REVOLUCIJA U ZRAKU

Reaktori, koji bi se naknadno ugrađivali u putničke zrakoplove, omogućili bi dobivanje vodika iz amonijaka. Tako za korištenje vodika ne bi bio potreban novi dizajn aviona

Projekcija aviona na hiderogen

 Alexander Kirch/Panthermedia/Profimedia

Britanska tvrtka, koja će službeno biti predstavljana tijekom summita Cop26 u Glasgowu ,osmislila je tehnologiju za koju se vjeruje da će omogućiti letove s nultom emisijom ugljika, i to zahvaljujući tekućem amonijaku. S komercijalnim letovima trebalo bi se započeti do 2030., poručuju Britanci.

Cilj tvrtke je izgradnja malih, laganih reaktora, koji bi se naknadno ugrađivali u putničke zrakoplove, a koji bi omogućili dobivanje vodika iz tekućeg amonijaka. O pretvaranju amonijaka u vodik, više možete pročitati ovdje.

Vodik se trenutno smatra jedinim mogućim "čistim" gorivom za buduće zrakoplovstvo na duge udaljenosti, ali teškoća njegovog sigurnog pohranjivanja u spremnike goriva, u obliku plina ili visoko hlađene tekućine, značilo da bi je za njegovo korištenje potreban i drugačiji dizajn aviona. Ovakvim otkrićem, taj problem bio bi riješen.

Novo zajedničko ulaganje, za sada neimenovano, kombinirat će svoja otkrića s tehnologijom raketnih motora tvrtke Reaction Engines, uz izvorno financiranje od strane IP Group, investitora u čiste tehnologije.

Amonijak je lako dostupan, trenutno se široko transportira i skladišti diljem cijelog svijeta. Vjeruje se da je prvi sektor koji će vjerojatno usvojiti njihovu tehnologiju brodarstvo.

Međutim, većina amonijaka u svijetu proizvodi se iz fosilnih goriva u energetski intenzivnom procesu koji je odgovoran za 1-2% globalnih emisija ugljika. Kako bi bio doista ugljično neutralan, novi zrakoplov bi trebao raditi na "zelenom amonijaku", proizvedenom iz vode i zraka korištenjem obnovljive energije.

Cijena amonijaka, odnosno vodika, bila bi daleko veća od parafina, ali tvrtke se nadaju da će porezi na ugljik i zakoni promijeniti stanje stvari.

Zrakoplovstvo i brodarstvo trenutno čine 5% svjetskih emisija CO2 i očekuje se da će njihove emisije nastaviti rasti. Jedan od načina kako riješiti taj problem je i ukidanje letova aviona u kojima nema putnika, a koja je bila uobičajena praksa u vrijeme COVID lockdowna. Kako bi se zaustavili takvi besmisleni letovi, reagirao je i Europski parlament.

-Nikome nije u interesu da lete prazni zrakoplovi, a to uzrokuje i velike ekološke i ekonomske troškove. Moramo prestati s ovom praksom i osigurati da se zrakoplovna industrija može nositi s trenutnim izvanrednim okolnostima uzrokovanim izbijanjem COVIDa-19 “, rekla je predsjednica Odbora za promet Karima Delli (Zeleni / EFA, FR).

-Pravilo 'iskoristi ili izgubi' već je u više navrata bilo privremeno suspendirano u prošlosti i Parlament nastoji pronaći brzo rješenje s Vijećem- dodala je.

Pravila raspoređivanja slotova uvijek se odnose na sljedeću sezonu. Slotovi za ljeto 2020. već su potvrđeni prošle godine. To znači da će biti dovoljno vremena za pripremu i glasanje o ovom predmetu europskog zakonodavstva.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 00:33