izvješće

Borba protiv dezinformacija o koronavirusu: ‘Preuzete obveze moraju se ispuniti‘

Microsoft je produžio partnerstvo s NewsGuardom, proširenjem koje upozorava na web stranice koje šire dezinformacije
 Lionel Bonaventure/AFP

Europska komisija objavila je izvješća Facebooka, Twittera, TikToka, Microsofta i Googlea o mjerama koje su u lipnju poduzeli u borbi protiv dezinformacija o koronavirusu.

Kineska društvena mreža TikTok je u suradnji s irskom vladom napravila kampanju za cijepljenje. U mjesec dana kampanja dosegla preko milijun pregleda i oko 20 tisuća 'lajkova'.

Facebook je tijekom lipnja surađivao s međunarodnim zdravstvenim vlastima na podizanju svijesti javnosti o učinkovitosti i sigurnosti cjepiva te s istraživačima sa Sveučilišta Michigan State University radi boljeg otkrivanja deepfake fotografija i videozapisa.

Na Twitteru korisnici sada mogu obučavati automatizirane sustave za bolje prepoznavanje kršenja politike platforme o dezinformacijama vezanim uz covid-19.

Google je nastavio surađivati s tijelima javnog zdravstva kako bi prikazivao informacije o lokacijama cijepljenja u Google pretraživanju i Mapama, značajci dostupnoj u Francuskoj, Poljskoj, Italiji, Irskoj i Švicarskoj.

Microsoft je produžio partnerstvo s NewsGuardom, proširenjem koje upozorava na web stranice koje šire dezinformacije.

"Program praćenja dezinformacija u kontekstu pandemije bolesti covid-19 omogućio nam je da pratimo važne mjere koje uvode internetske platforme. Nove varijante virusa brzo se šire, cijepljenje se nastavlja punom brzinom, pa je stoga još važnije da se preuzete obveze i ispune", izjavila je potpredsjednica za vrijednosti i transparentnost Věra Jourová.

Komisija i pet najvećih internetskih platformi pozvale su ostale dionike da se pridruže dobrovoljnom Kodeksu dobre prakse u suzbijanju dezinformacija jer će tako postati utjecajniji i učinkovitiji u borbi protiv dezinformiranja. To uključuje manje internetske platforme i društvene medije, regionalne tražilice, sektor online oglašavanja i servise za pružanje online usluga plaćanja.

"EU je održao obećanje da će isporučiti dovoljno doza za sigurno cijepljenje svih građana EU-a. Svi dionici sad moraju preuzeti odgovornost za borbu protiv oklijevanja u vezi s cijepljenjem do kojeg dolazi zbog dezinformacija", dodao je povjerenik za unutarnje tržište Thierry Breton.

Komisijin program praćenja dezinformacija u kontekstu pandemije produljen je do kraja godine, a izvješća će se sad objavljivati svaka dva mjeseca. Sljedeća izvješća objavit će se u rujnu.

Europski parlament je u lipnju 2020. s predstavnicom hrvatskog predsjedništva Nikolinom Brnjac, visokim predstavnikom i potpredsjednikom Europske komisije Josepom Borrellom i potpredsjednicom Jourovom raspravljao o dezinformacijama vezanim za covid-19 i utjecaju na slobodu izražavanja.

U raspravi se razmatrao negativan učinak dezinformacija, potreba za pojačanim mjerama i rizik korištenja pandemije kao izlike za ograničavanje temeljnih prava i slobode izražavanja.

Povjerenica Jourová pohvalila je mjere koje su internetske platforme poduzele u borbi protiv dezinformiranja tijekom krize, ali i izjavila da ima prostora za poboljšanje. Komisija je tada pozvala platforme na mjesečno izvještavanje o njihovim politikama i mjerama za suzbijanje dezinformacija o koronavirusu, a Parlament je osnovao poseban odbor za vanjsko uplitanje u sve demokratske procese u EU-u, uključujući dezinformacije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 11:34