Mlade i uspješne

Upoznale su se na studiju, a danas upravljaju komunikacijskom industrijom

Maja je završila studij komunikologije na Hrvatskim studijima, a Enea studij komunikologije i sociologije na istom fakultetu
Enea Hasukić i Maja Vratarić
 Grizli komunikacije

Enea Hasukić i Maja Vratarić prijateljice još sa studija i šest godina djelatnice Grizli komunikacija, dobile su udjele u vlasničkoj strukturi u agenciji koja je osnovana 2012. godine, i od osnutka je zamišljena kao tvrtka u kojoj će klijentima nuditi sve važne oblike tržišnih komunikacija, od odnosa s javnošću, oglašavanja, komunikacije na društvenim mrežama, organizacije evenata, koncepata gerilskog oglašavanja i dizajna. Agencija je uspješno surađivala s nizom renomiranih klijenata i brendova kao što su Electrolux, Wienerberger, Tondach, Optima Telekom, Amadria, Yokohama, Wurth, Bosch, Croatia osiguranje, Q Software, Osječka pivovara i drugi. Trenutno broji 11 zaposlenih.

Maja Vratarić u agenciji obnaša funkciju Chief of Account Managementa, a Enea Hasukić PR & Strategic Communications Directora. Unutar agencije Enea je zadužena za osmišljavanje i provedbu strateških komunikacijskih projekata, kao i kriznu komunikaciju, a Maja brine o cjelokupnim potrebama klijenata, od prepoznavanja i sugestije potrebnih komunikacijskih alata do zahtjevnih financijskih projekata.

Grizli komunikacije
Enea Hasukić

Stekle povjerenje klijenata

Tako su se njih dvije u šest godina rada i doprinosa pozicioniranju ove agencije pridružile u vlasničkoj strukturi Thomasu Baueru i Tomislavu Čehuliću. Izuzev odgovornosti u definiranju smjera razvoja tvrtke i pozicioniranja na tržištu, od promjene vlasničke strukture i s novim funkcijama zadužene su i za nadzor operativne provedbe svih komunikacijskih i strateških aktivnosti klijenata ove agencije. „Komunikacijska industrija i jest uglavnom ženska industrija, što je vidljivo ako i samo letimično pogledamo strukturu vodećih komunikacijskih agencija. Iz osobnog iskustva, mislim da je to zbog toga što su žene često uspješnije u multitaskingu, bolje su u neverbalnoj komunikaciji i imaju visoko razvijen nivo emocionalne inteligencije. Tako da kada govorimo o upravljačkim strukturama, što se tiče komunikacijske branše, osobito tržišta na kojem djeluju agencije, situacija je bitno drugačija i žene obnašaju brojne važne funkcije. Osobno se nisam susrela s predrasudama na toj razini, na početku karijere veću prepreku su ponekad predstavljale godine i nedostatak iskustva, zbog čega pojedini klijenti nisu imali dovoljno povjerenja u naše prijedloge. Danas je situacija bitno drugačija i s klijentima imamo odličan odnos koji se bazira na povjerenju i međusobnom poštovanju. Na Maji i meni sada je velika razina odgovornosti u kvalitetnom vođenju klijenata, ali i privlačenju novih i veselimo se izazovnom razdoblju koje je pred nama. Svaka od nas je specijalizirana za svoj dio unutar agencije i dosad je takva podjela odlično funkcionirala. Kako i sami komunikacijski trendovi nalažu, mi također stavljamo naglasak na digitalni marketing, ali ostajemo vjerni prokušanom receptu, a taj je da klijent može sve svoje komunikacijske potrebe zadovoljiti na jednom mjestu“, ističe Enea Hasukić.

Posao i prijateljstvo

Maja Vratarić je završila studij komunikologije na Hrvatskim studijima, a Enea Hasukić studij komunikologije i sociologije na istom fakultetu, gdje su se i upoznale na prvoj godini, kao brucošice. Trenutno obje završavaju General MBA na Zagrebačkoj školi ekonomije i menadžmenta, a pohađaju i NLP Practitioner seminar.

