digitalna platforma

Stranim turistima otkrivaju bogatu povijest ‘najsportskijega grada na svitu‘ na potpuno nov i jednostavan način

U ovom projektu sudjelovalo je više od 20 ljudi, od informatičara, lektora, govornika, tonskih majstora do grafičkih urednika i drugih
Goran Gavrić i Nenad Bogunović
 Duje Klairc/Cropix

Goran Gavrić i Nenad Bogunović u svom poslu spajaju marketing i informatiku, turizam i nove tehnologije. Oni su vlasnici tvrtke Tour guide system d.o.o.. koja se bavi inovativnim rješenjima u turizmu i koja je u suradnji s Turističkom zajednicom Grada Splita realizirala jedinstven projekt.

Uoči Olimpijskih igara u Tokiju predstavili su digitalnu platformu Audioguide.hr koja donosi biografije i sportske uspjese splitskih olimpijaca, te domaćim i stranim turistima otkriva bogatu sportsku povijest 'najsportskijega grada na svitu' na potpuno nov i jednostavan način.

Goran je diplomirani ekonomist, a Nenad diplomirani inženjer informatike. Nakon stečenog poslovnog iskustva u turizmu, osluškujući potrebe sve zahtjevnijeg tržišta, već su i ranije nudili različitu inovativnu tehnologiju koja je, kako ističu, postala nužna za kvalitetno obavljanje prvenstveno turističke djelatnosti. Njihove ideje i vještine upotpunjavale su se u raznim projektima i svakodnevnom poslovanju.

Razgovarali smo na splitskoj Zapadnoj obali gdje su postavljene i ploče s QR kodovima, pa oni koji šetaju tom šetnicom mogu skenirati QR kod i doznati nešto više o sportskim uspjesima splitskih olimpijaca.

image
Duje Klairc/Cropix


- Ovom platformom željeli smo osigurati malo drugačiju dostupnost informacija i jedan inovativniji pristup domaćim i stranim gostima, kreirana je u skladu s potrebama suvremenog čovjeka i prati trendove inovativnih digitalnih rješenja u turizmu - kazuju Goran i Nenad.

Platforma je dostupna online s bilo kojeg uređaja i besplatna je za krajnjeg korisnika. Audioguide.hr pokreće se jednostavnim skeniranjem QR koda (kratica od engl. Quick Response kod, odnosno brzi odgovor) koji je, kako pojašnjavaju, postao popularan zbog svoje brze čitljivosti i mogućnosti velike pohrane podataka.

- Time izbjegavamo čekanje na download i u mogućnosti smo je ažurirati u realnom vremenu. Audioguide.hr u svega nekoliko klikova postaje vaš osobni kustos, vodič i interpretator baštine. Korištenje mobilne tehnologije omogućuje upoznavanje umjetnosti i kulture na potpuno nov i jednostavan način - naglašavaju osnivači tvrtke koja je svoj razvojni put započela 2018. godine.

Ističu i kako je ova digitalna platforma njihov vlastiti projekt koji osigurava široku dostupnost, a krajnji rezultat je jednostavnost i funkcionalnost proizvoda.

- Dizajnirana je na način da bude uporabljiva svim dobnim i interesnim skupinama, a za njezino korištenje dovoljne su osnovne vještine korištenja smartphonea. Svi tekstualni i zvučni zapisi pohranjeni su na CLOUD serverima koji omogućavaju brojne prednosti. Osim sigurnosti, na ovaj način osiguravamo brzinu, dostupnost podataka, izmjene i dopune podataka u realnom vremenu - pojašnjavaju značajke platforme.

- Preslušavajući Audioguide.hr već u prvom tonskom zapisu pronaći ćete odgovor zašto je Split “najsportskiji grad na svitu“, a isto tako sjedeći na “najlipšem” dijelu Mediterana, gledajući more, nebo, planine i prekrasnu Dioklecijanovu palaču, saznat ćete nešto novo o onim ljudima koji su naš grad i našu domovinu proslavili u svijetu – kazuje Goran.

U ovom projektu sudjelovalo je više od 20 ljudi, od informatičara, lektora, govornika, tonskih majstora do grafičkih urednika i drugih. Najavljuju i kako će ova platforma uskoro dobiti i verziju za osobe s poteškoćama vida.

- Valja spomenuti i ekološku komponentu. Korištenjem digitalnih medija brinemo i o očuvanju okoliša. Ovakvim sadržajima znatno se smanjuje potreba za tiskanim sadržajima, posebno jer isti imaju mogućnost prezentacije na neograničenom broju jezika, foto, video i tekstualnih sadržaja i što je najvažnije, informacije se mogu mijenjati ili dopunjavati bez novog tiska publikacija itd... - napominju Goran i Nenad a što je važno u vremenu digitalne transformacije koja je jedan od glavnih priorireta Europske unije.

Digitalnom transformacijom podupire se i zelena tranzicija na putu prema klimatski neutralnoj Europi do 2050. godine. Kako je navedeno na portalu Europskog parlamenta, digitalne platforme, internet stvari, računalstvo u oblaku i umjetna inteligencija su među tehnologijama koje utječu na sektore od prometa do energetike, poljoprivredno-prehrambenih, telekomunikacijskih, financijskih usluga, tvorničke proizvodnje i zdravstvene skrbi i mijenjaju živote ljudi. Tehnologije mogu pomoći u optimizaciji proizvodnje, smanjenju emisija i otpada, jačanju konkurentskih prednosti poduzeća i pružanju novih usluga i proizvoda potrošačima.

- Upravo tehnologija olakšava pružanje turističke usluge uz osiguravanje više kvalitete koja kao rezultat naše korisnike i goste čini još zadovoljnijim. Platformom smo prije svega željeli privući mlade ljude kojima je mobilna tehnologija sastavni dio života. Poznato nam je kako ljudi sve manje čitaju klasične sadržaje i da publici trebamo pristupiti inovativno, sa manje teksta i sa zvučnim zapisima uz koje mogu meditirati, šetati... – kazuju naši sugovornici.

Trenutno rade, kazuju također, na nekoliko softverskih rješenja, a jedno od njih namijenjeno je međunarodnom tržištu.

- Izuzetno nam je drago da je ova platforma pobudila veliki interes građana i da je medijski popraćena sa velikom pozornošću. Već smo dobili upite za izradu sličnih rješenja u drugim gradovima i ustanovama. Ova platforma će omogućiti umrežavanje i osnaživanje zajednice gradova, različitih ustanova i tematskih priča - kažu Goran Gavrić i Nenad Bogunović iz tvrtke Tour guide system.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. svibanj 2024 03:35