Kosmos Design

‘Dobro je što konkurenti postoje, to znači da posao ide‘

Andrea Kosmos završila je studij poslovne ekonomije na Ekonomskom fakultetu u Splitu i prošla program Studentskog poduzetničkog inkubatora, sada pokreće vlastiti posao
Andrea Kosmos
 
 Sasa Buric/Cropix

Andrea Kosmos u svom je startupu objedinila znanje ekonomije i umjetničku crtu koja se generacijama proteže u njezinoj obitelji. Završila je studij poslovne ekonomije, smjer menadžment na Ekonomskom fakultetu u Splitu, a kroz Kosmos Design pokrenula je izradu limitiranih predmeta od keramike.

Početkom lipnja na svečanom završetku Studentske poslovne akademije koju kroz akademsku godinu provodi Studentski poduzetnički inkubator Ekonomskog fakulteta u Splitu, nazvanom SPI Demo Day 2021., prezentirala je svoj poduzetnički projekt stručnom žiriju i osvojila drugo mjesto među osam timova koji su uspješno završili šesto izdanje programa Studentskog poduzetničkog inkubatora.

Andrea nam kazuje kako je u ovom poslu sa stricem Sinišom Kosmos.

- Stric i ja smo već duže razvijali tu ideju, s obzirom da smo iz obitelji koja ima umjetničku crtu, a kako je bila korona i imali smo više vremena, ta ideja se ponovno probudila. On je krenuo prvi s izradom posuda, ja sam mu se pridružila i učila, a kako imam osjećaj za biznis vidjela sam da možemo pokrenuti posao. Znala sam za Studentski poduzetnički inkubator i odlučila čekati novu sezonu i prijaviti se. Prošla sam krug prijava, krenuli smo s edukacijom. Vrlo sam zadovoljna programom koji smo prošli, znanjima koji smo stekli, iako je bilo online, sve je bilo efikasno, uspjeli smo se i povezati. Okolina je doista motivirajuća, puna podrške – govori Andrea o svom poduzetničkom projektu i iskustvu u Studentskom poduzetničkom inkubatoru.

image



Sasa Buric/Cropix

Inače, tijekom tog programa polaznici na konkretnim primjerima vlastitih projekata razvijaju poslovne modele, analiziraju tržišta, izrađuju marketinške strategije, rade na organizacijsko-logističkim aspektima projekta, izrađuju financijske projekcije i ocjenjuju održivost projekta, uče prodajne vještine te poslovno komuniciranje i prezentiranje. Također, pripreme i svoj poslovni plan. Pri tom usko surađuju s mentorima, kako s Ekonomskog fakulteta tako i s mentorima iz industrije.

Kosmos Design posao će razvijati u tri smjera, proizvode su podijelili u tri kategorije.

- Jedna kategorija su posude za biljke, tu svrstavamo sve biljke koje se uzgajuju kući, cvijeće, začinsko bilje, mala stabalca i slično, a niša su bonsai drvca. Posuda za bonsai je specifična, teško ju je nabaviti, stric zna sve o tome, pa će ta niša biti naša prednost. Druga kategorija je kreativna, to su dodaci za kuću poput vaza, čaša, tanjura i sl., a treći segment je izrada vatrostalnih posuda za pečenje za što postoje različiti kupci. Nismo svjesni koliko nutrijenata gubimo kuhanjem, ponovno se vraća se trend korištenja starih glinenih posuda, mislim da je osviještenost između zdravlja i hrane dosta visoka, zbog toga sam napravila ovu posebnu kategoriju jer je to najzdraviji način kuhanja, zadržavaju se nutrijenti, nije potrebna mast – kazuje Andrea.

Ti proizvodi će biti limitirani, a prodaju planiraju preko web shopa koji je sada u izradi. Također bit će moguće i narudžbe po sistemu custom made za one koji žele nešto specifično. Dosad su sve sami uložili, uredili radionicu, kupili peć..

image



Sasa Buric/Cropix

- Želimo sve dobro pripremiti, pa onda krenuti. Očekujem da ćemo startati na jesen i krenuti s prodajom– kazuje Andrea.

S obzirom na trendove u Europskoj uniji, a odnose se na zelenu tranziciju i očuvanje okoliša, ističe kako rade s eko materijalima.

- Bitan nam je eko pogled na svijet. Proizvode ćemo pakirati u eko ambalažu, imat ćemo eko boje, koristimo i 100 posto čistu glinu, uglavnom sve što budemo koristili u proizvodnji bit će s ekološki prihvatljivim certifikatima – naglašava mlada poduzetnica.

A što se tiče konkurencije koje ima u ovom poslu, to je ne brine.

- Dobro je što konkurenti postoje, to znači da posao ide – kaže Andrea Kosmos.

Svoju prednost vidi u limitiranom ručnom radu, u lokalnoj proizvodnji, misli da ima dosta prostora u radu. U poslu joj je, ističe, marketing najkreativniji dio ekonomije, a ovdje je spojila sve u jednom.

Andrein startup tako će se pribrojiti projektima koji su pokrenuli dosadašnji polaznici Studentskog poduzetničkog inkubatora, a ona ulazi na tržište gdje umnogome mladi sa svojim startupima pronalaze poslovne prilike i grade budućnost.

Budući da udio žena u poduzetništvu zaostaje za udjelom muškaraca u svim državama članicama EU-a kao i da žensko poduzetništvo u sebi nosi neiskorišteni potencijal rasta i prosperiteta, kako je istaknuto u rezoluciji Europskog parlamenta o vanjskim čimbenicima koji otežavaju žensko poduzetništvo u Europi, priče poput Andreine korak su dalje u jačanju ženskog poduzetništva.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. svibanj 2024 17:01