
Nekada su sunce i more bili glavni aduti turističke ponude. Današnji turist traži više. Želi netaknutu prirodu, znamenitosti i atrakcije. Divi se bogatoj kulturnoj baštini, traži avanturu i domaće okuse.
To je turizam dobrih brojki i prihoda – premium turizam, čija je računica za prošlu godinu dosegnula 1,4 milijarde eura. Između standardne ponude i one luksuzne leži premium. U velikoj mjeri riječ je o osjećaju koji se pruža gostu, o visoko personaliziranim uslugama, autentičnim iskustvima. Premium je spremnost da se gostu u pravom trenutku omogući traženo ili još za stepenicu bolje.
Prije nešto više od godinu dana Hrvatska gospodarska komora okupila je tvrtke s premium turističkom ponudom u platformu Stories – Experience Premium Croatia.
„Radi se o ponudi koja podrazumijeva pozitivno djelovanje na cjelokupno gospodarstvo, okoliš i društvo. Premium donosi stabilan gospodarski rast, stvara kvalitetna radna mjesta i podiže ugled destinacija. To je turizam kratkih dobavnih lanaca jer podrazumijeva autentičnu enogastronomsku ponudu,“ pojašnjava direktorica Sektora za turizam HGK Andreja Vukojević.
Premium turisti su u velikoj mjeri milenijalci i Gen Z, visoko obrazovani i digitalno povezani. Spremni su platiti više za premium smještaj, ekskluzivna iskustva, gourmet hranu, visokokvalitetne usluge i autohtone proizvode. To su generacije koje su redefinirale putovanja – iz privilegije u potrebu i način života. Zbog jake online prisutnosti, cilj im je stvarati autentični sadržaj.
Njihova je destinacija sada ona Hrvatska koja uz ljepote prirode i gostoprimstvo nudi i autentičnost, održivost i izvrsnost, i to tijekom cijele godine. Radi se o gostima više platežne moći koji su ključni za odmak od masovnog prema održivom turizmu s jasnom vizijom i identitetom.
Platforma Stories danas okuplja više od 150 članica, tvrtki iz sektora hotelijerstva i ugostiteljstva, kampove, vile za odmor, putničke agencije i sektor nautike. Tvrtke postaju članice platforme zbog podrške u promociji kako u zemlji, tako i u inozemstvu. Aktivnosti uključuju konferencije, edukacije, B2B susrete te sudjelovanje na sajmovima i studijskim putovanjima. Članstvo je besplatno za članice Hrvatske gospodarske komore.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....