PRIMA grupa: transformacija najvećeg hrvatskog proizvođača namještaja uz pomoć Microsoft tehnologija

Microsoft Hrvatska promo

Digitalni razvoj je u srcu svega što je važno ljudima, poslovnim sustavima i zajednicama: povezan je s većom produktivnošću i prosječnim plaćama, održivošću, inovacijama i manjim zagađivanjem zraka. Uspješne tvrtke izvlače maksimum iz svog puta digitalne transformacije, fokusirajući se na edukaciju zaposlenih da bi potpuno savladali odgovarajuću tehnologiju i uz njenu pomoć postigli još bolje rezultate. Danas možemo reći da je svaka tvrtka ujedno i tehnološka tvrtka jer je tehnologija u pozadini brojnih poslovnih procesa, koje čini učinkovitijima, bržima i kvalitetnijima, oslobađajući zaposlenicima vrijeme za druge stvari, poput inovacija i kreativnosti. Zanimljiv je primjer industrija namještaja jer u njoj upravo kreativan pristup i dizajn čine razliku i grade uspješan brand.

PRIMA grupa tijekom 30-ak godina svog poslovnog puta prometnula se u najvećeg hrvatskog proizvođača namještaja sa 7 proizvodnih pogona i razgranatom maloprodajnom mrežom te s više od 2000 zaposlenih. Koju ulogu u poslovnom rastu ima tehnologija i kako koriste digitalne alate u unaprjeđenju poslovanja, ispričao je Filip Lavriv, član Uprave PRIMA grupe.

Danas je PRIMA grupa najveći proizvođač namještaja u regiji. Možete li nam je ukratko predstaviti?

PRIMA Grupa poslovni je sustav koji objedinjuje proizvodnju namještaja te distribuciju kroz dva temeljna kanala: maloprodajnu mrežu (Hrvatska i Sjeverna Makedonija) te izvoz (srednja i zapadna Europa). Poslovanje grupe nosi više od 2000 zaposlenika na 7 proizvodnih lokacija (Hrvatska i BiH), 65 maloprodajnih salona te u logističkim operacijama i nizu službi neophodnih za dnevno poslovanje i razvoj. Grupa je u vlasništvu obitelji Radić koja je cijelu priču započela prije 30 godina, a prihod grupe u 2021. godini u razini je 100 milijuna eura.

image

Microsoft Hrvatska promo

Na koji način ste se uspjeli pozicionirati u odnosu na regionalnu i globalnu konkurenciju?

Naše je uvjerenje da dugogodišnji kontinuirani rast, a naročito u posljednje 4 godine, možemo zahvaliti izrazitom i kontinuiranom fokusu na ljude, kako na kupce i posjetitelje naših salona, tako i na vlastite zaposlenike. Fokus na potencijalne i postojeće kupce, razumijevanje njihovih potreba u smislu usluge i proizvoda, iznjedrio je našu brand strategiju kojom definiramo kakva Prima treba biti: moderna, pristupačna, kvalitetna i nudi rješenja. Dosljednom primjenom brand strategije u svim aktivnostima postigli smo diferencijaciju na tržištu, kao i potpunu integraciju proizvodnih i prodajnih cjelina grupe kako bi se maksimalno iskoristili vlastiti potencijali. Dakako, sve navedeno pratila su značajna ulaganja u infrastrukturu i tehnologiju, u čemu značajnu ulogu zauzimaju digitalni alati.

Kada ste započeli svoj put digitalne transformacije i s kojim izazovima ste se susreli na putu?

Ulaganja u IT infrastrukturu i digitalne alate kontinuitet su u Primi od samog početka poslovanja jer smo u potpunosti svjesni da svako zaostajanje i preskok investicijskog ciklusa znači zaostajanje na tržištu, pad kvalitete usluge i značajne troškove. Prelazak na aktualne tehnologije bazirane na Microsoftovim rješenjima započeli smo 2019. godine, a taj proces i danas traje. Temeljni izazov digitalne transformacije, na koju gledamo kao na proces koji nikada neće završiti, proizlazi iz 3 činjenice: brz napredak i izmjena tehnologije, dugotrajni i složeni projekti implementacije te ogroman utjecaj na temeljne poslovne procese. Zato digitalna transformacija na neki način uvijek zahtjeva cjelovit pogled iz budućnosti, što je u biti izuzetno kompleksan zadatak. Naš pristup u digitalnoj transformaciji je zato sljedeći: pronaći utemeljenje u dugoročnoj viziji poslovanja i brand strategiji, stvoriti jasnu viziju poslovnih procesa koji tome odgovaraju, a tek zatim postavljati projektne zadatke i birati tehnologije.

Koja su vam glavna područja u fokusu tijekom digitalne transformacije?

Tijekom digitalne transformacije ključan je cjelovit i istovremen pristup svim poslovnim područjima kako bi se postigli efekti integracije svake točke sustava u jednu cjelinu i protok informacija učinio brzim. Svaki suprotan pristup nosi kontraefekt. Zato je pri izboru tehnologije bitno odabrati onu koja je skalabilna i omogućuje povezanost svih cjelina. Upravo to nam je bila osnova za izbor Microsoftovih rješenja: za maloprodajne i proizvodne kompanije Microsoft Dynamics NAV kao ERP s LS Retail modulom je okosnica poslovanja, a Office 365 nositelj je komunikacije i kolaboracije unutar cijele grupe. Entuzijastični smo i oko prve implementacije Business Central rješenja u grupi kao prvog koraka u sljedećoj fazi digitalne transformacije.

Za uspješnu digitalnu transformaciju je važno ulagati u tehnologiju kao i u digitalne vještine zaposlenika. Koje su aktivnosti koje poduzimate u području ljudskih resursa i postizanja zadovoljstva vaših zaposlenika?

Fokus na ljude temelj je našeg poslovanja. Uspjeh kompanije i uspjeh svakog pojedinca neodvojivo su povezani i naš je cilj da je svaki naš zaposlenik uspješan te da se tako i osjeća. Sustav edukacija u Primi vrlo je intenzivan i baziran na definiranim poslovnim procesima, a odvija se na nivou individualnog mentorstva, online edukacija i edukacija uživo. Digitalne vještine nikad ne izdvajamo kao samostalnu temu, već uvijek u kontekstu poslovnog procesa, a u cilju postizanja uspjeha svakog pojedinca i tima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 14:32