DILERI LAŽIMA

Facebook i druge društvene mreže zarađuju novac kada šalju korisnike niz zečje rupe klimatskog poricanja, rekao je američki senator Sheldon Whitehouse.

Ilustracija

 Mcphoto/ohde/Alamy/Alamy/Profimedia

Razmjer klimatskih dezinformacija na Facebooku je "zapanjujući" i "drastično raste", pokazala je nova analiza stotina tisuća postova.

U izvješću koje su u četvrtak objavili neovisna nadzorna skupina Real Facebook Oversight Board i ekološka neprofitna organizacija Stop Funding Heat, analiziran je skup podataka koji se sastoji od 195 Facebook stranica i grupa. Istraživači su pronašli oko 818.000 postova u kojima se umanjuje ili poriče klimatska kriza, a koji su svaki dan imali ukupno 1,36 milijuna pregleda.

-Facebook i druge društvene mreže zarađuju novac kada šalju korisnike niz zečje rupe (op.a sumanuto klikanje poveznica koje traje satima) klimatskog poricanja- rekao je američki senator Sheldon Whitehouse.

-Naši podaci jasno pokazuju da je Facebook među najvećim svjetskim dilerima klimatskih dezinformacija- dodali su istraživači.

Aktivisti pozivaju američki Kongres, britanski parlament i Kongres EU da donesu zakon koji će se pozabaviti neograničenom moći Facebooka, koji je istovremeno nesposoban da zaustavi dezinformacije o klimi.

-Potreban nam je pravi, neovisni, transparentni vanjski nadzor i regulacija te istraga svih Facebookovih aktivnosti - uključujući opasno širenje klimatskih dezinformacija- stoji u priopćenju Nadzornog odbora Reala Facebooka

Ova studija, objavljena u četvrtak,pokazala je da 78 posto informacija dolazi sa samo sedam stranica, koje su detektirane još prije godinu dana. Facebook je tada odbio ukloniti sporne stranice.

Facebook je dugo bio kritiziran zbog širenja klimatskih dezinformacija na svojim platformama. U svibnju 2021., progresivna neprofitna organizacija Avaaz izvijestila je o procijenjenih 25 milijuna pregleda dezinformacija (u SAD-u) povezanih sa znanošću o klimi i obnovljivim izvorima energije i to unutar samo 60 dana nakon što su prvi puta objavljeni.

Najnovija studija dolazi nekoliko dana nakon što je drugo istraživanje pokazalo da samo 10 proizvođača dezinformacija na Facebooku odgovorno za čak 69% materijala koji sadrži poricanje digitalnih klimatskih promjena.

Zviždačica koja je otkrila da je Facebook opasan za svoje korisnike dolazi svjedočiti u Europski parlament 8. studenoga.

Šest odbora Europskog parlamenta razgovarat će s Frances Haugen o negativnom utjecaju koje poslovni modeli velikih tehnoloških tvrtki predstavljaju za korisnike proizvoda te o tome kako digitalna pravila EU-a mogu riješiti ta pitanja.

Saslušanje organizira odbor za unutarnje tržište i zaštitu potrošača (IMCO) Europskog parlamenta u suradnji s odborima za industriju (ITRE), pravna pitanja (JURI), građanske slobode (LIBE) i posebnim odborima za dezinformacije (INGE) i umjetnu inteligenciju (AIDA).

Među glavnim pitanjima bit će i sigurnost na internetu, transparentnost algoritama i smanjenje rizika u vezi s predloženim zakonom o digitalnim uslugama (DSA).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 08:00