VIŠE ALKOHOLA

Koncentracija šećera u grožđu raste kada je toplije, a to dovodi do veće razine alkohola
Ilustracija
 Ivoha/Alamy/Alamy/Profimedia

Iako su kritičari odavno primijetili trend, podaci s tržnice vrhunskih vina Liv-ex i službeno potvrđuju kako u posljednjih trideset godina postoji jasan porast udjela alkohola u vinima.

U tom su razdoblju prosječni volumenski udjeli alkohola u crnom vinu iz Kalifornije, Pijemonta, Toskane te regija Rhone i Rioja zamjetno porasli. Primjerice, crno vino iz španjolske regije Rioja ojačalo je s 13,1 posto alkohola u 1995. na 14,5 posto u 2018.

- Klimatske promjene ponajviše su zaslužne za ovu promjenu. Koncentracija šećera u grožđu raste kada je toplije, a to dovodi do veće razine alkohola - rekao je Tom Gearing, izvršni direktor ulagačke grupe Cult Wines.

Zagrijavanje gradova u blizini vinograda polako, ali konzistentno uzrokuje rast volumena alkohola u grožđu. Poznato je i kako ekstremni vremenski događaji mogu ostaviti vrlo brzo traga na određenoj berbi. Na primjer, veliki toplinski val u Južnoj Australiji 2005. godine doveo je do povećanja razine alkohola kod vina nastalih iz te berbe.

No, osim klimatskih promjena vinari nerijetko i sami povećavaju udio alkohola kako bi udovoljili ukusu potrošača, koji sve više potražuju vina s većim volumenom alkohola.

- Potrošači preferiraju viši udio alkohola u vinima, a vinogradari su se prilagodili tom trendu- dodaje Anthony Maxwell, direktor Liv-ex-a.

Uredbom Europskog parlamenta i Europskog vijeća aromatizirani proizvodi od vina važni su za potrošače, proizvođače i poljoprivredni sektor u Uniji. Mjere koje se primjenjuju na aromatizirane proizvode od vina trebale bi doprinijeti postizanju visoke razine zaštite potrošača, sprečavanju obmanjivanja te ostvarivanju transparentnosti tržišta i poštenog tržišnog natjecanja. Tim će se mjerama štititi postignuti ugled aromatiziranih proizvoda od vina Unije na unutarnjem i svjetskom tržištu, vodeći i dalje računa o tradicionalnim iskustvima koja se koriste u proizvodnji aromatiziranih proizvoda od vina, kao i povećanoj potrebi zaštite potrošača i pružanja informacija. Također bi trebalo uzeti u obzir tehničke inovacije proizvoda kod kojih one služe za poboljšanje kvalitete, a ne utječu na tradicionalna svojstva dotičnih aromatiziranih proizvoda od vina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. listopad 2024 01:58