Potpuni krah

Američki div brze mode Forever 21 nakon pokretanja stečaja najavio zatvaranje 200 trgovina

Naime, ovaj modni div ima više od 800 dućana diljem svijeta na ukupno 12,2 milijuna četvornih metara
Ilustracija, izlog trgovine Forever 21
 Mariana Bazo / REUTERS

Nakon što je prije mjesec dana, američki div brze mode popularni Forever 21 pokrenuo proceduru otvaranja stečaja prema takozvanom Poglavlju 11. Zakona o bankrotu, iz kompanije sada najavljuju zatvaranje čak 200 trgovina diljem svijeta.

Naime, ovaj modni div ima više od 800 dućana diljem svijeta na ukupno 12,2 milijuna četvornih metara površine koji godišnje kompaniji stvaraju trošak od 450 milijuna dolara. S obzirom da se najveći broj njihovih dućana nalazi u trgovačkim centrima, generalni pad prometa fizičkih trgovina svih modnih lanaca, njih je pogodio još i više.

- Nitko ne može predvidjeti što će se dogoditi, ali zatvaranje jednog dijela dućana i smanjivanje troškova moglo bi pomoći Forever 21 u izlasku iz bankrota – poručio je Jim Van Horn, odvjetnik za maloprodaju iz tvrtke Barnes & Thornburg.

Kako navodi CNN, tvrtka planira izići iz većine međunarodnih tržišta, uključujući Kanadu, Europu i Aziju. Tim bi svoj fokus prebacila na manju bazu prodavaonica u SAD-u, Meksiku i Latinskoj Americi.

Inače, ovaj modni gigant kojeg su osnovali južnokorejski imigranti Do Won i Jin Sook Chang 1984., brzo je postao popularan među mlađom populacijom. Osim po svojim ogromnim trgovinama, bio je poznat kao jedan od rijetkih modnih lanaca koji ne nudi nikakve posebne cijene i popuste jer su smatrali da bi “prva cijena trebala biti prava cijena”. Changovi su, naime, osnovali tvrtku tri godine nakon dolaska u Los Angeles. Do Won prao je suđe u kvartovskom kafiću, a minimalac je podebljao radeći i na benzinskoj pumpi te čisteći uredske prostore. Jin Sook je, pak, radila kao frizerka.

Nakon što je bračni par uštedio 11.000 dolara, otvorili su dućan s odjećom Fashion 21 koji se protezao površinom nešto većom od 80.000 kvadrata. U prvoj godini zaradili su 700.000 dolara te su počeli otvarati novu trgovinu svakih šest mjeseci, a ime lanca promijenili su u Forever 21 budući da su im ciljana publika bili mladi od 20 i koju godinu, a i zato što “stari ljudi žele ponovno imati 21, a mladi ljudi žele zauvijek imati 21”, pojasnili su.

Kompanija koju su sa scene izgurali rivali poput Primarka, Zare, H&M-a i Asosa, trenutno zapošljava oko 33.000 ljudi i bilježi dug između milijardu i 10 milijardi dolara.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 08:00