AIR VODKA

Procesom proizvodnje alkoholnog pića, prigodno nazvanog Air Vodka, uklanja se kilogram CO2 iz atmosfere za svaku napravljenu bocu
Ilustracija
 Jesper Mattias/Imagesource/Profimedia

Tvrtka iz New Yorka stvorila je votku od ugljičnog dioksida uhvaćenog iz zraka. Procesom proizvodnje alkoholnog pića, prigodno nazvanog Air Vodka, uklanja se kilogram CO2 iz atmosfere za svaku napravljenu bocu, objasnili su proizvođači.

Air Company, tvrtka koja je počela proizvoditi votku u Brooklynu 2019., godišnje proizvede oko 5000 kutija alkoholnih pića a uskoro planiraju povećati proizvodnju. Kompanija se da će biti predvodnik sektora koji kreira proizvode od zarobljenog CO2. Osim votke, planovi uključuju armiranje betona i proizvodnju materijala koji bi trebao zamijeniti dio plastike i metala.

-Ljudi su mislili da smo ludi kad smo počeli. Neki to i dalje misle- rekao je Gregory Constantine, australski poduzetnik koji je sa Staffordom Sheehanom pokrenuo posao. Dvojac tvrdi da tradicionalno napravljena votka, koja uključuje fermentaciju žitarica, oslobađa oko 7 kila CO2 za svaku napravljenu bocu.

Tvrtka uzima CO2, ili usisan iz zraka ili uhvaćen na izvoru u industrijskim pogonima, i kombinira ga s vodikom nastalim elektrolizom - procesom u kojem se električna energija koristi za cijepanje vode na vodik i kisik. Tehnologija spajanja ovih elemenata stvara etanol koji u kombinaciji s vodom postaje votka. Ovaj isti etanol također se koristi za izradu sredstava za dezinfekciju ruku, a od ovog tjedna Air Company ga koristi za stvaranje novog mirisa pod nazivom Air Eau de Parfum.

No nisu svi oduševljeni ovi procesom. Nastojanja da se uhvati zagađenje ugljikom na izvoru ili da ga se usisa izravno iz zraka ekolozi su nazvali "opasnom smetnjom", te napominju kako će samo potpuno uklanjanje proizvodnje nafte, ugljena i plina spriječiti klimatsku katastrofu.

Pokazalo se da se Uredbom (EZ) br. 110/2008 Europskog parlamenta i Vijeća uspješno regulira sektor jakih alkoholnih pića. Međutim, s obzirom na nedavno iskustvo i tehnološke inovacije, promjene tržišta i očekivanja potrošača potrebno je ažurirati pravila o definiranju, opisivanju, prezentiranju i označivanju jakih alkoholnih pića te preispitati načine kojima se registrira i zaštićuje oznaka zemljopisnog podrijetla jakih alkoholnih pića. Pravila koja se primjenjuju na sektor jakih alkoholnih pića trebala bi pridonijeti postizanju visoke razine zaštite potrošača, uklanjanju asimetrije informacija, sprečavanju zavaravajućih praksi te ostvarivanju transparentnosti tržišta i poštenog tržišnog natjecanja. Njima treba štititi ugled koji jaka alkoholna pića Unije postižu na tržištu Unije i na svjetskom tržištu, vodeći i dalje računa o tradicionalnim praksama koje se upotrebljavaju u proizvodnji jakih alkoholnih pića te povećanoj potrebi zaštite i informiranja potrošača. U obzir treba uzeti i tehnološke inovacije u pogledu jakih alkoholnih pića ako takve inovacije služe za poboljšanje kvalitete, a da ne utječu na tradicionalna svojstva predmetnih jakih alkoholnih pića.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 03:30