Deset koraka

Nezadovoljni ste svojim poslom? Evo kako prelomiti i pokrenuti vlastiti biznis

Situacija izazvana koronavirusom je možda prava prilika da veliki životni preokret i skok u nepoznato. Odvažite se!
iStock
 G-stockstudio

Svi se u nekoj fazi svoje karijere moramo nositi s nedaćama ili neizvjesnostima u svom poslu. Možda vas brine sigurnost posla. Možda je vaše najveće pitanje kako ćete održati dobru ravnotežu između poslovnog i privatnog života sada kada ste osnovali obitelj. Možda vam je trenutno najveća briga zapravo pronaći posao koji ispunjava i izvlači ono najbolje iz vas. Vrijednosti su također važan, ali često zanemaren aspekt donošenja odluka u karijeri. Ako uspijete prepoznati što vam je važno kad je posao u pitanju, mnogo je vjerojatnije da ćete biti zadovoljni u svojoj karijeri. Vrijednosti nisu opipljive stvari poput novca ili imovine. Više se radi o onome što bi vam ove opipljive stvari mogle dati osjećaj. Za neke je to sigurnost ili kreativnost. Za druge bi to mogao biti status, pripadnost ili mogućnost utjecaja na druge. U svakom slučaju, ako niste zadovoljni više onim što radite vrijeme je za promjene, a koronakriza, koliko god nam se činila negativnom, može biti upravo idealna prilika da se odvažite na nešto veliko i ostavite iza sebe sve ono što vas čini nesretnima. Donosimo mini vodič kako pokrenuti vlastiti posao i uživati u onom što radite.

1. KRENITE OD IDEJE

Ako razmišljate o pokretanju posla, vjerojatno već imate ideju što želite prodati ili barem tržište na koje želite ući. Brzo pretražite postojeće tvrtke u odabranoj branši. Saznajte što rade trenutni lideri na tržištu i razmislite kako to možete učiniti bolje. Ako mislite da vaše poslovanje može pružiti nešto što druge tvrtke ne mogu ili isporučiti isto, samo brže i jeftinije, imate solidnu ideju i spremni ste za izradu poslovnog plana.

image
iStock
Andresr

2. IZRADA POSLOVNOG PLANA

Kad uspostavite svoju ideju, trebate si postaviti nekoliko važnih pitanja: Koja je svrha vašeg poslovanja? Kome prodaješ? Koji su vaši krajnji ciljevi? Kako ćete financirati početne troškove? Na ta se pitanja može odgovoriti u dobro napisanom poslovnom planu. Puno novih poduzeća griješi upravo zbog žurbe u novim pothvatima, ne razmišljajući o tim aspektima poslovanja. Morate pronaći željenu bazu kupaca i dobro razmisliti kako želite razvijati svoje poslovanje, a pisanje poslovnog plana pomoći će vam u tome da se ne dovedete u neku iznenadnu i neželjenu situaciju.

3. ISTRAŽITE TRŽIŠTA

Provođenje temeljitog istraživanja tržišta na vašem terenu i demografije potencijalnih klijenata važan je dio izrade poslovnog plana. To uključuje provođenje anketa, održavanje fokus grupa i istraživanje javnih podataka. Istraživanje tržišta pomaže vam da razumijete svog ciljnog kupca - njegove potrebe, sklonosti i ponašanje - kao i vašu industriju i konkurente. Najbolja mala poduzeća imaju proizvode ili usluge koji se razlikuju od konkurencije čime svojim potencijalnim kupcima prenose ono što prodaje proizvod, a to je jedinstvena vrijednost.

4. PROCIJENITE SVOJE FINANCIJE

Osnivanje bilo kojeg posla ima cijenu, pa morate odrediti kako ćete pokriti te troškove. Imate li sredstava za financiranje vašeg pokretanja ili ćete trebati posuditi novac? Ako planirate napustiti svoj trenutni posao da biste se usredotočili na svoje poslovanje, imate li novac koji se odlaže za uzdržavanje dok ne zaradite? Najbolje je saznati kolika će biti cijena vašeg pokretanja. Mnoge firme propadnu jer im ponestane novca prije nego što zarade. Nikada nije loša ideja precijeniti iznos početnog kapitala koji vam treba, jer može proći neko vrijeme prije nego što posao počne donositi održiv prihod.

