ACAP konferencija

Direktor najbržerastućeg hrvatskog fintecha: Ove godine očekujemo 1 milijardu eura prometa

Hrvoje Ćosić održao fireside chat s Nenadom Bakićem na ACAP konferenciji u Zagrebu

Hrvoje Ćosić (Aircash) i Nenad Bakić (investitor, IRIM)

 Goran Mehkek/CROPIX

Aircash, najbrže rastući hrvatski startup u Europi, prema izboru Financial Timesa, ove godine računa da će dosegnuti promet od čak milijardu eura.

Objavio je to u petak na ‘ACAP - Connecting the Doers‘. najvećem godišnjem susretu američkih i hrvatskih profesionalaca i poslodavaca, osnivač i izvršni direktor Aircasha Hrvoje Ćosić.

- Ove godone očekujem da će se preko Aircasha napraviti 1 milijardu eura transakcija - izjavio je Ćosić u razgovoru jedan na jedan s poznatim domaćim investitorom i osnivačem startupa Nenadom Bakićem.

Važno je naglasiti da u fintechima, kao i u bankama, promet i prihod nisu jedno te isto. Promet predstavlja transakcija, a dio od toga, naknade i slično, računa se kao prihod. No, kod Aircasha, koji je osnovan 2015. i te su brojke već sada visoke.

Prema podacima Fine, Aircash je u 2022. godini imao prihod od 19,8 milijuna eura uz rast od gotovo 100 posto u odnosu na godinu prije. Usporedbe radi, svega pet godina ranije imao je desetinu tog prihoda. Hrvatskom fintechu lani je neto dobit skočila za 81 posto na 7,04 milijuna eura.

Ćosić kaže da su rast od 100 posto nastavili i u prvih šest mjeseci ove godine.

image

Hrvoje Ćosić (Aircash) i Nenad Bakić (investitor, IRIM)

Goran Mehkek/CROPIX

- Ulažemo u nova tržišta, a u Europi smo prisutni na njih deset - kaže Ćosić.

Navodi da im je misija spajati ljude i tržišta. Zbog toga, pojašnjava, u Europi, gdje su trenutačno najviše fokusirani imaju desetak zaposlenika izvan Hrvatske. Do kraja godine, navodi, planira taj broj povećati na 30.

Aircash je izvan EU otvorio ili u procesu otvaranja tvrtki u SAD-u, Švicarskoj i Velikoj Britaniji.

- Povezujemo našu dijasporu u Njemačkoj i Italiji s Hrvatskom, a od početka smo razmišljali o tome da moramo biti globalni brend i da ćemo jednom biti prisutni u Brazilu i Africi. Trudili smo se od početka razmišljati veliko - kaže Ćosić.

Naglasio je da mu Aircash nije prva kompanija koju je pokrenuo, ali da su fintechi posebna industrija zbog vrlo jake regulacije. To nije do Hrvatske već do EU, pojašnjava, te ističe da Hrvatska primjenjuje EU regulativu.

image

Drugi dan ACAP konferencije u fokusu je bio fokusiran na VC i PE investicije te startupe i ESG

Goran Mehkek/CROPIX

- Ali danas kad je Hrvatska članica velikih međunarodnih zajednica to znači da, primjerice, kad mi u Hrvatskoj od HNB-a dobijemo neku licencu ona vrijedi u cijeloj EU, i ja osobno mislim da je to velika prednost. Ne treba zaboraviti da mi pripadamo najvećem tržištu na svijetu, Europskoj uniji - kaže Ćosić.

Osnivač Aircasha kaže da trenutačno ne razmišlja ni o prodaji kompanije, kao ni o kupnji drugih kompanija.

- Umjesto takvih stvari, razmišljam o tome kako bolje razviti posao u Italiji i Francuskoj, kako jednom otvoriti afričko tržište. Za mene je ovo igra i želim da igra traje, da bude dugoročna - otkriva Ćosić kakav mu užitak predstavlja vođenje Aircasha.

Kaže da zbog rata za talente, koji bukti i u Hrvatskoj, smatra da su odlične inicijative gdje se potiče kvalitetno obrazovanje.

- IRIM-ove inicijative, u koje je uključeno više od 300 tisuća djece u Hrvatskoj ukazuju nam kakva može biti budućnost u Hrvatskoj i kakve sve talente ovdje možemo naći, od kojih će neki onda graditi neke nove, uspješne poslovne priče, poput Aircasha - zaključuje Nenad Bakić.

image

Mate Rimac obratio se prisutnima na ACAP konferenciji u Zagrebu

Goran Mehkek/CROPIX

Mate Rimac: ACAP je odlična inicijative jer je usmjerena na biznis, a to je ono što nam najviše treba

Osnivač i izvršni direktor Rimac grupe Mate Rimac na ACAP konferenciju u Zagrebu javio se preko video veze, pohvalivši konferenciju i organizatora.

- ACAP je odlična inicijativa jer je usmjerena na biznis, a upravo je to ono što nam u ovom trenutku najviše treba - kaže Rimac.

Navodi da u Hrvatskoj ima mnogo novih zanimljivih i uspješnih tvrtki, a da se sjeća kako prije pet do deset godina to nije bio slučaj.

- Tada su mnogi, poput mene bili još na početku. Nismo mogli doći do kapitala i promatralo nas se kao male, jadne Hrvate, ali danas je to druga priča - kaže Rimac.

Ističe da je ključno da su svi oni koji su počinjali u to vrijeme i dalje međusobno povezani i da se podržavaju.

- Povezivanje je ključno - zaključuje Rimac.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 16:45