- Koliko je dugo tvrtka SES prisutna u Hrvatskoj i/ili regiji jugoistočne Europe?
Hrvatska je definitivno važno tržište za tvrtku SES u Europi. Ured tvrtke u Bukureštu centralni je ured iz kojeg se koordiniraju sve aktivnosti u zemljama Srednje i Istočne Europe, a među njima je i Hrvatska.
Što se tiče naše prisutnosti u Hrvatskoj, još od 1989. godine satelit ASTRA 1A smješten na orbitalnoj poziciji 19,2 stupnja istočno odašilje linearni satelitski televizijski signal čineći televiziju dostupnijom svima u Europi uključujući i Hrvatsku. Tijekom godina, način na koji ljudi konzumiraju sadržaj postao je raznolik. Međutim, satelitsko emitiranje ima svoje neporecive prednosti, poput neovisnosti od geografske konfiguracije tla ili prirodnih katastrofa kao i pouzdanost jer veza sa zemaljskom infrastrukturom nije obavezna. Trenutno sa satelita SES ASTRA gledatelji u Hrvatskoj mogu primiti preko 300 Free-To-Air (FTA) programa, uključujući 79 u HD i Ultra HD kvaliteti.
Trenutno smo vodeći pružatelj Direct-To-Home usluge u Europi koji pokriva 167 milijuna kućanstava putem najboljih orbitalnih pozicija. U ovome trenutku ne osiguravamo satelitske kapacitete za bilo koju hrvatsku platformu, ali to bismo svakako željeli promijeniti.
- Kakva je trenutna situacija na TV tržištu, je li satelitska TV popularna u Hrvatskoj?
U Hrvatskoj, gotovo 100% kućanstava opremljeno je TV zaslonom. Prema podacima za Hrvatsku, pay TV polako, ali kontinuirano raste te je dosegla oko 760 tisuća kućanstava krajem 2019. IPTV je najpopularnija, a slijedi kabelska televizija. Satelitska TV pokriva gotovo 20% pay TV tržišta. Međutim, prema mojem mišljenju satelitska TV ima važan potencijal rasta ako se DTH usluge pravilno implementiraju, naplate i kontinuirano prilagođavaju zahtjevima tržišta.
- Zašto bi satelit bio dobar dodatak zemaljskom emitiranju?
Korisnici streaming usluga mogu imati problema kada je internetska veza loša. Kabelska televizija zahtijeva infrastrukturu koja nije uvijek dostupna, a ponekad ju je nemoguće izgraditi u određenim regijama ili nije komercijalno održiva. S druge strane, sateliti pokrivaju široka područja, cijele zemlje ili čak kontinente te nemaju problema s prijenosom u izoliranim područjima kao što su otoci, planinska područja ili duboke doline.
Dodatna ključna prednost satelita u odnosu na zemaljsku distribuciju je sposobnost pružanja sadržaja beskonačnom broju krajnjih korisnika. To je posebno važno u ruralnim područjima gdje troškovi širokopojasne povezanosti i digitalne zemaljske televizije (DTT) rastu kako gustoća naseljenosti opada. Mnoga ruralna područja glavni su ciljevi rasta pružatelja video usluga, no zemaljski sustavi i dalje su u nepovoljnom položaju kada je u pitanju pristup tržištu.
- Koje su prednosti satelitske televizije u odnosu na druge vrste emitiranja?
Veliki potencijal satelitske televizije proizlazi iz njenog kapaciteta ponude vrhunske kvalitete slike i vrlo dobre pokrivenosti, čak i za ona udaljena područja do kojih kabelska televizija teško dolazi. Također, satelitska televizija nije ograničeno fizičkim preprekama, tako da nema područja bez prijema signala. Infrastruktura već postoji te ne zahtijeva dodatna ulaganja televizijskih i radio nakladnika. Štoviše, moćni ASTRA sateliti pružaju snažan signal i visoku pouzdanost. Smješteni su iznad Europe i Hrvatske te nude na stotine besplatnih međunarodnih HD programa koji su dostupni građanima Hrvatske s malim satelitskim antenama. S obzirom na zemljopisnu konfiguraciju Hrvatske, uvjereni smo u svijetlu budućnost satelitskog prijenosa TV i radio programa.
