Fortenova grupa - regionalni lider održivog poslovanja

Okolišni, društveni i upravljački (ESG) kriteriji ključni su dio ukupnog poslovanja, usluga i proizvoda Fortenova grupe

‘Grupa je posebno fokusirana na rad na održivosti, unatoč brojnim izazovima u prošloj godini‘, ističe Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe

Fortenova grupa kao veliki regionalni trgovac i proizvođač hrane posluje na pet tržišta s više od 17 milijuna stanovnika. Ključne poslovne djelatnosti su maloprodaja, proizvodnja pića, jestivih ulja, svježeg mesa i mesnih prerađevina, mlijeka i mliječnih proizvoda te poljoprivredna proizvodnja.

Maloprodaju Fortenove grupe potrošači u regiji prepoznaju kroz brendove Konzum, Mercator, Idea, Roda i Franca, a nakon što regulator zaštite tržišnog natjecanja u Sloveniji odobri transakciju, u Sloveniji će se mreži pridružiti i Tuš trgovine.

Mnogi od 100 brendova Fortenove grupe prvi su izbor kupaca kao dio portfelja više od 4000 proizvoda, koji izlaze iz 29

Fortenova grupa kao veliki regionalni trgovac i proizvođač hrane posluje na pet tržišta s više od 17 milijuna stanovnika. Ključne poslovne djelatnosti su maloprodaja, proizvodnja pića, jestivih ulja, svježeg mesa i mesnih prerađevina, mlijeka i mliječnih proizvoda te poljoprivredna proizvodnja.

Maloprodaju Fortenove grupe potrošači u regiji prepoznaju kroz brendove Konzum, Mercator, Idea, Roda i Franca, a nakon što regulator zaštite tržišnog natjecanja u Sloveniji odobri transakciju, u Sloveniji će se mreži pridružiti i Tuš trgovine.

Mnogi od 100 brendova Fortenove grupe prvi su izbor kupaca kao dio portfelja više od 4000 proizvoda, koji izlaze iz 29 proizvodnih pogona i stižu na tržišta više od 40 zemalja svijeta.

PRISTUP ODRŽIVOM POSLOVANJU

Fortenova grupa je s više od 45.000 zaposlenih među najvećim privatnim poslodavcima u regiji i ujedno jedan od najpoželjnijih poslodavaca na ovim prostorima. Dokazuje to i posljednje podizanje primanja više od 10 tisuća zaposlenika u Konzumu u koje su uložili više od 30 milijuna eura. Riječ je o najvećem ulaganju u povijesti kompanije koje se odnosi na sva radna mjesta u maloprodaji, veleprodaji, logistici i internet prodavaonici te na više od polovice zaposlenika na administrativnim i uredskim radnim mjestima.

Zbog svojega velikog utjecaja na gospodarstvo i lokalne zajednice u kojima posluje, Fortenova grupa ima i veliku društvenu odgovornost koja se najbolje očituje u pristupu održivom poslovanju. Okolišni, društveni i upravljački (ESG) kriteriji sastavni su dio poslovanja, usluga i proizvoda, a iskorake u ključnim temama održivosti Grupa već drugu godinu zaredom na transparentan način predstavlja i u svojim izvještajima o održivosti. Uz to, Fortenova grupa je prezentirala i niz aktivnosti i inicijativa koje su vezane uz proces uspostave strateškog okvira za upravljanje održivošću koje imaju učinak na sva tržišta na kojima Grupa posluje - među kupcima, klijentima, poslovnim partnerima i u lokalnoj zajednici te među zaposlenicima i drugim dionicima.

Sedam je ključnih tema koje predstavljaju strateški okvir Fortenove grupe za održivost. Temeljem njih pokrenute su interne radne grupe kako bi se definirale mjerljive inicijative za razdoblje do 2030. godine.

U sklopu teme “Smanjenje stakleničkih plinova” sve kompanije Fortenove grupe donose akcijski plan za postizanje klimatske neutralnosti.

Kroz temu “Upravljanje otpadom” u svim kompanijama grupe Pića provodi se projekt uvođenja neodvojivog čepa. Time se direktno utječe na smanjenje otpada, a smanjenju količine ambalažne plastike doprinijela je i Jamnica koja za brend Jana koristi boce napravljene od 100 posto recikliranog PET-a za formate 0,5 i 0,33 litre, a za ostale brendove PET boce smanjene težine.

POZICIJA ODGOVORNE KORPORACIJE

Dodatni iskorak u ovom segmentu napravit će se projektom “Jana u Janu” kojem je cilj zaokružiti kompletan ciklus proizvoda tako da bi se od PET boca Jane ponovno, nakon zaokruženog ciklusa recikliranja, proizvela nova boca Jane. Uz sve navedeno Jamnica je i jedan od rijetkih proizvođača koji je zadržao povratnu staklenu ambalažu.

Važan aspekt strateškog okvira Grupe čini i projekt identifikacije klimatskih rizika i prilika te ugrađivanje kriterija održivosti u odluke o investicijama.

“Grupa je posebno fokusirana na rad na održivosti, unatoč brojnim izazovima s kojima se susrela u prošloj godini. To ni u jednom trenutku nije dovelo u pitanje našu posvećenost jednom od strateških prioriteta kompanije - realizaciji ciljeva održivosti i pozicioniranja Fortenova grupe kao odgovorne korporacije”, komentirao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.

