LIDERI U REGIJI

‘Izvozimo 95 posto svega što proizvedemo!‘: Mnogi ih imaju na svojim nogama, a nisu ni svjesni otkud stižu

Tvrtka je osnovana 1996. godine, a nastala je na temeljima obiteljske tradicije proizvodnje drvene klompe

Tvornica za proizvodnju papuča Seklo

 Nenad Opacak/Cropix

Mnogi ih imaju na svojim nogama, a da možda i nisu svjesni da se papuče koje su kupili ili dobili na poklon proizvode u jednom malom slavonskom mjestu, otprilike na pola puta između Slavonskog Broda i Nove Gradiške.

U Novoj Kapeli, naime, sjedište je tvrtke Seklo čije papuče možete pronaći u gotovo svim našim trgovinama obuće, iako za domaće tržište rade svega 5 posto svoje ukupne proizvodnje. Sve ostalo izvoze. No, put do proboja na zahtjevno europsko i svjetsko tržište bio je dug i prepun izazova, koje su očito jako dobro svladali.

- Tvrtka je osnovana 1996. godine, a nastala je na temeljima obiteljske tradicije proizvodnje drvene klompe, čime su se bavili naši roditelji. No, te 1996. godine odlučili smo uvesti nove tehnologije, pa smo kupili novi stroj za izradu poliuretanskih potplata, odnosno đonova i to je bio početak Sekla – kazao je Irman Jakupović, direktor ove tvrtke, koji je od prvoga dana znao da je za uspjeh na tržištu potrebno stalno ulaganje u nova znanja i tehnologije, pa je tako i vodio poslovanje.

image

Irman Jakupović

Nenad Opacak/Cropix

- Prva značajnija ulaganja u izradu potplata i poliuretanskih papuča počinju 2003. godine kada pravimo novi proizvodni pogon i kupujemo još jedan novi stroj. Tu kreće naše ekspanzija u programu lake obuće, odnosno proizvodnji papuča, gdje vrlo brzo postajemo lideri u regiji i počinjemo raditi sa svim značajnijim tvrtkama u Hrvatskoj i zemljama okruženja u čijim trgovinama obuće plasiramo naše proizvode – veli Jakupović i nastavlja.

- S najvećim izazovima u poslovanju susreli smo se tijekom recesije, no to nas nije pokolebalo, nego smo upravo zbog recesije 2008. godine odlučili kompletno poslovanje preorijentirati na izvoz, što nas je dovelo do toga da danas preko 95 posto naših proizvoda izvozimo u skoro sve zemlje EU te u Australiju, Kanadu, SAD, Novi Zeland i Izrael. Pri tome cijelo vrijeme radimo na razvoju i usavršavanju novih proizvoda, a materijale za njih kupujemo isključivo od renomiranih europskih tvrtki, jer želimo za svoje proizvode osigurati najbolju sirovinu – objašnjava direktor tvrtke, koja u ponudi ima tri linije, odnosno kolekcije proizvoda - Seklo Classic Footwear, Dr. Feet i inGreen.

- Počeli smo s ekonomik programom Seklo Classic, koji je i danas uglavnom zastupljen na domaćem tržištu, dok je Dr. Feet namijenjen za inozemno tržište iako pod tim brendom u Hrvatskoj radimo za ljekarne. Tu je naglasak na anatomiji, dizajnu i naravno kvaliteti, koja je važna u svim linijama. Treća linija je inGreen, koju radimo ovisno o potrebama naših kupaca. Uglavnom, glavni brand nam je dr. Feet – rekao je naš sugovornik. Tvrtka zapošljava 64 radnika, uglavnom lokalne ljude iz Nove Kapele i okolice, odnosno Nove Gradiške i Slavonskog Broda, a svojim radom dokazuju kako se i iz jedno malog slavonskog mjesta može osvojiti svijet.

image
Nenad Opacak/Cropix

- Mislim da veliku ulogu u tome igra naša povezanost, jer je ovdje riječ o nastavku obiteljske tradicija i posla, cijela obitelj tome je posvećena i to je dio naših života. Želja nam je da i dalje razvijamo brand, jer imamo jako velik potencijal, prepoznati smo i pozicionirani na europskom tržištu, ali imamo još dosta prostora za povećanje proizvodnje i plasmana robe na tržište – istaknuo je Jakupović, čija je tvrtka koristila i financijsku potporu Europske unije iz programa Konkurentnost i kohezija za marketinške aktivnosti. Konkretno za odlazak na sajmove u Italiji i Njemačkoj, za što im je 2020. godine odobreno 140.130,00 kuna.

image
Nenad Opacak /Cropix

- Riječ je o hvalevrijednim projektima, iako mi na žalost nismo to uspjeli u potpunosti iskoristiti, jer se sve to odvijalo u vrijeme pandemije, kada su sajmovi prvo otkazano, a onda kada je sve bilo otvoreno, kupci nisu vaš dolazili, jer su očito bili uplašeni, pa smo to nekako minimalno iskoristili. No, općenito gledano ovakve potpore su, pogotovo nama u ovoj branši, jako važne i vrijedne te bi bilo dobro kada bi ih bilo i više i češće. Kako na razini EU, tako i na razini države. Primjerice, Turska i Kina, koji su najveći proizvođači obuće, svoje tvrtke financiraju sa 80-90 posto troška odlaska na sajmove. Naime, sajmovi su i dalje nosioci prezentacije i prodaje obuće Ako vas nema, kao da ne postojite. No, odlasci na njih su skupi i zato treba više takvih potpora. To bi trebalo biti svake godine, a ne jednom u pet godina, jer mi recimo na sajmove idemo dva puta godišnje budući da imamo takve sezonske kolekcije – smatra Jakupović, čija je tvrtka još 2008. godine jedan proizvodni stroj kupila iz fondova EU, a nadaju se uskoro i novim natječajima na koje bi se rado kandidirali s obzirom na planove koje imaju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 01:29