5. UTVRDITE STRUKTURU POSLOVANJA

Prije nego što možete registrirati svoju tvrtku, morate odlučiti o kakvom se subjektu radi. Vaša poslovna struktura zakonski utječe na sve, od toga kako podnosite porez do vaše osobne odgovornosti ako nešto krene po zlu. Ako ste potpuno vlasnik tvrtke i planirate biti odgovorni za sve dugove i obveze, možete se registrirati za samostalno poduzetništvo. Imajte na umu da ovaj put može izravno utjecati na vašu osobnu zaslugu. Jedna od najčešćih struktura za mala poduzeća je jedinstveno društvo s ograničenom odgovornošću. Ova hibridna struktura ima zakonsku zaštitu korporacije, istovremeno dopuštajući porezne pogodnosti partnerstva.

image
iStock
Scyther5

6. OFORMITE SVOJ TIM

Ako ne planirate biti jedini zaposlenik, morat ćete unajmiti sjajan tim koji će pokrenuti vašu tvrtku. Vaš proizvod grade ljudi, upravo zato elementima svog poslovanja posvetite istu pažnju koju posvećujete svojim proizvodima. Identificiranje vašeg osnivačkog tima, razumijevanje postojećih praznina i utvrđivanje kako i kada ćete ih riješiti trebaju biti glavni prioritet. Podjednako je važno utvrditi kako će tim raditi zajedno. Definiranje uloga i odgovornosti, podjela rada, kako dati povratne informacije ili kako surađivati kad nisu svi u istoj sobi, uštedjet će vam puno glavobolje.

7. PRONAĐITE ODGOVARAJUĆE DOBAVLJAČE

Vođenje tvrtke može biti neodoljivo, a vi i vaš tim vjerojatno nećete moći sve to sami. Tu dolaze nezavisni dobavljači. Tvrtke u svakoj industriji, od ljudskih potencijala do poslovnih telefonskih sustava, postoje da bi se udružile s vama i pomogle vam u boljem poslovanju. Kada tražite B2B partnere, morat ćete pažljivo odabrati. Te će tvrtke imati pristup vitalnim i potencijalno osjetljivim poslovnim podacima, stoga je presudno pronaći nekoga kome možete vjerovati, a isto tako i nekoga tko će vam ponuditi najbolji omjer kvalitete i cijene usluge koju nude.

8. OGLAŠAVANJE I BRENDIRANJE

Prije nego što započnete prodavati svoj proizvod ili uslugu, morate izgraditi svoju marku i pripremiti ljude koji će uskočiti kad otvorite svoja doslovna ili figurativna vrata za posao.

Stvorite logotip koji može pomoći ljudima da lako prepoznaju vašu marku i budite dosljedni u korištenju na svim vašim platformama, uključujući web mjesto vaše najvažnije tvrtke. Koristite društvene medije da proširite vijest o svom novom poslu, možda kao promotivni alat za pružanje kupona i popusta sljedbenicima nakon pokretanja. Obavezno ažurirajte ove digitalne elemente s relevantnim, zanimljivim sadržajem o vašem poslovanju i industriji.

image
iStock
Andresr

9. ŠIRITE SVOJ POSAO

Vaše pokretanje i prva prodaja samo su početak vašeg poduzetničkog zadatka. Da biste zaradili i ostali na površini, uvijek morate rasti svoje poslovanje. Trebat će vam vremena i truda, ali iz svog ćete posla izvući ono što ste u njega uložili. Suradnja s uglednijim brendovima u vašoj industriji izvrstan je način za postizanje rasta. Obratite se drugim tvrtkama i zatražite promociju u zamjenu za besplatni uzorak proizvoda ili uslugu. Udružite se s dobrotvornom organizacijom i dobrovoljno prijavite svoje vrijeme ili proizvode da vaše ime bude dostupno. Važno je da konstantno budete ažurni i svakodnevno radite na rastu vašeg brenda i poslovanja.

10. MALE STVARI KOJE ĆE VAS UČINITI SRETNIMA

Iako ćete u početku svog poslovanja puno vremena posvetiti razvoju vaše kompanije, nemojte zaboraviti na male stvari koje će vas svakog dana učiniti sretnima i koje će vam pomoći da održite fokus i bistar um, poput kockice vaše omiljene Dorina čokolade. Ovog puta Dorina oduševljava s čak tri nova okusa koji kombiniraju čokoladu s najpopularnijim vrstama keksa. Dorina speculaas, Dorina Tamna domaćica i Dorina bijela domaćica s malinom oduševit će svako nepce i razveseliti vas čak i nakon napornog dana na poslu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 06:57