Razmišljaš o pokretanju svog posla? Evo pet stvari o kojima trebaš voditi računa

 Coca Cola

Moram odmah na početku priznati da do sada nisam razmišljala o pokretanju vlastitog posla. I to uglavnom zbog toga što sam mislila da je to previše komplicirano. Čak me ni glavna prednost samozapošljavanja, kreiranje vlastitog radnog, ali i slobodnog vremena, nije mogla razuvjeriti. No, svoje sam mišljenje promijenila nakon što sam poslušala sjajnu Kaju Pavlinić i njezin besplatan modul o samozapošljavanju u sklopu Coca-Coline podrške mladima. Ovo je pet stvari koje sam naučila o pokretanju vlastitog posla, o kojima definitivno treba voditi računa:

Razmisli o poslovnoj ideji

Prije nego što uopće počneš razmišljati o tome kako bi bilo odlično biti sama svoj šef ili šefica, bilo bi dobro da razmisliš i staviš na papir ideje koje želiš „prodati“. Pritom mislim na to da razmisliš koji to problemi, na primjer, muče tebe ili tvoje prijatelje te ponudiš ideju koja bi taj problem mogla riješiti. Ideja bi trebala biti inovativna, odnosno rješavati tvoj problem drugačije ili bolje od konkurencije. Također, tvoju bi ideju (proizvod ili uslugu) netko trebao htjeti kupiti, odnosno trebalo bi postojati tržište za tvoj proizvod ako od svoje ideje želiš i nešto zaraditi. Na kraju, trebaš ju moći ostvariti financijskim sredstvima koje trenutno imaš na raspolaganju.

image
Coca Cola

Odaberi poslovni model

Sada kada imaš ideju, trebaš se odlučiti i za poslovni model, odnosno strategiju kojom ćeš od nje ostvarivati prihod. Postoje različiti poslovni modeli kojima to možeš učiniti, a neki od njih su supscription model gdje uz određenu mjesečnu ili godišnju naknadu ti nudiš svoju uslugu ili proizvod, a tu je i bundling model kojim za određenu cijenu nudiš ne samo jednu, već više usluga ili proizvoda. Naravno, postoji još puno drugih modela koje možeš iskoristiti u svojem budućem poslovanju, a ovdje sam izdvojila samo one koji mi se čine najzanimljivijima.

image
Coca Cola

Testiraj proizvod dok je još u povojima

Kada smisliš ideju i razradiš svoj poslovni model, vrijeme je da svoj proizvod ili uslugu testiraš. Da, da, dobro čuješ. Iako sam mislila da se na proizvodu treba puno raditi, a onda nakon puno truda i muke kad već potrošiš popriličnu količinu novca, taj proizvod plasirati na tržište, ipak to nije tako. Proizvod je puno bolje testirati dok je još u povojima i onda odmah na početku možeš vidjeti kako tvoji potencijalni kupci na njega reagiraju te ga po potrebi možeš unaprijediti. I zato ne boj se, već plasiraj osnovnu inačicu svog proizvoda ili usluge - uvijek ju kasnije možeš unaprijediti!

image
Coca Cola

Dobro procijeni kolika su ti financijska sredstva potrebna za realizaciju

Uz poslovnu ideju, ruku pod ruku idu i financijska sredstva, jer da bi ona zaživjela, moraš ju na početku moći financijski poduprijeti. Iako nas kad je riječ o financijama, sve vjerojatno zaboli glava, važno je na početku popisati sve moguće troškove pokretanja vlastitog posla, odnosno realiziranja vlastite ideje (kao npr. početne troškove, fiksne mjesečne troškove, troškove opreme, mogućih dodatnih edukacija, pravnog entiteta koji odabereš, kao što je obrt, i promocije proizvoda ili usluge) te to sve usporediti s realnim prihodima koje možeš ostvariti u prvih godinu dana od pokretanja vlastitog posla. Kada sve to popišeš i usporediš, dobit ćeš određenu okvirnu svotu novca koja ti je potrebna za realizaciju tvoje ideje te će ti biti puno jasnije ima li tvoja ideja uopće smisla, odnosno hoćeš li od nje i nešto zaraditi.

image
Coca Cola

Razmisli o širenju svog poslovanja

Kada se već uhodaš u posao, tj. znaš kako tvoje tržište diše te već neko vrijeme zarađuješ od svoje ideje (proizvoda ili usluge), zašto ne razmisliti i o razvoju i širenju svog poslovanja? Sada već imaš iskustvo i znanja o svojim kupcima ili korisnicima pa ga možeš iskoristiti u daljnjim planovima, prateći njihove želje i potrebe. Također, vjerojatno već poznaješ i svoju konkurenciju, pa je sada odlično vrijeme da ispitaš što tvoja konkurencija radi bolje od tebe i pokušaš biti korak ispred njih. Pokušaj pronaći i nove kupce, ali i načine kako ih privući da kupe baš tvoj proizvod. Na kraju, iskoristi društvene mreže i umrežavanje kako bi se dodatno čulo za tebe i tvoj proizvod ili uslugu.

Ako ti ovi savjeti nisu dovoljno uvjerljivi da pokretanje vlastitog posla nije nemoguća misija, posjeti i ti stranicu Leap Academyja na kojoj se nalazi spomenuti besplatan tečaj Ja i posao Coca-Coline podrške mladima te se uz stručno vodstvo i zanimljiva predavanja uvjeri u to. Super stvar je što ćeš osim samozapošljavanja moći čuti i o drugim korisnim temama iz područja poslovnih vještina, kao što su upravljanje projektima ili prodaja - sve će ti to sigurno pomoći u tvojoj budućoj poduzetničkoj avanturi. Sretno!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 22:06