Jačanje izvoza

Postirska Sardina povećava plasman u Ukrajinu i okreće se kazahstanskom tržištu

Menadžeri jednog od vodećih trgovinskih lanaca iz Kijeva obišli bračku tvornicu POSTIRSKA SARDINA ŠIRI IZVOZNU MREŽU Povećavaju plasman ribe u Ukrajinu, a uskoro kreću u osvajanje kazahstanskog i azerbajdžanskog tržišta 'Već 2020. godine očekujemo plasman milijun konzervi kroz najveći trgovački lanac u Kazahstanu'
Proizvodni pogoni Sardina
 Ante Gusić

Partneri postirske Sardine iz drugog po veličini maloprodajnog ukrajinskog lanca Fozzy grupe iz Kijeva, posjetili su njezin proizvodni pogon.

Sardinini proizvodi nalaze se na policama ovog lanca od studenog 2017. godine, a do suradnje je došlo uz posredovanje počasnog konzula i predsjednika Ukrajinske gosp odarske komore u Hrvatskoj, Sloveniji i BiH Ivice Pirića. Sardina plasira 13, od ukupno 14 svojih proizvoda u premium trgovine ove grupacije Silpo foods, dok u trgovine Fora i Fozzy, koje su također dio grupacije, plasira po šest proizvoda. Najprodavaniji proizvod je sardina u biljnom ulju, a raste i prodaja najskupljeg Sardininog proizvoda, fileta tune.

Rezultati suradnje s Fozzy grupom su, prema riječima Davora Gabele, direktora prodaje i marketinga Sardine, iznenađujuće dobri.

Rezultati suradnje

Lani je plasirano oko 400 tisuća komada konzervi vrijednih oko 250 tisuća eura, a ove godine plasirat će 600 tisuća komada vrijednih više od 400 tisuća eura. “Već 2020. godine kroz ovaj lanac očekujemo plasman milijun konzervi. Osim toga, zahvaljujući posredovanju Ivice Pirića, kao i veleposlanika Kazahstana, uskoro otvaramo i tržište u Kazahstanu. Naši proizvodi trebali bi se posredstvom uvoznika naći u najvećem kazahstanskom lancu Magnum. Pred potpisivanjem smo ugovora za plasman 160 tisuća konzervi vrijednih oko 100 tisuća eura na kazahstansko tržište”, otkriva Gabela. Silpo foods su, kaže, vrhunski uređeni objekti u kojima kupuju platežno sposobniji Ukrajinci.

“U sklopu tog objekta nalazi se ribarnica, vrhunski restoran i ugostiteljski objekti. To je nama svakako najinteresantniji lanac u Ukrajini jer ciljamo na premium segment. Imamo konkurenciju, ali smo se odlično pozicionirali zahvaljujući vrhunskoj kvaliteti naših proizvoda koju su prepoznali krajnji kupci. To potvrđuje i rast prodaje”, tumači Gabela, koji dodaje da Fozzy grupa uz podršku Sardine radi i promotivne aktivnosti na ukrajinskom tržištu.

Izaslanstvo Fozzy grupe u Sardini iz Postira. Ivica Piric,
Semen Komusko,  Svitlana Shchegrykovych i Davor Gabela
Ante Gusić
Ivica Pirić,Semen Komusko, Svitlana Shchegrykovych i Davor Gabela

“O našim partnerima mogu kazati da su vrhunski profesionalci na svim razinama. U početku smo radili tako da se 40 posto plaćalo avansno, a 60 posto isporuke u roku od 60 dana. Sada radimo bez avansa”, ističe Gabela. Očekuje da će ubrzo otvoriti i tržište Azerbajdžana. “Posjet top menadžera Fozzy grupe prigoda je da unaprijedimo suradnju i povećamo volumen prodaje u Ukrajini, a svakako je znak da u nama vide dugoročnog partnera koji ima potencijal rasta”, smatra Gabela.

Hrvatski proizvođači

Fozzy grupa osnovana je 1998. godine i ima više od 600 prodajnih objekata. Kako kaže komercijalni direktor Fozzy grupe Semen Komusko, imaju oko 850 direktnih ugovora s proizvođačima, a Sardina je jedan od njih. “Osim Sardininih proizvoda, tu su i Podravkini proizvodi, Agrolagunino maslinovo ulje, Badelovi proizvodi te vina Zlatan otok i Matuško vina, čiji proizvodi idu preko Badelove distribucijske mreže. Radimo na tome da potrošačima približimo hrvatske proizvode te da ih populariziramo”, ističe Semen Komusko.

Svitlana Shchegrykovych, voditeljica odjela uvoza Fozzy grupe, ističe da je i njih pozitivno iznenadila prihvaćenost Sardininih proizvoda kod potrošača, “pogotovo zato što su nešto skuplji nego proizvodi njihove konkurencije”. Predstoji im sada rad na povećanju asortimana i volumena prodaje. “Najvažnije je da kupac prihvati proizvode, a kod Sardininih proizvoda prepoznali su očito kvalitetu i vraćaju se. To je važno iz još jednog razloga, jer hrvatski proizvodi nisu bili baš prepoznati i zastupljeni na ukrajinskom tržištu”, pojašnjava Svitlana Shchegrykovych.

U listopadu poslovni forum u Kijevu

Počasni ukrajinski konzul Ivica Pirić naglašava da su, osim Podravkinih, hrvatski proizvodi do prije koju godinu bili nepoznanica na ukrajinskom tržištu. “Rezultati su postali vidljivi nakon što smo organizirali tri poslovna foruma. Suradnju unaprjeđujemo dovođenjem ukrajinskih izaslanstva poslovnih ljudi u Hrvatsku. Nedavno smo riješili i certifikat za suhomesnate proizvode, tako da će na ukrajinsko tržište krenuti plasman pršuta, kulena i drugih suhomesnatih proizvoda i sira”, kaže, najavljujući i otvaranje kazahstanskog, azerbajdžanskog te kuvajtskog tržišta za hrvatske proizvođače. Također, dodaje kako je nedavno upoznao Mirka Grbešića, vlasnika Mepas grupe, te će uskoro i proizvodi Saponije biti plasirani na ukrajinsko tržište.

Za listopad Pirić najavljuje novi veliki poslovni forum u Kijevu, a potom u Kazahstanu i Azerbajdžanu. Cilj mu je, naglašava, i dovođenje investitora u Hrvatsku, a kao primjer navodi tvrtku Port Invest koja je zainteresirana za ulaganje u Luku Rijeka. “Vjerujem da će se to realizirati. Dobar primjer je i ukrajinski vlasnik kladionica FavBet Andrej Matjuha, koji već zapošljava 400 ljudi u Hrvatskoj, a uskoro će otvoriti tri proizvodna pogona u Slavoniji i turističke objekte”, nabraja Ivica Pirić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. travanj 2024 10:37