ISTRAGA U LUCI ROTTERDAM

Zabrinjavajuće snimke: Ukapljeni prirodni plin mogao bi biti štetniji za okoliš od prljavog motornog ulja

Oko 80 posto LNG-a sagorijeva u motoru brodova i rezultira višim ukupnim emisijama stakleničkih plinova od tradicionalnih motora koji rade na prljavo loživo ulje

Brod pristaje u luci Rotterdam

 Mischa Keijser/Imagesource/Profimedia

Najnovije snimke infracrvene kamere prikazuju neizgorjeli metan - moćni staklenički plin - koji se oslobađa iz navodno 'zelenih' brodova. Istragu o ovome slučaju provodi Transport & Environment (T&E), Europska federacija za transport i okoliš, koji stoji iza snimaka iz luke Rotterdam. Kao alat je korištena najsuvremenija infracrvena kamera , s posebnim filterom za detekciju ugljikovodičnih plinova.

Ukapljeni prirodni plin (LNG), gorivo koje se koristi za pogon brodova, obično se sastoji od 90 posto metana. Svako neizgorjelo gorivo koje prođe kroz motor također će se prvenstveno sastojati od ovog plina i ono je vidljivo kroz filter kamere. T&E je zato mogao jasno uočiti značajne emisije metana iz dva plovila. Prvi od njih bio je kontejnerski brod na LNG pogon, 'Louvre', u vlasništvu francuske tvrtke CMA-CGM. Prema stručnoj ocjeni koju je proveo TCHD Consulting, konzultantska tvrtka, snimke Louvrea dokaz su intenzivnih emisija neizgorenih ugljikovodika. Na snimci se može jasno vidjeti kako se iz tri ispušna otvora emisije ispuštaju u atmosferu iznad broda i kako odlaze izvan kadra.

Drugi brod na LNG koji je T&E uspio pratiti bio je 'Eco-Delta', koji se koristio za čišćenje brodskih putova izvlačenjem pijeska s morskog dna. I jednako tako dokumentirano je ispuštanje metana iz dvije vruće ispušne cijevi na prednjem dijelu broda. Na snimkama su isto tako jasno vidljive emisije iz ispušne cijevi brodskih motora, a žarko svjetlo ukazuje na izvor topline.

Prema podacima Međunarodne pomorske organizacije (IMO), procjenjuje se da 0,2 posto do više od 3 posto fosilnog plina isklizne iz procesa izgaranja brodskih motora i ispušta se izravno u atmosferu.

Oko 80 posto LNG-a sagorijeva u motoru i rezultira višim ukupnim emisijama stakleničkih plinova od tradicionalnih motora koji rade na prljavo loživo ulje, poručuju iz T&E.

Jedan je od prioriteta EU strategije jest poboljšati mjerenje emisija metana i izvješćivanje o njima. Razina praćenja trenutačno se razlikuje među sektorima, državama članicama i ostalim zemljama. Uz mjere na razini EU-a za podizanje standarda mjerenja, verifikacije i izvješćivanja, Europska komisija će podupirati uspostavu međunarodnog opservatorija za emisije metana partnerstvom u Programu Ujedinjenih naroda za zaštitu okoliša, Koaliciji za klimu i čisti zrak i u suradnji s Međunarodnom agencijom za energiju. Nadzor nad emisijama metana poboljšat će se primjenom programa Copernicus, koji će olakšati otkrivanje superonečišćivača i većih curenja metana.

Europski parlament pozdravlja strategiju EU-a za metan, te podsjeća da je ključno brzo uvesti sustave za praćenje emisija metana koji se oslanjaju na tehnologije satelitskog promatranja poput onih razvijenih u okviru programa Copernicus. Parlament poziva Komisiju da predloži mjere za daljnje smanjenje emisija metana u energetskom sektoru, te jednako tako pozdravlja prijedlog Komisije da se mjerenje, izvješćivanje i provjera te otkrivanje i saniranje istjecanja učine obveznima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. srpanj 2022 12:50