Uoči HR.Weekenda koji se ove godine održava u sklopu punoljetnog izdanja Weekenda.18, Ilyi smo postavili nekoliko pitanja o važnosti HR strategija i industriji danas.
- Što ste kroz svoje iskustvo rada s vodećim multinacionalnim kompanijama naučili o univerzalnim izazovima i prilikama u upravljanju ljudskim potencijalima?
Brzina poslovanja vs. brzina ljudi: Organizacije posluju u tržišnim uvjetima koji se mogu brzo i dramatično mijenjati. Najznačajnije odluke vezane uz ljude, kao što su zapošljavanje talenata, razvoj liderstva i oblikovanje kulture, mogu mjesecima ili godinama pokazivati svoje rezultate. To znači da HR strategija često djeluje reaktivno i pokušava „loviti korak“. Izazov je razviti proaktivne strategije za ljude koje predviđaju tržišne promjene, a istovremeno održavaju strpljenje da ulaganja u ljudski kapital sazriju.
- Kao voditelj Mercerove strategije i predsjednik odjela za karijere, na koji način povezujete organizacijski rast s razvojem i angažmanom ljudi unutar same kompanije?
U tvrtki za profesionalne usluge, rast u potpunosti ovisi o sposobnostima i angažmanu naših ljudi jer bez njih nema ni poslovanja. To znači da razvoj i angažman ljudi nisu samo prioritet HR-a, već su naš temeljni poslovni imperativ. Svaka strateška odluka mora osigurati da naši konzultanti imaju vještine, motivaciju i usklađenost kako bi ispunili obećanja klijentima.
- Mercer se pozicionirao kao predvodnik u savjetovanju o HR strategiji. Što to konkretno znači u svijetu koji se brzo mijenja i gdje su očekivanja zaposlenika sve dinamičnija?
Kada pitamo klijente što očekuju od nas kao vodećeg igrača u industriji, njihov je odgovor jasan – žele da budemo izvrsni u osnovama. Očekuju da iskoristimo naše duboko razumijevanje njihova poslovanja kako bismo im pružili savjete i rješenja prilagođena njihovim specifičnim potrebama. Traže od nas da im pomognemo „vidjeti nevidljivo“, pomičući granice kroz naše stručno vodstvo i inovativne ideje. Ispunjavanje tih obećanja osigurava da ostanemo relevantni i nastavimo biti lideri.
- Što znači biti “vodeći” u industriji koja se stalno iznova definira, u eri nestabilnosti, novih generacija i tehnološke disrupcije?
Moramo razmišljati hrabro i ambiciozno te inspirirati idejama. Istovremeno, trebamo ostati realni i pragmatični. Hrabrost i ambicija znače imati jasan pogled na budućnost kako bismo klijentima pomogli da budu proaktivni i lakše se snađu u dinamičnim poslovnim ciklusima i konkurentskom okruženju. Pragmatičnost, s druge strane, znači pretvoriti te ideje u konkretne akcije koje donose stvaran učinak i pravu razliku.
- Umjetna inteligencija je vjerojatno najveći “game changer” u svijetu rada danas. Kako vi vidite njenu ulogu u oblikovanju budućnosti HR-a i koje bi korake organizacije trebale poduzeti već sada?
Uskoro ćemo objaviti istraživanje o budućnosti funkcije HR-a. Postoji citat koji mi se jako sviđa: „Ako se polovica vašeg posla može automatizirati (pomoću umjetne inteligencije), stvara li druga polovica dovoljno vrijednosti da vas zadrži zaposlene?“ Našu ulogu vidimo u tome da pomognemo klijentima iskoristiti prednosti umjetne inteligencije za veću produktivnost, ali i da im pomognemo rješavati složenije, značajnije izazove te postići veći utjecaj na njihovo poslovanje nego što smo ikada mogli zamisliti.
- Vodite tisuće konzultanata diljem svijeta. Kako osobno balansirate između strateške vizije i potrebe da ostanete bliski s ljudima i njihovim stvarnim svakodnevnim izazovima?
Osobno balansiram provodeći više vremena s kolegama i klijentima nego na strategiji. Strategiju smatram periodičnim procesom koji slijedi određeni ritam. Pravi posao događa se u izvršenju, a izvršenje se odnosi na naše ljude i osjetljivost na tržište kako bismo se prilagodili i postigli rezultate.
- Koje su, po vašem mišljenju, najvažnije vještine HR profesionalaca budućnosti i kako ih razvijati već danas?
Financijska pismenost, razumijevanje podataka, vještine rada s umjetnom inteligencijom, sposobnost suradnje između različitih funkcija i strateško razmišljanje. Razvoj ovih vještina počinje znatiželjom i proaktivnim pristupom učenju, iskorištavanjem svake prilike za suradnju s kolegama u različitim ulogama te spremnošću da radite drugačije, budete hrabri i preuzmete određeni rizik sa svojim idejama.
- Što očekujete od HR.Weekenda, i koju ključnu poruku želite prenijeti sudionicima – osobito onima koji tek grade karijeru u HR-u ili žele “raditi drugačije”?
Ulazite u HR u najuzbudljivijem trenutku u povijesti. Sve u vezi posla se mijenja. Savladajte poslovne osnove kako bi odluke koje donosite imale stvaran utjecaj. Budite proaktivni u učenju i primjeni svega što možete vezano uz umjetnu inteligenciju. Ona je najveći katalizator promjena.
O strategijama za budućnost rada na HR.Weekendu
Sve o čemu Ilya piše, doživio je iz prve ruke, kako iz perspektive pouzdanog savjetnika klijentima, tako i kao voditelj složenog poslovnog segmenta unutar globalne kompanije s liste Fortune 500. Kao član Mercerova izvršnog vodstva i voditelj strategije, Ilya djeluje u svim segmentima Mercerova portfelja. Kroz spajanja i akvizicije, globalno upravljanje klijentima, misaono vodstvo, marketing te fokus na podatke i analitiku, Ilya osigurava da se Mercerova strategija kontinuirano prilagođava potrebama klijenata te da ostane vodeća konzultantska tvrtka i kreator smjera industrije.
U prostorima stare Tvornice duhana u Rovinju, od 18. do 21. rujna okupit će se svi oni koji žele saznati odgovore na najaktualnija HR pitanja na trećem HR.Weekendu. Za više informacija o programu, govornicima i kotizacijama posjetite službenu stranicu festivala, kao i Instagram, Facebook i LinkedIn profile.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....