DOMINANTNI POLOŽAJ

Švedski PriceRunner protiv Googla, tužbom traži više od dvije milijarde eura za izgubljeni profit

U švedskoj kompaniji, koja nudi uslugu za usporedbu cijena proizvoda, smatraju kako tehnološki div još uvijek zlorabi tržište

Ilustracija

 Justin Sullivan/AFP

Švedska tvrtka koja nudi uslugu za usporedbu cijena proizvoda PriceRunner podigla je tužbu protiv Googlea, kojom traži oko 2,1 milijardu eura zbog ponavljajućeg antikonkurentskog ponašanja.

Europska komisija je 2017. izrekla kaznu Googleu nakon sedmogodišnje istrage potaknute brojnim pritužbama da je Google iskrivio rezultate internetskog pretraživanja kako bi favorizirao svoju uslugu kupovine, čime je naštetio konkurentima i potrošačima.

Sud EU-a u studenom je odbacio žalbu američkog internetskog diva ustvrdivši da je doista zlorabio svoj dominantni položaj na tržištu tražilica dajući nezakonitu prednost svojoj usluzi za uspoređivanje cijena proizvoda. Google je tako morao platiti rekordnih 2,42 milijarde eura kazne zbog manipuliranja rezultatima pretraživanja.

U međuvremenu je Google napravio određene promjene na usluzi za uspoređivanja cijena, ali PriceRunner tvrdi da te promjene ponovno krše europska pravila o antimonopolskom ponašanju.

"Oni još uvijek zlorabe tržište u vrlo velikoj mjeri i nisu u osnovi ništa promijenili", rekao je izvršni direktor PriceRunnera Mikael Lindahl u intervjuu za Reuters.

Tužba koju je PriceRunner pokrenuo u Švedskoj usmjerena je na to da Google plati odštetu za profit koju je švedska kompanija izgubila u Britaniji od 2008., odnosno u Švedskoj i Danskoj od 2013. godine.

Google je kratko poručio da će se tvrtka braniti na sudu.

"Promjene koje smo uveli u Shopping oglase 2017. godine uspješno funkcioniraju. PriceRunner je odlučio ne koristiti oglase na Googleu, pa možda nije doživio iste uspjehe kao drugi", stoji u priopćenju Googlea.

No, izvršni direktor PriceRunnera, Mikael Lindahl, smatra da promjene koje je Google uveo i dalje omogućavaju tehnološkom divu da nezakonito drži većinu na tržištima.

"Promjene koje su učinili jest da su omogućili da više ljudi plaća Googleu da budu na vrhu, no to je još uvijek model koji se temelji na dražbi. Google zna da bi trebao istaknuti rezultate od suparnika ako su najrelevantniji, ali to ne radi. Dakle, onaj koji plaća najviše bit će na vrhu Googleovih rezultata. Oni definitivno još uvijek zlorabe svoj položaj jer su potrošači još uvijek oštećeni", rekao je za TechCrunch Lindahl.

Googleova tražilica i dalje ima ogroman dominantan udio na tržištu - čini 90 posto tržišnog udjela u većini zemalja u Europskom gospodarskom prostoru i u Velikoj Britaniji.

PriceRunner kaže da njegovu tužbu podržava Nivalion, jedan od vodećih europskih pružatelja financijskih sredstava trećih strana za međunarodnu arbitražu.

"Ovo je situacija Davida protiv Golijata i morali smo se pobrinuti da smo stvarno dobro pripremljeni za vrlo dugu borbu tako da smo osigurali vanjsko financiranje", rekao je Lindahl, "Nivalion financira desetke milijuna eura troškova. Oni su uvjereni kao i mi da ćemo pobijediti".

Spomenimo još kako je Europski parlament sredinom prosinca donio Akt o digitalnim tržištima, a potom i Akt o digitalnim uslugama, kojim se namjerava regulirati ponašanje velikih tehnoloških kompanija i natjerati ih da promijene poslovne modele koje su štetni za potrošače i konkurente.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 09:46