TKO ČEKA, DOČEKA

EU sredstvima do pješačko-biciklističke staze u Omišu: ‘Ovaj projekt našem je gradu donio puno toga dobrog‘

U sklopu navedenog projekta izgrađena je staza dužine nešto manje od jednog kilometra, točnije 950 metara
 Vojko Basic/Cropix

Bespovratna sredstva iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova u okviru Operativnog programa "Konkurentnost i kohezija 2014.-2020." kroz mehanizam Integriranih teritorijalnih ulaganja, brojnim su gradovima i općinama Splitsko dalmatinske županije doslovno donijela preobražaj i to realizacijom raznih projekata, bilo da je riječ o infrastrukturi, izgradnji obrazovno kulturnih objekata, pa sve do investiranja u obalu i popratne sadržaje.

Svoj dio "Europskog kolača", itekako pozamašan, dobio je i Grad Omiš i to za realizaciju projekta izgradnje i uređenja Dužobalne biciklističke staze i šetnice.

Omišani su realiziranim projektom oduševljeni, i kažu: Onaj tko čeka, taj i dočeka. Moglo se sve navedeno, vele nam, realizirati i prije, no, važno je da se napravilo, na zadovoljstvo, kako lokalnog stanovništva, tako i njihovih gostiju-turista.

U posljednjih nekoliko godina u uređenje plaža i pješačko biciklističkih staza investirano je oko 2 milijuna eura a u ožujku prošle godine radovi na izgradnji biciklističko-pješačke staze Brzet-Slavinj dobili su svoj epilog - ishođena je pravomoćna uporabna dozvola.

Ukupna vrijednost ugovorenog projekta s Ministarstvom regionalnog razvoja i fondova Europske unije i Središnjom agencijom za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije iznosila je milijun i pol eura, od čega se oko milijun eura odnosi na bespovratna sredstva iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova u okviru Operativnog programa "Konkurentnost i kohezija 2014.-2020." kroz mehanizam Integriranih teritorijalnih ulaganja.

image

Nova šetnica i staza

Vojko Basic/Cropix

U sklopu navedenog projekta izgrađena je staza dužine nešto manje od jednog kilometra, točnije 950 metara. Izgrađena su zaštitna pera (tombola), plaža je proširena za više od 10 metara, postavljeno je 10 tuševa i 10 kabina za presvlačenje, izgrađena je rampa za invalide te je riješen gorući problem parkirališnih mjesta. Uz milijun eura iz EU sredstava investicija vrijedna oko milijun i pol eura potporu je dobila s raznih strana.

U navedenom iznosu svakako valja istaknuti i projekt hortikulturnog uređenja u iznosu od oko milijun kuna u sklopu kojeg je posađeno gotovo 400 stabala, ako i javnu rasvjetu vrijednosti od oko 100 tisuća eura.

Postavljeno je tako 36 stupova i 60 LED lampi.

- Ovaj projekt našem je gradu donio puno toga dobrog. Prepoznali su ga i turisti koje svakodnevno tijekom sezone možete vidjeti kako uživaju u šetnji, ili pak vožnji biciklom. Ciklo turizam je u sve većem zamahu, a da je tako ukazuju i činjenice da su i susjedne općine, Dugi rat i Podstrana realizirali iste projekte. Zar ima nešto ljepše od toga da šetnjom ili vožnjom bicikle dođete od Omiša pa sve do ulaza u Split. Nema sigurno i svaka čast svima koji su financirali i osmislili ovaj projekt - kaže nam Ivo Radić, stanovnik omiškog kraja.

Svakako je za napomenuti kako su osim sufinanciranja od strane Europske unije, ovaj projekt financijski pogurali i Županijska uprava za ceste Split u iznosu od 90 tisuća eura, kao i Splitsko-dalmatinska županija u iznosu od 15 tisuća eura.

Naime, u posljednjih nekoliko godina u uređenje plaže Brzet investirano je preko 800 tisuća eura. Od toga je sufinancirano od strane Splitsko-dalmatinske županije oko 340 tisuća eura, a od strane Ministarstva turizma oko 130 tisuća. Ostalo je financirao Grad Omiš iz vlastitih proračunskih sredstava.

image
Vojko Basic/Cropix

Gradonačelnik Omiša Ivo Tomasović ističe kako je riječ o iznimno kvalitetnom projektu pojašnjavajući njegovu vrijednost, kako za lokalno stanovništvo tako i turiste kojih je iz godine u godinu sve veći broj.

