KLIMATSKE PROMJENE

Potpisnici su sporazumni provoditi strategije dekarbonizacije, cilj je postići nultu stopu emisije ugljika do 2040.

Hrvatska pošta

 Franko Colori/Cropix

Hrvatska pošta pristupila je inicijativi The Climate Pledge – međunarodnoj, međusektorskoj zajednici tvrtki i organizacija koju su 2019. osnovale tvrtke Amazon i Global Optimism. Uz Finsku poštu, Hrvatska pošta postala je jedini poštanski operator koji se priključivanjem ovoj inicijativi posvetio postizanju nulte stope emisije ugljika do 2040. – deset godina prije cilja postavljenog Pariškim sporazumom, izvijestili su iz Hrvatske pošte.

Trenutačno The Climate Pledge, pojasnili su, ima više od 300 potpisnika u 29 država, a uključen je i 51 različit sektor poput transporta, zrakoplovstva, energetike, nekretnina te informacijskih i komunikacijskih tehnologija. Potpisnici inicijative ostvaruju više od 24 bilijuna kuna globalnoga godišnjeg prihoda i imaju više od 8 milijuna zaposlenih. Tvrtke i organizacije koje se priključuju inicijativi, kako naglašavaju, imaju ključnu ulogu u poticanju ulaganja u razvoj niskougljičnih proizvoda i usluga.

Potpisnici inicijative The Climate Pledge sporazumni su: da će redovito mjeriti i izvještavati o emisijama stakleničkih plinova; da će provoditi strategije dekarbonizacije u skladu s Pariškim sporazumom uvođenjem stvarnih poslovnih promjena i inovacija, uključujući poboljšanje učinkovitosti, obnovljivu energiju, smanjenje potrošnje materijala i druge strategije eliminacije emisija ugljika. Također i da će neutralizirati sve preostale emisije dodatnim, mjerljivim, stvarnim, trajnim i društveno korisnim kompenzacijama kako bi postigli neto nula godišnjih emisija ugljika do 2040. – desetljeće ispred cilja Pariškog sporazuma 2050.

Kako navode u Hrvatskoj pošti, svi potpisnici poduzimaju znanstveno utemeljene akcije s visokim učinkom u borbi protiv klimatskih promjena, poput inovacija u učinkovitosti opskrbnog lanca, održivog transporta, kružnoga gospodarstva i čiste energije.

Istaknuli su kako Hrvatska pošta u sklopu Razvojne strategije Pošta2022. intenzivno provodi digitalnu transformaciju poslovanja uz koju je usko vezano i povećanje energetske učinkovitosti te smanjenje emisija štetnih plinova. U travnju 2021. usvojena je Strategija upravljanja održivošću „Rastemo zeleno i održivo“ koja obuhvaća zeleno poslovanje, društveno odgovorno poslovanje i korporativno upravljanje.

Strategijom su, pojašnjavaju, definirana ključna područja s konkretnim ciljevima koje žele ostvariti. -Provedbom Strategije upravljanja održivošću osigurat ćemo dugoročno stabilan rast koji će usto imati i pozitivan učinak na okoliš i na sve naše dionike – poručuju iz Hrvatske pošte.

U voznom parku Hrvatske pošte više je od 200 električnih vozila koja uključuju 40 električnih četverocikala i gotovo 30 električnih mopeda. Osim kontinuiranog širenja zelenoga voznog parka, Hrvatska pošta postavila je i punionice za električna vozila u Velikoj Gorici, Zadru i Osijeku čime su, kako navode, stvoreni temelji za daljnje širenje flote električnih vozila.

- Prošle godine otvoren je alternativni dostavni kanal koji će utjecati na smanjenje štetnih emisija – mreža paketomata. Paketomati povećavaju postotak uručenja u prvom pokušaju, a dostavna vozila trebaju obići manje lokacija čime se znatno smanjuju emisije štetnih plinova – ističu u Hrvatskoj pošti.

Spomenimo i kako je Europski parlament 28. studenog 2019. godine proglasio klimatsku i ekološku krizu u Europi i svijetu.

U lipnju 2021. godine Parlament je usvojio Europski zakon o klimi koji političku predanost o klimatskoj neutralnosti EU-a do 2050. iz Europskog zelenog plana mijenja u obvezujuću zadaću za EU i države članice. Također povećava cilj EU-a za smanjenje emisija stakleničkih plinova do 2030. sa 40 posto na najmanje 55 posto, u usporedbi s razinom iz 1990. godine. U srpnju 2021. godine Komisija je predstavila paket „Fit for 55“ kako bi EU mogao postići ambicioznije ciljeve do 2030. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 13:47