PROMO

Degustacija talijanskih vina i poslovni razgovori

40 vinara, 120 vina i likera iz 5 regija s juga Italije
a b
 ICE

ICE-Talijanski institut za vanjsku trgovinu po prvi puta u Hrvatskoj organizira degustaciju talijanskih vina i likera, koja će se održati 16. lipnja 2021. u hotelu The Westin Zagreb.

Cilj inicijative je promocija talijanskog vinskog sektora te direktni phygital susret ponude i potražnje, s obzirom na geografsku i kulturnu povezanost dvaju zemalja te tradicionalnu prepoznatljivost talijanskog proizvoda na hrvatskom tržištu. Ovom prilikom poseban će se naglasak staviti na južne regije Apuliju, Bazilikatu, Kalabriju, Kampaniju i Siciliju čija su vina na hrvatskom tržištu često manje poznata od vina iz bližih talijanskih pokrajina.

Radi se o obiteljskim vinarijama srednje veličine koje tradicionalno proizvode visokokvalitetna vina od autohtonih sorti tipičnih za podneblje: aglianico, chardonnay, falanghina, fiano di avellino, greco di tufo, grillo, malvasia, negroamaro, nero d'avola, primitivo, taurasi, itd.

Svaki talijanski proizvođač predstavit će po 3 etikete vina; vinari iz Apulije ponudit će 42 etikete, sa Sicilije 33, iz Kampanije 24, iz Kalabrije 15 i iz Bazilikate 6 etiketa.

Degustirat će se izvrsna bijela vina, crvena, rosé, pa čak i neki tipični sicilijanski likeri poput likera od limuna, likera od naranče i likera od lovora.

Degustaciju će voditi hrvatski sommelieri, a sudionici - uvoznici, distributeri, vinoteke, ugostitelji, novinari i blogeri – će moći kušati razne vrste vina te imati priliku održati online poslovne razgovore s talijanskim proizvođačima. Svečanom otvorenju manifestacije nazočit će veleposlanik Italije u Hrvatskoj.

Od ulaska Hrvatske u Europsku uniju 2013. godine, vrijednost uvoza talijanskog vina neprestano se povećavala te je u 2019. dosegla ukupno 5,6 milijuna eura, bilježeći prosječni godišnji rast od 16% i tržišni udio od 17,36%. Gledajući pak podatke o količinama uvezenog vina, Italija zauzima drugo mjesto, iza Sjeverne Makedonije.

Nakon pandemijske krize i posljedičnog pada talijanskog izvoza vina, tržišni udio u 2020. godini pao je na 13% uz vrijednost izvoza od 3,5 milijuna eura što je omogućilo da Italija zadrži svoju poziciju trećeg dobavljača, nakon Sjeverne Makedonije i Francuske. Ovom inicijativom nastoji se doprinijeti obnavljanju pozitivnog trenda talijanskog izvoza predstavljanjem visokokvalitetnog proizvoda koji se može pohvaliti mnogim oznakama izvornosti i izvrsnim sortama grožđa, a u sebi objedinjuje izvrsnost i tradiciju talijanskog juga.

U 2020. godini proizvodnja vina iz pet regija koje sudjeluju na degustaciji predstavljala je otprilike 26,5% talijanske proizvodnje i 5,4% ukupnog sektorskog izvoza. Italija je jedan od vodećih svjetskih proizvođača vina i drugi najveći izvoznik s vrijednošću izvoza od 6,3 milijardi eura i tržišnim udjelom od 21,8% na globalnoj razini.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 08:46