Dugoročni planovi

Najbolji košarkaš u povijesti u poduzetničkim vodama: Svoj proizvod prodaje za 10.700 kuna

Četiri milijardera i vlasnika nekih od najvećih košarkaških klubova na svijetu bacili su se u proizvodnju tekile
Michael Jordan
 Steve Marcus / REUTERS

Četiri milijardera i vlasnika nekih od najvećih košarkaških klubova na svijetu prije tri su se godine našli na večeri kako bi održali sastanak o vlasničkim ugovorima, no pogreška pri rezervaciji stola odvela ih je u potpuno različit smjer te su se odlučili baciti u poduzetničke vode i početi proizvoditi vlastitu tekilu.

Michael Jordan kao vlasnik Charlotte Hornetsa, Jeanie Buss, odnosno suvlasnica Lakersa, Wes Edens, suvlasnik Milwaukee Bucksa te Wyc Grousbeck u čijem su suvlasništvu Celticsi, kao i njegova tadašnja zaručnica Emilia Fazzalari, dok su čekali na stol u restoranu sasvim su slučajno počeli pričati o omiljenom Jordanovom alkoholnom piću, tekili. Naime, kako piše Forbes, svi su ju pili taman prije nego što su došli na večeru, a talijanski restoran nije ju služio. Složili su se da je to jedino žestoko piće koje podiže raspoloženje, koje ima malo kalorija te koje uzrokuje slabiji mamurluk i dok su pričali o svojoj idealnoj tekili koju ne mogu pronaći na policama dućana, shvatili su da postoji prilika na tržištu, odnosno prostor za novu i bolju tekilu. Barem tako danas priča Fazzalari o počecima Cincoro tekile.

Problem su zalihe

Ime Cincoro nastalo je od dviju španjolskih riječi – cinco, što znači pet, i oro, odnosno zlato, kompanija Cinco Spirits Group dobila je ime u čast pet partnera koji su ju osnovali, što je slučajno i brojka košarkaša u momčadi.

Već sad najveći problem predstavljaju im – zalihe.

- U prva tri dana prodali smo 300 kutija tekila, a odmah smo dobili i nove narudžbe – ispričao je Grousbeck, a Edens, koji je u kompaniji zadužen za logistiku i infrastrukturu poslovanja, je dodao da imaju “toliko dobar proizvod da je i ogromna potražnja za njim”.

Kako tvrde, na četiri su tržišta rasprodali sve zalihe prije službenog lansiranja proizvoda. Kako je to moguće, odnosno kolike zapravo kapacitete imaju i koliko su točno prodali za Forbes nisu htjeli otkriti. No, riječ je o nekoliko tisuća kutija, rekli su.

Zasad posluju isključivo na američkom tržištu na kojem je tekila veoma popularna. Tamo se godišnje popije 18,3 milijuna kutija tekile, odnosno radi se o čak 56 posto ukupne svjetske potrošnje. Generalno gledano, tržište žestokih pića, pogotovo craft pića u ubrzanom je rastu, pa čak i u Hrvatskoj, te je sve više startupova koji se bacaju u njihovu proizvodnju.

Dugoročni planovi

Ekipu iz Cincora to ne zabrinjava jer, kako kažu, plan im je još dugo zadržati se na tržištu.

- Pričamo o još “djece” u budućnosti, imamo dugoročne planove. Već smo smislili druge vrste tekile koje će biti doista posebne, ali i druge žestice - rekla je Fazzalari.

Ipak, to su još uvijek planovi. Oni postojeći proizvodi kompanije smjestili su se među najskuplje brendove tekila na svijetu. Tekila añejo, primjerice, košta 130 dolara, odnosno oko 870 kuna, a Jordanov favorit iz nove linije proizvoda, tekila extra añejo koja sazrijeva oko 44 mjeseca, odnosno tri i pol godine, košta čak 1600 dolara po boci, što je otprilike 10.700 kuna. Oni tu cijenu opravdavaju iznimnim okusom koji nude.

- U Meksiku je preko tisuću destilerija tekila koje proizvode tekilu za 1800 brendova diljem svijeta. Mnogi brendovi koji se zovu proizvođačima samo izaberu neku od tekila u tim destilerijama i natoče tu tekilu u lijepu bocu i to je to. Nama to nikad nije palo na pamet. Od te prve večere htjeli smo tekilu koja je izvrsnog okusa, to nam je bila ideja vodilja – kazala je Fazzalari.

Za proizvodnju svoje tekile u Cincoru koriste šest do osam godina staru agavu koja se kuha 35 sati. Nakon destilacije, Cincorova tekila sazrijeva u bačvama u kojima je nekoć sazrijevao viski i to, kako tvrde, puno duže od drugih brendova. Primjerice, tekila añejo brenda Casamigos leži u boci oko 14 mjeseci, koliki je i regulatorni minimum, dok Cincorov añejo sazrijeva dodatnih 10 do 14 mjeseci, a extra añejo između 40 i 44 mjeseca.

Hoće li izgraditi vlastitu destileriju, nisu htjeli otkriti, no objavili su da su investirali nekoliko milijuna dolara u kompaniju, a trebat će im još najmanje deset milijuna ako žele rasti i širiti se u Aziju, za koju su rekli da im je u planu.

Za izvanredan okus koji promoviraju zaslužan je kušački tim kompanije u kojem se nalaze Michael Jordan, Emilia Fazzalari i Wes Edens. Prije odluke o vlastitoj kombinaciji okusa, oni su probali više od tisuću tekila, a budući da je trebalo dugo vremena da postignu željeni okus, trebalo je i puno dodatnih kušanja vlastite tekile u razvoju.

Poseban dizajn

U poduzetničke vode bacilo se njih pet, a danas imaju i 19 zaposlenika. Jedan od njih je Chris Spake, bivši šef marketinga Grey Goose votke, kao i tekile Patrón čiju je prodaju povećao sa 100.000 kutija godišnje na dva milijuna. On je sada direktor brenda i razvoja trgovine u Cincoru, a da se odluči na prelazak na to radno mjesto, bilo je potrebno, kako se prisjetio za Forbes, samo probati Jordanovu tekilu.

- Probao sam svaku tekilu na svijetu, no nikada nešto ovakvo. Uz sve moguće pokušaje, ovu tekilu nitko neće moći prekopirati – vjeruje Spake.

No, osim na izvrsnost u okusu, Jordan je veliki naglasak stavio i na sam izgled boce tekile, a za to je zadužio ni manje ni više nego svog dugogodišnjeg suradnika s kojim je u Nikeu radio na dizajnu svojih tenisica, popularnih Jordanica. Riječ je o Marku Smithu, Nikeovom potpredsjedniku inovacija i posebnih projekata koji je dizajn boce Cincoro tekile razvijao pune tri tekile dok nije postignuo točno ono što si je najbolji košarkaš svih vremena zamislio.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 14:26