DONIRAJU NAJVIŠE HRANE

Mercator u Sloveniji uspješno provodi projekte održivosti, među kojima se ističe projekt bijele ambalaže. Dobavljači su se odrekli prepoznatljivih elemenata svojih brendova, a Mercator je za njih kreirao bijelu ambalažu čime se uštedjela boja, a ista ambalaža je umjesto kao otpad, u konačnici završila kao jedinstveno prazno platno za dječje stvaralaštvo i crteže.

Konzum je prepoznat kao trgovački lanac koji donira najviše hrane u Hrvatskoj, pa su tako Mreža hrane (platforma za zajedničke programske aktivnosti koju financira hrvatska Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva) i Biljana Borzan, zastupnica u Europskom parlamentu, Konzumu 2023. šesti put zaredom dodijelile priznanje Najdonator za 2022. godinu. Lansirana je i “Reciklopedija”, posebna digitalna platforma koju je Konzum pokrenuo s ciljem edukacije potrošača i sprečavanja nastanka otpada od hrane u kućanstvima.

I Mercator Slovenija od 2013. sudjeluje u projektu “Donirana hrana” gdje volonteri iz partnerskih organizacija svake večeri preuzimaju hranu iz 38 trgovina Mercatora u Sloveniji pa je u proteklih deset godina Mercator donirao gotovo 1100 tona hrane.

Uloga Fortenova grupe kao proizvođača hrane i trgovca na malo obuhvaća i promicanje i jačanje gospodarstava lokalnih zajednica i brigu o potrebama potrošača kad je riječ o zdravijoj prehrani i svježim proizvodima. Stoga je svojim projektom “Najbolje iz Hrvatske” Konzum povećao broj trgovina u kojima kupci mogu naći asortiman proizvoda malih lokalnih proizvođača i obiteljskih gospodarstava sa 68 krajem 2021. na 80 trgovina krajem 2022. godine. U usporedbi s prethodnom godinom, ukupni je prihod u toj kategoriji proizvoda narastao za čak 31 posto. Slični projekti provode se i u Mercatoru Slovenija i Mercatoru Srbija.

Godinu je obilježilo lansiranje brojnih novih proizvoda “Better for you” te nekoliko proizvoda čiji se utjecaj na okoliš smanjio karakteristikama odabrane ili promijenjene ambalaže. Jamnica je nastavila raditi na funkcionalnim pićima gdje se kombinacijom nutritivnih i tehnoloških rješenja dobivaju svojstva korisna za zdravlje. PIK Vrbovec lansirao je 14 novih proizvoda “Better for you” kategorije te nastavio svoj Clean Label projekt koji se odvija s ciljem razvoja linije mesnih prerađevina bez aditiva, a u suradnji s Hrvatskim zavodom za javno zdravstvo te uz sufinanciranje sredstvima Europske unije.

image

Kupci u 80 trgovina Konzuma mogu naći asortiman proizvoda malih lokalnih proizvođaća i obiteljskih gospodarstava

Fortenova grupa priprema se i za novu generaciju potrošača kojima je važno svojim prehrambenim navikama doprinijeti ublažavanju klimatskih promjena ili koji traže alternativu mesnim proizvodima, nastavkom razvoja prepoznatljive linije Planet of Plants koja je 100 posto biljnog podrijetla. Zvijezda i PIK Vrbovec u sklopu ove linije razvili su proizvode koji ne sadrže ni gluten ni soju, a na proizvodima se nalaze i oznake koje upućuju na ispravan način postupanja s otpadom.

PODRŠKA ZAJEDNICI VOLONTIRANJEM

U tijeku je analiza troškova života kao bazna linija za unapređenje kvalitete života radnika i zajednica u kojima Grupa posluje, a nakon provedenih anketa o ravnopravnosti spolova na svim tržištima 2023. uslijedila je i objava Politike raznolikosti, pravednosti i uključivosti koja se fokusira na tri područja: rodnu ravnopravnost, osobe s invaliditetom i dobrobit zaposlenika. Fortenova grupa potpisnica je Povelje o volontiranju zaposlenika, kojom se ističe korporativno opredjeljenje za razvoj i promicanje volontiranja. Uz trenutačnu dobrobit za zajednicu kojoj se podrška pruža, upravo su zaposlenici ti koji su pomažući drugima osjetili najveću dobrobit u volonterskoj akciji, pa tako osnaživanje prakse i koncepta korporativnog volontiranja kompaniji dugoročno stvara velike benefite i održive odnose sa zajednicom te održivo radno okruženje. Kompanija je i jedan od pokrovitelja nacionalne kampanje “Tko će im reći?”, s ciljem poticanja što većeg broja djevojaka i žena na izbor karijere i daljnjeg usavršavanja u znanosti, prepoznavanja postignuća žena u znanosti i eliminacije bilo kojeg oblika diskriminacije žena u obrazovanju i znanosti.

image

Jamnica za brand Jana koristi boce napravljene od 100 posto recikliranog PET-a

Martina Čingel/

Sadržaj nastao u suradnji s Fortenova grupom

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 02:13