„Kad smo tek počinjale zajedno raditi, često sam čula od prijatelja i poznanika da miješanje prijateljstva i posla i nije najbolja ideja. Na svu sreću, mi imamo posve različita iskustva. Vjerujem da je važan dio uspjeha na brojnim zajedničkim projektima upravo doprinijela činjenica da s vama surađuje osoba kojoj vjerujete, na koju se možete i osloniti, ali i koja će vam direktno, s najboljom namjerom, ukazati na sve potencijalne greške koje možda činite. Preporuka uistinu jest jedan od važnih alata u prolasku novih zaposlenika, a naša priča je tekla tako da sam nakon mjesec dana, kad se otvorilo novo radno mjesto, preporučila Maju. Zahvaljujući višegodišnjem iskustvu, danas imamo jasnu percepciju što su naše jače strane i profesionalno se razvijamo u tome smjeru. Važna stvar je i mogućnost da se svatko od nas četvero usmjeri na svoj sektor koji će voditi uz podršku komunikacijskih timova, što nam omogućuje i širenje baze klijenata, ali i disperziju usluga koje nudimo. Zajednički nam svakako ostaju maksimalna posvećenost klijentu i savjetovanje u odabiru komunikacijskih kanala koji su im uistinu potrebni.“, otkriva Enea Hasukić.

Grizli komunikacije
Enea Hasukić

Izazov stalnih promjena

Enea Hasukić napominje kako se komunikacijska sektor neprestano mijenja. Mišljenja je da ne možete opstati, niti kao klijent, a pogotovo kao agencija osim ako ga ne pratite trendove i njima se prilagođavate. „Konkurencija je jaka i potrebno je jasno se diferencirati kako biste postizali uspjehe u poslovanju. Ako usporedimo tržište prije šest godina i danas, klijenti danas sve više shvaćaju važnost kvalitetne, a prije svega strateške komunikacije. U ovoj branši rijetko se stvari događaju preko noći, osobito ako je u pitanju izgradnja imidža ili promjena negativne percepcije. Komunikacijski stručnjaci moraju biti uporni, prilagodljivi i spremni reagirati u svakom trenutku. Međutim, jedna od najvažnijih osobina koju naglašavamo jest iskrenost. Klijentu treba jasno savjetovati kada povući neke komunikacijske poteze, a kada ne i od toga ne treba bježati. Dakako, to podrazumijeva da je i klijent otvoren za savjetovanje, u čemu također bilježimo pozitivan pomak. Uistinu je riječ o odnosu koji najbolje funkcionira kada je baziran na iskrenosti i međusobnom poštovanju i moram reći da tu imamo odlična iskustva. Ako želite raditi u agenciji, osnovan je preduvjet da morate biti spremni na svakodnevno učenje, promjene i dinamičnost, ali i praćenje svih aktualnosti i to najčešće iz posve različitih industrija. Ne možete imati klijente iz primjerice poljoprivrednog sektora, a da ne poznajete konkurenciju, zakonske regulative, europske i svjetske trendove“, pojašnjava Enea Hasukić.

Analize pojedinih industrija

Naša sugovornica pojašnjava da unutar agencije često interno testiraju neke kampanje na društvenim mrežama, prate trendove u svijetu te da detaljno analiziraju pojedine industrije…

„Klijentu nikad nećemo savjetovati da ulaže u neki oblik komunikacije koji mu se dugoročno neće isplatiti, savjetovat ćemo da i neki oblik aktivnosti odgodi ako smatramo da sad za njega nije vrijeme i slično. To je upravo ključ u strateškom pristupu, u kojem naravno slušamo sve klijentove želje, s posebnim naglaskom na poslovne ciljeve koje želi ostvariti, ali na nama je odgovornost da savjetujemo najbolji mogući smjer i alate komunikacije. Ovaj posao je nepredvidiv i to mi je najveći izazov. Ponekad se teško pomiriti da ovisite o toliko drugih faktora u realizaciji bilo kojeg oblika komunikacijske kampanje – od medijskih aktualnosti, dobavljača, krize koju možda niste mogli predvidjeti i slično. Međutim, koliko god takvi izazovi opterećuju, toliko vas često još i dodatno motiviraju.“, pojašnjava Enea Hasukić koja izuzev financijskog rasta, očekuje nova zapošljavanja i širenje usluga.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. ožujak 2024 11:03