Digitalna transformacija
Dario Marčac
Dario Marčac

Piše Dario Marčac: Zašto je TikTok popularaniji čak i od samog Googlea?

Cilj je da video bude što iskreniji i "siroviji". Cijene se autentičnost i spontanost i zbog toga aplikacija eksponencijalno raste

Najomiljenija društvena mreža generacije Z i preferenca mnogih milenijaca

 AFP
Objavljeno: 20. travanj 2022. 19:04

Na TikToku sam aktivan malo više od dvije godine. Otkako sam prvi put otvorio aplikaciju, bilo mi je jasno da su ideja i pristup iza cijele platforme potpuno drugačiji nego kod bilo koje druge.

BESPLATNO: Preuzmite drugi broj magazina Startup Report - okrili smo najveću tvornicu startupa u Hrvatskoj!

⊕⊕

Nisam shvaćao zašto bi itko ulagao svoje vrijeme gledajući kratke videe na kojima zajednica pleše i otvara usta na tekstove različitih pjesama.

Tek nakon što sam objavio prvi video, počeo sam dobivati razumijevanje prema platformi.

image

Dario Marčac, 26-godišnjak s više od 500.000 pratitelja na TikTok-u i digitalni kolumnist rubrike Novac Jutarnjeg lista u kojoj daje perspektivu kako je na najbrže rastućoj društvenoj mreži izgradio uspješan biznis

Darko Mareš/Darkomares

TikTok je najnovija društvena mreža koja svoj fokus stavlja na kratke videe.

Musical.ly što?

Puno toga se promijenilo u zadnjih nekoliko godina pa krenimo od početka kako biste lakše razumjeli o čemu se ovdje radi i kakav ogroman potencijal stoji za vas i vaše poslovanje.

TikTok se u početku nije zvao kako se zove sada niti je imao sve opcije koje ima sada. Pokrenula ga je kineska tvrtka ByteDance tako što je otkupila i rebrendirala društvenu mrežu Musical.ly.

Mnogi TikTok povezuju s plesom, no to potječe još iz vremena stare aplikacije. Sada je priča potpuno drugačija.

TikTok je službeno lansiran 2017. godine za sve iOS i Android korisnike izvan Kine.

Postepeno su se sadržaj i interface počeli mijenjati i priča je postajala sve raznolikija i ozbiljnija.

Vrijeme pandemije i lockdowna svijetu je donijelo mnogo negativnih stvari, međutim TikTok je baš tada počeo doživljavati eksponencijalan rast. Prije toga publika je većinski bila mlađa, najčešće do 16 godina.

Najpopularnija domena

Tijekom lockdowna ljudi su tražili neku vrstu razonode i bijeg od trenutačne situacije.

Sve je više zrelije publike počelo preuzimati aplikaciju i koristiti je na dnevnoj bazi. Povećao se broj korisnika općenito, a posebno onih iznad 30 godina.

Postoji nekoliko razloga zašto je TikTok toliko popularan, pa čak više i od samog Googlea. Cloudflare statistika za 2021. pokazuje da je TikTok najpopularnija domena, ostavljajući iza sebe Instagram pa čak i Facebook.

Ovdje se možete predbilježiti na jedinstveni newsletter o startupima

⊕⊕

Jedan od razloga je taj što je na TikToku fokus na kratkim videima, u ovom trenutku do 3 minute. Cilj je da kreator uhvati pažnju u prve 3 sekunde, koliko je najčešća tolerancija gledatelja prije prelaska na novi video, te je zadrži do kraja videa.

TikTokov algoritam je izuzetno točan i detaljan. Procjenjuje zašto smo se zadržali na svakom pojedinačnom videu, skenira vrstu sadržaja koja se prikazuje, analizira koliko dugo se boravi na videu, čitaju li se komentari i dijeli li se možda video. Ako algoritam zaključi da vam se sviđa određeno područje, gurat će vam takav sadržaj kako bi vas što dulje zadržao na svojoj platformi.

Skip, skip, skip

To bi značilo da ako vam se sadržaj na TikToku ne sviđa, odmah ga preskočite i nemojte imati interakciju s njim.

Ne lajkajte, ne komentirajte, ne dijelite. Jednostavno ignorirajte video i prijeđite na drugi.

Cilj je da sadržaj koji vas ne zanima preskačete, a ono što vas zanima gledate u što većem postotku.

Već nakon nekoliko videa TikTok će lakše pretpostaviti što vas zanima i plasirati vam isključivo takav sadržaj.

Osim brzih i kratkih videa koje TikTok čine toliko popularnim, važno je istaknuti njegovu autentičnost i jednostavnost.

Naučeni smo da za jednu Instagram fotografiju najčešće trebamo napraviti mnogo poza kako bi se uhvatio savršen kadar, a nakon toga se slika provlači kroz nekoliko dodatnih filtera.

Na TikToku je potpuno suprotno.

Ključna autentičnost

Cilj je da video bude što iskreniji i "siroviji".

Cijene se autentičnost, nesavršenost, spontanost i baš zbog toga aplikacija eksponencijalno raste. Ljudi se vole povezivati s ljudima, dijeliti ista mišljenja i proživljavati iste ili slične situacije.

TikTok ne samo da je zahvatio sve generacije, već privlači brojne kompanije koje otvaraju vlastite profile i počinju okupljati zajednice oko vrijednosti svog brenda.

**Dario Marčac je TikTok senzacija s +500.000 pratitelja i digitalni kolumnist web portala Novac.hr Jutarnjeg lista u serijalu Digitalna transformacija kroz koji daje perspektivu kako je na najbrže rastućoj društvenoj mreži izgradio uspješan biznis. Svoj hobi pretvorio je u biznis i uspješno vodi TikTok profile desetke kompanija

Istražite » sve kolumne Darija Marčaca «

⊕⊕

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 22:29