., nakon pandemije, STEMI je počeo snažno rasti i to zahvaljujući širenju na američkom tržištu. Stekao je nove i ojačao suradnju s postojećim klijentima. Posebno je pogodio s time što je kroz projekt Škola budućnosti predstavio na tržištu novi program iz područja umjetne inteligencije.

image

Tim TalentLyfta

TL/

TalentLyft

osnivači: Mario Buntić i Nikola Biondić
godina osnutka: 2016.
primio investicija: 300.000 USD
prihod (2021.): 5,69 mil. kn
rast (2021./2021.): 171%
br. zaposlenih (2021.): 19
sjedište: Zagreb
web: talentlyft.com

TalentLyft je HR alat za traženje novih zaposlenika, vođenje procesa zapošljavanja i vođenje reputacije poduzeća. Startup su osnovali Mario Buntić i Nikola Biondić te sa svojim timom razvili niz HR alata u okviru TalentLyft platforme. Jedan od njih je TalentLyft Track koji nudi inovativne tehnike za pronalazak kandidata, poput programa preporuka, društvenih mreža i napredne web tražilice. TalentLyft koriste Rimac Automobili, Nanobit, Koios, HT, Erste banka i drugi. Startup broji više od 170 klijenata iz 22 države. U godini nakon pandemije TalentLyft je zabilježio značajan rast prihoda. Unazad godinu dana TalentLyft se fokusirao na skaliranje, odnosno na izgradnju tima koji će podržati daljnji brzi rast na međunarodnom tržištu.

image

Vedran Cindrić, suosnivač i direktor startupa Treblle

Matija Djanješić/CROPIX

Treblle

Osnivači: Vedran Cindrić, Darko Blažević i Tea Šakić
godina osnutka: 2021.
primio investicija: 1,4 mil. USD
prihod (2021.): 1,17 mil. kn
rast (2021./2021.): n/a*
br. zaposlenih (2021.): 5
sjedište: London (UK)/Zagreb
web: treblle.com
*Godina 2021. je bila prva poslovna godina ovog startupa zato nema usporedbe s godinom ranije

Treblle je cloud platforma koja pomaže programerima i ostatku razvojnih timova brže razviti, lansirati i održavati API-e. API-ji su programi koji pomažu drugim programima razmijeniti podatke i danas su osnova svih modernih IT sustava. Treblle je prepoznao da je razvoj i odražavanje API-a postao vrlo složen posao, koji predstavlja veliki izazov za multi-disciplinarne timove unutar jedne tvrtke te je ponudio platformu koja to olakšava u svakoj etapi razvoja. Ovaj startup već je sad dosegao vrtoglav promet na svojoj platformi. Mjesečno obrađuje 59 milijuna API poziva kroz oko 5000 različitih API-ja. Među njegovim korisnicima su i Fortune500 kompanije. Ukupno ima više od 13.000 korisnika. Ove godine predstavio je verziju 2.0 svoje platforme s kojom planira daljnje skaliranje. Treblleov tim narastao je u 2022. godini na 12 ljudi, ne računajući savjetnike. Startup munjevito raste, a u branši se govori o pripremi nove velike investicije za daljnji nastavak širenja. Po broju korisnika skočio je u odnosu na prosinac prošle godine za 4233 posto što ga čini NovacHR TOP25 startupom s najvećim rastom korisničke baze.

image

Matija Šošić i Martin Šošić, osnivači Waspa

wasp

Wasp

osnivači: Matija Šošić i Martin Šošić
godina osnutka: 2021.
primio investicija: 1,5 mil. USD
prihod (2021.): n/a*
rast (2021./2020.): n/a*
br. zaposlenih (2021.): 2
Sjedište: SAD/Zagreb
web: wasp-lang.dev
*Startup je u predkomercijalnoj fazi što znači da se bavi razvojem i testiranjem te stoga ne ostvaruje prihod

Wasp je low-code softverski alat za izradu web aplikacija uz manje koda i osigurane najbolje prakse. Ove godine startup je stekao prve testne korisnike i ušao u betu što znači da još ne nudi svoje usluge komercijalno. Iako je u tako ranoj fazi njegova je tehnologija dosad upotrebljena na više od 1000 projekata, kako za izradu MVP-a, za hackathone, manje projekte, interne alate i slično. Među inima, koriste ga Amicus, Grabbit i Farnance. Prednost Waspa je da ubrzava razvoj web aplikacija do deset puta. Njegovim korištenjem programeri imaju manje repetitivnih zadataka tijekom razvoja novih projekata, a junior programeri lakše ulaze u projekte. Iako je početkom 2021. objavljena tek alfa verzija Waspa, developeri su pomoću njega napravili već više od 250 web rješenja. Wasp je prošao kroz Y Combinator i primio početnu investiciju od 1,5 milijuna dolara od ulagača iz Silicijske doline. Blizanci Matija i Martin Šošić na Waspu rade posljednje tri godine. Prethodno su prošli studentsku praksu u Googleu i Palantiru, pokrenuli svoj startup Talkbook te zatim u Londonu vodili tim inženjera startupa Lifebita, koji je razvio prvu cloud platformu za sigurnu obradu distribuiranih biomedicinskih podataka koji mogu pomoći u bržem otkrivanju novih lijekova. Vratili su se u Zagreb i ovdje početkom listopada postavili i operativno i pravno sjedište Waspa.

Scaleupi, soonicorni i jednorozi

Startupe koji su postali preveliki izdvojili smo na posebne popise, a više o jačanju najvećih startupa u Hrvatskoj možete pročitati ovdje: U Hrvatskoj trenutačno 30 scaleupa od čega 15 soonicorna i 2 jednoroga.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 22:20