glavni direktor Strateškog poslovnog područja kave Atlantic Grupe

Predstoji nam vrlo izazovna godina, no ne odustajemo od ambicioznih planova

Prostora za daljnji rast ima u različitim segmentima, a naše ćemo napore u idućem periodu usmjeriti na razvoj konzumacije kave ‘u pokretu‘
Mate Štetić

Na kraju ove vrlo izazovne godine i na početku ove kolumne, želio bih zahvaliti svim kolegama od nabave i proizvodnje, preko distribucije do prodaje. Upravo su njihov angažman, ukupna organizacija i brza prilagodba tržištu zaslužni za vrlo dobre rezultate kojima se ponosimo u ovom neizvjesnom vremenu.

Atlantic Grupa, gledajući cijelu regiju, tržišni je lider u segmentu kave sa 23.000 tona godišnje prodaje. Temelj našeg poslovanja predstavlja takozvana turska kava, a naš zadatak kao lidera je s našim brendovima učiniti tu kategoriju relevantnom i “trendi”, jer je baš ta kategorija u samom DNK potrošača cijele regije. Kad je riječ o tržišnom udjelu, iznimno smo zadovoljni činjenicom da u Hrvatskoj Barcaffè raste iz godine u godinu, a u Sloveniji držimo čak 80 posto tržišta “turske” kave. Kao jaki izazivač na hrvatskom tržištu, među dva vodeća brenda u tom segmentu i s tržišnim udjelom od gotovo 20 posto, planiramo rasti i dalje. U ovoj je godini, s puno vremena provedenog doma pod utjecajem pandemije, rasla cijela kategorija “turske” kave, a mi smo ponosni jer smo na svim tržištima rasli više od kategorije. Iako smo, naravno, planove i aktivacije morali ponešto mijenjati, nismo odustali od obilježavanja 50. obljetnice brenda Barcaffè, jer riječ je o iznimno važnom jubileju za nas i naše vjerne potrošače.

Ulažemo značajan trud i u našu prisutnost na terenu. Iako se ove godine, zbog svih okolnosti vezanih uz koronavirus, HORECA kanal našao u sasvim nezavidnoj poziciji, Atlantic Grupa je odlučila biti partner ne samo u dobrim vremenima, nego još i više u krizi. Nakon prošlogodišnjeg ulaganja u Vivascaffe, upravo smo nedavno sklopili strateško partnerstvo i s Procaffeom, jednim od najvećih proizvođača i distributera u espresso kategoriji u Hrvatskoj. Na taj način osnažili smo poziciju na hrvatskom tržištu te smo sada prisutni u dodatnih 1300 ugostiteljskih objekata, što je odlična baza za budući rast. Sličnu strategiju ulaganja i ambiciozne planove imamo i na drugim tržištima regije i u “on the go segmentu”, gdje bilježimo vrlo dobre rezultate i to je svakako kanal koji ćemo razvijati u budućnosti.

Unatoč kriznim okolnostima, zahvaljujući stabilnom poslovnom modelu čitave Grupe, nismo smanjivali planirana ulaganja. Tako smo, kad je riječ o kavi, upravo uspješno završili investiciju u proizvodnji instant-kave, od koje, s obzirom da instant-kategorija bilježi rast posljednjih nekoliko godina na svim tržištima, također imamo očekivanja. Time smo nastavili i dodatno pojačali investicije u proizvodne pogone, ali i u opremu za naše partnere - kupce, u ukupnom iznosu koji samo u ovoj godini prelazi šest milijuna eura.

Možemo i na kraju zaključiti kako, zahvaljujući našoj dobroj organizaciji, disperziji poslovanja i sposobnosti prilagodbe novonastalim okolnostima, kao poslovna cjelina u 2020. godini bilježimo iznimno dobre rezultate na svim našim tržištima. Zahvaljujemo to i činjenici da smo dio zdrave, stabilne i agilne kompanije koja je svjesna važnosti ulaganja u brendove i spremna na iskorake. Nama su najveća motivacija zadovoljni korisnici koji nepogrešivo prepoznaju vrhunsku kvalitetu kod koje nismo spremni na kompromise, a inspiracija naši zaposlenici koji na naše brendove gledaju kao na svoje.

Prostora za daljnji rast ima u različitim segmentima, a naše ćemo napore u sljedećem razdoblju usmjeriti prema razvoju konzumacije kave “u pokretu”, kreiranju novih proizvoda i razvijanju društvene odgovornosti u svakom smislu. U dobroj godišnjoj tradiciji ostavljamo otvorene mogućnosti i za nova partnerstva pa mogu i ovdje završiti zaključkom da nas očekuje (još jedna) zanimljiva i izazovna godina, u kojoj ćemo se, koliko je do nas, još bolje pozicionirati na tržištu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 00:10