- U Strategiji razvoja Grada Omiša, definirano je kako je jedan od strateških projekata na području Grada, spajanje naselja Omiš s Piskom dužobalnom biciklističkom stazom i šetnicom sa svrhom smanjenja automobilskog prometa u navedenim naseljima, a posljedično tome i smanjenja CO2, omogućavanje lokalnom stanovništvu povezivanje naselja izvan Jadranske magistrale (uz koju većinom dionice nema uređenog nogostupa) kao i povećavanja standarda turističke ponude u smislu uređenih trasa za bicikle, romobile, pješačenje i slično. Trasa Omiš-Pisak ukupno je duga oko 22 kilometra, a uređenjem staze Slavinj-Brzet započela se realizacija ovog projekta koji je zahtjevan, kako u građevinskom tako i financijskom smislu. Svakako se radi o dugoročnom projektu koji će se realizirati u fazama kroz dulji niz godina koristeći vanjske izvore financiranja uz manje učešće vlastitih sredstava - kaže nam gradonačelnik Tomasović.

Na naš upit zašto su u gradu Omišu odlučili povući EU sredstva i napraviti baš ovaj projekt te koji je cilj projekta a ujedno i kakva je njegova vrijednost za lokalnu zajednicu, gradonačelnik nam odgovara: Povezivanje obalnog područja Grada Omiš obuhvaća naselja: Omiš, Staniće, Čelinu, Lokvu Rogoznicu, Marušiće, Mimice i Pisak. Projekt smo započeli od naselja Omiš prema istoku, a to je upravo značilo uređenje ove trase Slavinj-Brzet. Projektom se uredila trasa za pješake i bicikliste dužine malo manje od jednog kilometra, uredile su se nove plažne površine koje su dugoročnim maritimnim djelovanjem svedene na uski pojas (posebno na Slavinju), hortikulturnim projektom zasadili su se tamarisi i borovi sa svrhom sprječavanja erozije, ali i stvaranja hlada za kupače, postavile su se klupe, kante za otpatke i svlačionice. Postavljena i javna rasvjeta, pa se korištenje staze/šetnice produžilo i u večernjim satima, tako da je staza donijela koristi za lokalnu zajednicu u smislu povećanja kvalitete života lokalnog stanovništva. Smatramo posebno značajnim istaknuti i uređenje parkinga kojim smo riješili probleme uklanjanja automobila sa županijske ceste te je učinili prohodnom u oba smjera - veli Tomasović.

image

Ivo TomasoviĆ

Vojko Basic/Cropix

Nadalje, dodaje kako je uređenje staze sigurno poboljšalo kvalitetu destinacije u smislu jednog novog sadržaja te je pridonijelo i kvalitetnom formiranju šljunčanih plaža te veću površinu za smještaj kupača koja zasađena tamarisima i borovima osigurava hlad u vrućim ljetnim danima.

- Ovaj projekt svakako doprinosi povećanju standarda za pružanje usluga u turizmu kojom djelatnošću se bavi veliki postotak lokalnog stanovništva. Postavljanje javne rasvjete omogućava noćno kupanje što je također jedan oblik povećanja standarda kupališta. Zahvalni smo što nam se pružila prilika da bespovratnim sredstvima sufinanciramo i dokumentaciju i samu izgradnju staze Slavnj-Brzet, a s projektom nastavljamo dalje prema istoku (naselju Nemira) kao i prema Općini Dugi Rat. Pripremili smo projektnu dokumentaciju biciklističke staze i šetnice Omiš-Ribnjak koja će spojiti naselje Priko i Općinu Dugi rat te ishodili građevinsku dozvolu za gradnju. U završnoj pripremi je i projektna dokumentacija Brzet-Ravnice (Manćina-Vaga), kao i trasa Medići – Mimice. Nadamo se da ćemo u novoj financijskog perspektivi ponovno realizirati bespovratna sredstva iz ITU mehanizma Urbane aglomeracije Split za realizaciju ovog strateškog projekta Grada. Spajanjem omiških staza na staze Općine Dugi Rat i Općine Podstrana, praktički imamo osigurano mjesto za bicikliranje i pješačenje izvan cestovnog prometa na potezu od Omiša do Splita - dodaje je gradonačelnik.

I za kraj, upitali smo gradonačelnika Ivu Tomasovića vozi li on biciklu ili je skloniji šetnji - odgovara: Više volim šetnju tako da vrlo često koristim ovu stazu, a njena izgradnja potakla je veliki broj građana na šetnju i bicikliranje. Možemo ih tu vidjeti u bilo koje doba dana - zaključuje je prvi čovjek Omiša.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 22:06