DAVID SOPTA

75 godina Jadrolinije - jer ploviti se mora

U 2022. godini nastavljamo zelenu transformaciju te kontinuiran rad na povećanju kvalitete usluge za naše putnike daljnjim unapređenjem procesa digitalizacije i razvoja booking sustava

David Sopta

 Jadrolinija

Posljednje dvije pandemijske godine donijele su velike promjene u svim segmentima društva na globalnoj razini. Pandemija je uzdrmala sve dosadašnje načine funkcioniranja kako na poslovnim, tako i na privatnim planovima. Nerado se prisjećamo 2020. godine kada je sve počelo. Ova je godina pak zaplovila u pozitivnom smjeru. Granice su se otvorile, cijepljenost ljudi je u porastu, a podaci o našoj ljetnoj sezoni su i više nego zadovoljavajući. Iz navedenih razloga, od godine koja nam stiže s opravdanjem možemo očekivati povratak na "normalno", koliko god to zvučalo nemoguće. Jadrolinija u 2022. godini obilježava i veliku 75. obljetnicu. Simbolična je to brojka koja u ovim neizvjesnim vremenima može i mora biti vjetar u jedra jednom nacionalnom brodaru. Tijekom nešto manje od stoljeća plovidbe, Jadrolinija je doživjela brojne povijesne, političke, industrijske i kulturološke promjene. Konstantno prilagođavanje i mijenjanje u skladu sa zahtjevima struke, ali i zahtjevima društva, dovelo je do ove zavidne obljetnice. Povijest Jadrolinije, nekadašnje Jadranske plovidbe, zahvaljujući nekolicini udruživanja malih brodara, možemo pratiti čak od davne 1872. godine. Time dolazimo do skoro dva stoljeća razvoja nacionalnog brodara u ovo što je danas.

Najveći izazov koronakrize i čitave 2020. godine bio je smanjen promet i ograničenja koja su posebno utjecala na sektore turizma i prometa. Ljeto 2021. i povećanje prometa, međutim, donijeli su razloge za optimizam. Turistička je sezona 2021. godine u usporedbi s 2019. godinom završila s oko 85% ostvarenog prometa. Nastavku oporavka nadamo se i u 2022. godini, a vjerujemo da će cijepljenost stanovništva i borba protiv koronavirusa i dalje biti važne teme i prilikom pripreme nadolazeće ljetne sezone. Nastavljamo zato s odgovornim ponašanjem, pozivamo svoje djelatnike na cijepljenje te ulažemo značajna sredstva u nabavu zaštitne opreme. Naši će se napori jednakim intenzitetom nastaviti i u 2022. godini u još jednoj ljetnoj sezoni u kojoj ćemo nastojati opravdati nacionalnu oznaku "Stay Safe in Croatia", čiji smo ponosni nositelj.

Definiranje i primjenjivanje novih trendova u poslovanju, koji proizlaze iz ove izazovne situacije, ključno je za dodatno približavanje poslovnim rezultatima rekordne 2019. S obzirom na novo normalno i utjecaj istog na poslovanje, osobito važnim prepoznali smo ulaganje u digitalnu transformaciju poslovanja, što ćemo u 2022. godini posebno nastojati razvijati. Digitalna transformacija vanjskog poslovanja usmjerena je na komunikaciju s putnicima i digitalne kanale prodaje, čiji je razvoj značajan u vremenu epidemije i potrebe za jednostavnijim i pristupačnijim, a samim time i sigurnijim oblicima putovanja.

Osluškivanjem potreba putnika i s ciljem smanjenja gužvi u pristaništima uveden je i booking na nekim trajektnim linijama tijekom posljednje tri godine. Ova je nova ponuda pokrenuta prema zahtjevima Europske unije i Ministarstva mora prometa i infrastrukture, a cilj je bio uključiti što je moguće više linija u booking sustav. Trenutno je ukupno 12 linija na kojima je moguće koristiti ovu uslugu.

Booking na trajektnim linijama podrazumijeva da kupljena karta za određene linije ujedno znači i rezervaciju mjesta na trajektu za željeni sat polaska. Ovo unapređenje usluge značajno je rasteretilo pristaništa i usrećilo brojne putnike jer prije uvođenja ove inovacije prilikom putovanja nije bilo razlike između putnika koji kartu kupuju na licu mjesta i onih koji su kupili online ili putem mobilne aplikacije.

U 2022. godini nastavljamo proces razvoja nove web stranice koja ne donosi samo novi dizajn nego i nove, dodatne mogućnosti za putnike. Digitalna transformacija poslovanja svakako podrazumijeva i unutarnju digitalizaciju poslovnih procesa, što je također važno u suvremenom kontekstu i s obzirom na pojavu potrebe za radom od kuće.

Kada govorimo o transformacijama poslovanja koje donosi pojavljivanje novih tehnologija i razvoj novih trendova, ne možemo zaobići ni temu zelene tranzicije. U Hrvatskoj imamo veliku sreću što imamo naš Jadran, ali s time dolazi velika odgovornost. Tu odgovornost snosi i Jadrolinija kao nacionalni brodar i lider u pomorskom putničkom prijevozu. Pronalazak rješenja za podizanje razine ekološke učinkovitosti postao je nužan za održavanje napretka unutar naše industrije. U Jadroliniji mnogo energije ulažemo u potragu za optimalnim rješenjima za "ozelenjivanje" naše flote i smanjenje proizvodnje stakleničkih plinova. Ta potraga odvija se na dvije razine – ulaganjem u nove tehnologije koje moderniziraju našu postojeću flotu te obnovom flote s promišljanjem o obnovljivim izvorima energije koji bi odgovarali potrebama linija i specifičnostima luka na otocima. Trend ekološke osviještenosti u pomorskom prijevozu vidljiv je već nekoliko godina, a to zamjećujemo u ulaganjima koja se javljaju u svijetu. S obzirom na to da je razvoj flote strateški cilj našeg poslovanja proteklih pet godina, u kojima su floti priključeni brodovi Jelena, Ugljan, Faros, Lošinj i Otok Pašman, o zelenoj tranziciji posebno razmišljamo kroz aspekt nastavka ovih ulaganja. Raznolikost jadranske obale kao i infrastrukturne mogućnosti luka na kopnu i otocima izazov su, no u neprestanoj smo potrazi za odgovarajućim rješenjima. Intenzivno se radi na projektiranju novih brodova te se toplo nadamo da ćemo zajedno s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture te lučkim upravama koji moraju osigurati dopremu goriva u tim projektima i uspjeti. Budućnost plovidbe na Jadranu vidimo upravo u tom obliku prijevoza.

Zaključno, iako u nadolazećoj 2022. godini slavimo bogatu tradiciju Jadrolinije, o njoj treba razmišljati kroz teme transformacije, prilagodbe i razvoja. Samo tako možemo biti sigurni da ćemo ostati prvi izbor naših vjernih putnika.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 12:33