GODINA ŽELJEZNICE

Veliki povratak nekoć najpopularnijeg prijevoza. Putovanja noćnim vlakovima ponovno su u modi

Analitičari tvrde kako će potražnje za vožnjom noćnim vlakovima zasigurno biti. U Francuskoj je ovoga ljeta prodano 65.000 karata
 Ronny Rose/Alamy/Alamy/Profimedia

Francuski zakonodavci u travnju ove godine odlučili su, tamo gdje postoji alternativa putovanja vlakovima, zabraniti letove na kratke relacije unutar zemlje. Plan francuske vlade da progura željeznicu kao odgovor na klimatske promjene, tako sadrži stavku o zabrani letova za ona putovanja koja se vlakom mogu obaviti za manje od dva i pol sata. To znači kako se vraćaju noćni vlakovi, jednom izuzetno popularan način prijevoza. Ponovno je otvoren željeznički put Pariz-Nica, a uskoro možemo očekivati i nove rute.

”Revitalizacija željeznice nije tek isprazna demagogija. Polovica proračuna našeg ministarstva ide na željeznicu ”, kaže Jean-Baptiste Djebbari, francuski ministar prometa.

Godina željeznice

Prema njegovim riječima, između 2020. i 2030. Francuska će uložiti 75 milijardi eura u željeznički sektor. Od toga će 35 milijardi eura pokriti dug apsorbiran u sklopu paketa reformi željeznice dogovorenih 2018., a 100 milijuna eura biti će investirano u noćne vlakove. Analitičari tvrde kako će potražnje za vožnjom noćnim vlakovima zasigurno biti, ako cijena karata bude prihvatljiva. Ovoga ljeta već je prodano 65.000 karata za noćne vlakove, uključujući njih 20.000 za liniju Pariz-Nica, jednom zatvorene radi neprofitabilnosti.

Europski parlament odobrio je prijedlog Komisije da se 2021. proglasi Europskom godinom željeznice.

Odluka koju je Vijeće donijelo 16. prosinca povezana je s naporima EU-a za promicanje ekološki prihvatljivih načina prijevoza i postizanje klimatske neutralnosti do 2050. u okviru Europskog zelenog plana. Već su planirane neke aktivnosti za promicanje željeznica diljem EU-a kako bi se građane i poduzeća potaknulo na njihovo korištenje.

Održivo i sigurno kretanje

Promet je odgovoran za 25 posto emisija stakleničkih plinova u EU-u, a željeznice za samo 0,4 posto. Željeznica je uglavnom elektrificirana i jedina je vrsta prijevoza koja je od 1990. znatno smanjila svoje emisije. Ona također može imati važnu ulogu u održivom turizmu.

Željeznica je ujedno i najsigurniji oblik kopnenog prijevoza. Samo 0,1 smrtni slučaj na milijardu putnika po kilometru prouzročen je željezničkim nesrećama, u odnosu na 0,23 prouzročenih autobusima, 2,7 automobilima i 38 motociklima (u razdoblju 2011.-2015.). Parlament je 2018. odobrio nove mjere za poboljšanje prava putnika u željezničkom prometu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. rujan 2022 17:07