Razgovarali smo s vlasnicama Korice, Juice Boxa i Baschiere: “Žene vode stabilniji i otporniji biznis”

Povodom Međunarodnog dana žena o biznisu, poduzetničkim izazovima, vizijama i planovima, razgovarali smo sa zagrebačkim poduzetnicama čiji restorani ruše sve rekorde poslovanja na platformi Wolt

S desna na lijevo: Ivana Urem Marohnić, vlasnica pekare Korica; Ivona Poljak, vlasnica Juice Boxa i Klaudia Baschiera, vlasnica pizzerie Baschiera

 /Wolt
Povodom Međunarodnog dana žena o biznisu, poduzetničkim izazovima, vizijama i planovima, razgovarali smo sa zagrebačkim poduzetnicama čiji restorani ruše sve rekorde poslovanja na platformi Wolt

Korica, Juice Box i Baschiera tri su brenda koja su kroz godine akumulirali vjernu publiku i postali svojevrsni sinonim za izvrsnost u svom području – Korica za zanatske pekare, Baschiera za pizzu, a Juice Box za zdravu prehranu. Ono što je pritom bitno naglasiti kod ova tri brenda jest da iza njih, u potpunosti ili jednim većim dijelom, stoje žene.

Koricu je 2016. pokrenula Ivana Urem Marohnić nakon što je napustila karijeru u marketingu, iste je godine i Nataša Poljak krenula s Juice Boxom, dok je prije dvije godine Klaudia Baschiera s bratom Vitom preuzela posao od svog oca Vlade i ponovno oživjela poznati lanac pizzeria.

Iako su stvorile uspješan posao, sve tri nam ističu da su u svakodnevnom poslovanju nailazile na predrasude samo zbog toga što su žene. Kako kažu, još uvijek živimo u „muškom svijetu“, gdje poslovne žene u startu kreću s manje privilegija.

Nakon što posao krene, vide se razlike u ženskom i muškom načinu vođenja ugostiteljstva - nama ženama bi možda koristilo hrabrije upuštanje u rizike, a muškarcima više ženske studioznosti. Iako, u vremenima ekonomskog uzleta u kakvom se nalazimo, primjećujem da su biznisi koje vode žene stabilniji i time otporniji u teškim vremenima“, govori nam Ivana.

image

Ivana Urem Marohnić, vlasnica pekarnice Korica.

Marko Prpic/pixsell/Pixsell

Ideja je samo prvi korak

I nije u krivu. Prema podacima Svjetske banke, firme koje vode žene u SAD-u rastu dvostruko brže nego ostale tvrtke. Uspon Korice pritom nije bio nikako nagao.

Sve je počelo s idejom o zanatskoj pekarnici gdje se kruh proizvodi od vlastitog kvasca produženom fermentacijom. Iako Ivana u to vrijeme nije imala nikakvo znanje o izradi tijesta, kao stručnjakinja u marketingu procijenila da bi to bio dobar poslovni potez.

Ideja je samo prvi korak. Drugi korak je vizija puta te ideje koju treba proći kroz životni vijek projekta, od novotarije do zrelosti. Puno poslova kod nas ima samo viziju za ovu prvu fazu, ako i za to. Vizija se mora razraditi kroz poslovni plan. Potrebna su i određena vlastita sredstva, pa i ulog vremena i kontakata, puno strpljenja u razvoju tima, proizvoda i brenda. Tajna našeg uspjeha je upravo to što sam od prvog dana postavila posao na dugoročnoj osnovi, što smo u svakom trenutku znali gdje se nalazimo i kuda idemo“, ističe vlasnica Korice.

U Zagrebu trenutno upravlja s tri majstorske pekare, a uskoro ćemo možda vidjeti Korica proizvode na nekim novim mjestima i u nekim novim oblicima. Osim u pekarnicama, Korica proizvodi dostupni su i putem Wolt platforme.

