PUTOVNICA ZA BATERIJE

BMW i partneri najavili kako će pratiti ugljični otisak i sastojak baterija za električne automobile

Njemačko ministarstvo gospodarstvo reklo je da je konzorcij, koji se sastoji od 11 partnera, uključujući BMW, Umicore i BASF, dobio 8,2 milijuna eura za razvoj zajedničke taksonomije i standarda za prikupljanje i objavljivanje podataka o baterijama

Baterije će sadržavati QR kod koji ih povezuje s internetskom bazom podataka 

 Monty Rakusen/Imagesource/Profimedia

Njemački konzorcij proizvođača automobila i baterija razvija "putovnicu za baterije" koja će pratiti sastojke i ugljični otisak baterija u Europi.

Njemačko ministarstvo gospodarstvo reklo je da je konzorcij, koji se sastoji od 11 partnera, uključujući BMW, Umicore i BASF, dobio 8,2 milijuna eura za razvoj zajedničke taksonomije i standarda za prikupljanje i objavljivanje podataka o baterijama. Takva pravila bi, prema pravilima EU-a, uskoro bi mogla postati obavezna za sve države članice.

Prijedlog Europske komisije o kojem će se raspravljati tijekom ove godine navodi da električna vozila na punjenje, laka transportna vozila i industrijske baterije koje se prodaju u Europi, moraju otkriti svoj ugljični otisak od 2024. i biti u skladu s ograničenjem emisije CO2 od 2027. godine.

Obveza otkrivanja sadržaja recikliranih sirovina u tim baterijama mogla bi se primjenjivati od 2027. godine, a nakon toga na snagu stupaju zahtjevi za korištenje minimalnog udjela recikliranog kobalta, litija, nikla i olova od 2030. godine.

Odbor Europskog parlamenta za okoliš, javno zdravlje i sigurnost hrane nedavno je usvojio mjere oko baterija i njihova cijelog životnog ciklusa. Uredbu o upotrebi opasnih materijala i postavljanju ciljeva za recikliranje materijala koji se koriste u baterijama još mora odobriti Europski parlament i države članice prije nego što stupi na snagu.

Njemački konzorcij prvi je projekt u Europi koji pokušava dizajnirati digitalni proizvod koji će zadovoljiti te propise, priopćila je njemačka vlada.

Baterije će sadržavati QR kod koji ih povezuje s internetskom bazom podataka u kojoj vlasnici električnih vozila, tvrtke ili regulatori mogu pristupiti informacijama o sastavu baterije.

Ovaj bi digitalni alat također trebao olakšati recikliranje sirovina unutar baterija, što bi smanjilo ovisnost o stranim dobavljačima koji kontroliraju veliku većinu resursa, poput litija i nikla, neophodnih za proizvodnju baterija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 11:28