Bitna investicija

Poznata hrvatska kompanija na jedno je slovo potrošila gotovo 170.000 kuna: 'Isplatilo se'

Da se slova ne kupuju samo u popularnom televizijskom kvizu Kolo sreće naučio je na svojoj koži Tomislav Car
Infinum, tvrtka za izradu softvera
 Neja Markičević / CROPIX

Da se slova ne kupuju samo u popularnom televizijskom kvizu Kolo sreće naučio je na svojoj koži Tomislav Car, suosnivač hrvatske softverske kompanije Infinum.

Infinum, inače, ne posluje samo u Lijepoj našoj, nego diljem svijeta, a promjena web domene s infinum.hr na infinum.com, osnivački dvojac tvrtke skupo je platio.

- Kompaniju smo osnovali dok smo još bili studenti s puno ideja, ali plitkih džepova, pa smo morali paziti na što trošimo. Budući da smo počeli u Hrvatskoj, .hr dobili smo besplatno. No, širenjem poslovanja u inozemstvo bila nam je potrebna domena nevezana uz određenu državu – napisao je Car na web stranici Infinuma i dodao kako su se on i njegov kolega Matej Špoler u tom kontekstu odlučili za kupovinu domene .co jer je ona bila “najbliža” .comu, koji im je tada još uvijek bio preskup.

No, čak 495 od 500 najvećih američkih kompanija u 2016. su imale .com domenu, naglašava, pa se dvojcu činilo kako je ona jedan od uvjeta za uspješno poslovanje tvrtke, a kako je Infinum rastao, rasle su i investicijske mogućnosti Cara i Špolera. Kada je kompanija došla do brojke od 30 zaposlenika, odlučili su da je vrijeme za korak dalje. Ipak, domena infinum.com bila je zauzeta.

- Alexander je imao istoimenu kompaniju za razvoj softvera i nije imao ni najmanju namjeru prodati nam domenu. Njegovi su ga klijenti znali pod tim imenom pa je promjena bila rizična – prisjetio se Tomislav Car kojeg ta prepreka nije zaustavila na putu do željene adrese web stranice njegove kompanije.

Umjesto toga, punih sedam godina je pet do šest puta godišnje Alexanderu slao mailove i svaki mu je put ponudio više novaca za slovo 'm' u domeni. I dok je hrvatski Infinum rastao i nizao poslovne uspjehe, onaj američki odlučio je promijeniti svoj fokus pa mu ime kompanije više nije toliko značilo. Svejedno, tvrdi Car, “Alexander nije bio spreman odreći se svoje domene”.

- Imalo je smisla. Mi smo bili jedini kupac, a on je bio jedini prodavač. Moja prva ponuda bila je 3.000 dolara, dok je njegova protuponuda iznosila 100.000 dolara. Naše sedmogodišnje cjenkanje posramilo bi čak i trgovce s istanbulskog Bazaara – smatra suosnivač Infinuma i dodaje kako je nakon tih mukotrpnih i dugotrajnih pregovora jedno slovo platio 25.000 dolara, odnosno 166.930 kuna.

Ipak, kako vjeruje, isplatilo se. Tražilice poput Googlea, pojasnio je Car, poznate su po tome što pri listanju rezultata puno bolje rangiraju domene koje nisu vezane uz neku određenu zemlju.

- Kupovina .com samo je jedna od investicija u naš brend, a budući da su nam se u prošlosti sve naše investicije isplatile, vjerujem da će i ova – zaključio je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. travanj 2024 23:48