Otvaranja vrata zdravijem načinu prehrane

Dugoročnu viziju poslovanja ima i Juice Box, štoviše, vlasnice Nataša i Ivana Poljak, majka i kćer, nam govore da je upravo zbog njih i stvaranje brenda bilo tako jednostavno. Kako kažu, kada posjedujete strast, viziju i predanost ostvarenju vlastitih ideja, sve prepreke gube na važnosti.

image

Ivona Poljak, vlasnica Juice Boxa

/Wolt

Iako su danas uvelike poznati po restoranima Eats By Juice Box, njihov prvotni smjer nije bio usmjeren prema ugostiteljstvu, već prema proizvodnji sokova, juha, salata te raznih drugih zdravih napitaka, hrane, ali i grickalica. No, malo po malo, zahvaljujući svom konceptu ponude postali su i jedan od popularnijih izbora na Wolt platformi u Hrvatskoj. Upravo im je Wolt dostava u posljednjih nekoliko godina otvorila vrata značajnom porastu narudžbi, odnosno da većem broju ljudi pruže mogućnost za zdraviji način prehrane.

„Suočavajući se s izazovima, svakodnevno težim tome da postanemo još bolji i inovativniji, nudeći kvalitetniju i raznolikiju ponudu hrane. Naš cilj je da naša alla cart jela, pripremljena alla minute, budu ne samo kvalitetna već i da postavljaju nove standarde u brzoj prehrambenoj industriji, poput Michelinovih restorana“, napominje Nataša.

Drugačiji odnos prema ženama

I dok su Juice Box i Korica krenuli od nule, Klaudia Baschiera je imala drugačiji posao – oživjeti obiteljsko prezime u svijetu pizza koje je osnovao njezin otac.

„Kada idete oživljavati brend koji je 90-ih bio jako popularan imate određenu dozu strahopoštovanja, što prema roditeljima koji su to sve stvorili, tako i prema našim dragim gostima koji su navikli na određeni standard i kvalitetu koju Baschiera predstavlja“, navodi Klaudia.

image

Klaudia Baschiera, vlasnica pizzerie Baschiera

/Wolt

U početku su ona i njen brat radili i po 14 sati dnevno, dok nisu ponovno etablirali svoje ime na tržištu. Klaudia je pritom pokrivala skoro svaki dio poslovanja – vodila je restoran, nabavku robe i robno knjigovodstvo te pomagala u kuhinji. Svemu tome nije pomogla činjenica da su se pojedini kolege u biznisu odnosili prema njoj drugačije nego prema njenom ocu dok je obavljao isti posao.

Ne znam je li Hrvatska zapela u kamenom dobu što se tiče žena na rukovodećim pozicijama, no moja iskustva su više negativna nego pozitivna. Mislim da i dalje nismo došli na tu razinu gdje će žena na rukovodećoj poziciji biti jednako ozbiljno shvaćena kao muškarac na istoj toj poziciji. Naši partneri s kojima radimo se zaista trude da se ta sveopća prešutna razlika ne osjeti i na tome sam im iznimno zahvalna“, govori Klaudia.

Jedan od tih partnera je i Wolt Hrvatska koji u svom poslovanju promiče rodnu ravnopravnost među svim svojim dionicima na platformi, nevažno radi li se o korisnicima, partner dostavljačima ili vlasnicima restorana i trgovina.

U našoj misiji da stvaramo bolji svijet kroz inovativne usluge, duboko smo posvećeni osiguravanju jednakih prilika, poštovanju različitosti i uklanjanju svih oblika diskriminacije, uključujući i onu temeljenu na rodu. Wolt se ponosi svojom posvećenošću rodnoj ravnopravnosti, a mi smo spremni nastaviti djelovati kao agenti pozitivnih promjena u našem društvu. Veliko hvala svim našim partnericama - dostavljačicama, poduzetnicama, menadžericama restorana, voditeljicama prodaje… svim ženama koje rade s nama i svakodnevno stvaraju fantastične priče, te naravno našim korisnicama koje razbijaju predrasude da je ženama nije mjesto u businessu, na vodećim pozicijama", poručio je Marin Šušnjar, generalni direktor Wolt Hrvatska.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2025 12:28