Uz to, mogućnosti dodavanja novih kanala, uključujući HD i Ultra HD razlučivosti su neograničene. Sateliti su prirodna platforma za prijenos sadržaja visoke rezolucije zbog dostupne propusnosti i omogućuju gledateljima kontinuirano primanje kvalitetnog signala bez obzira gdje se nalaze u području pokrivenosti. Dobra vijest je da su sateliti već izgrađeni za primanje i prijenos UHD-a, tako da za UHD prijenose nisu potrebne daljnje promjene.
- Kako se TV tržište promijenilo u 2020.
2020. je godina koju sigurno nećemo zaboraviti. Medijska industrija prošla je kroz intenzivne trenutke i svi su bili primorani preispitati komercijalne i marketinške planove. Zapravo, prema istraživanju kompanije McKinsey na više od 200 organizacija iz različitih industrija, preko 90% menadžera smatra kako će COVID iz temelja promijeniti način poslovanja u sljedećih pet godina.
Pandemija je potaknula industrije da se prilagode novim modelima poslovanja kao odgovor na promjene ponašanja potrošača. Kompanije koje će napredovati su one koje su dovoljno fleksibilne prilagoditi se novonastalim promjenama, odnosno one koje odlikuje donošenje brzih odluka i investiranje u infrastrukturu koja je potrebna za poslovanje u novim okolnostima. Nadogradnja postojećih razmišljanja i poslovnih modela nije jedino o čemu je potrebno razmišljati, o čemu govori isto istraživanje kompanije McKinsey koje otkriva da samo 21% menadžera smatra kako imaju dostatne interne resurse i stručnost za uspješno uvođenje promjena. Iskorištavanje prilika u post COVID eri ogledat će se u eksternom pronalasku tih vještina, drugim riječima biti disruptivan će značiti suradnju s partnerima koji već imaju veliko iskustvo u disruptivnosti.
S druge strane sve veća potražnja za visokokvalitetnim sadržajem otvara nove poslovne prilike za medijske igrače diljem svijeta. To se odnosi na regionalne igrače kao i na globalne brendove koji stvaraju i promiču originalne i jedinstvene programe kako bi privukli nove korisnike. Međutim, to također stvara složeniji put isporuke videozapisa, s mnoštvom dodatnih koraka između faza produkcije i distribucije. Stoga je za vlasnike sadržaja, distributere, sportske organizacije i medijske kompanije izazov pronaći snažne partnere koji su u mogućnosti razvijati nove tehnologije i poslovne modele budućnosti.
Kada je riječ o navikama uživanja u sadržaju, gotovo cijela svjetska populacija bila je pod utjecajem nekih od mjera za suzbijanje pandemije, brojke gledanosti za sve medije dostigle su neviđene razine s posebnim naglaskom rasta pretplate na streaming OTT (Over-the-top) usluga. Ipak, gledatelji svih starosnih skupina oslanjaju se na linearne televizijske programe kako bi dobili najnovije, službene i pouzdane informacije, ali i kvalitetnu zabavu. Rast linearnog sadržaja u 2020. također podržavaju sateliti kao najpouzdaniji način za emitiranje najširoj mogućoj publici uz najbolju kvalitetu koju zahtijeva korisnik.
- U vrijeme kada se tehnologija mijenja iz dana u dan, koja inovativna rješenja je tvrtka SES predstavila posljednjih godina?
Tvrtka SES vjeruje u vizionarske mogućnosti budućnosti u isporuci end-to-end rješenja i u podršku vizije i ciljeva naših klijenata. Kada govorimo o satelitskoj komunikaciji, tvrtka SES je disruptivna. Poremetili smo geografska ograničenja kada smo 2013. godine lansirali konstelaciju O3b Medium Earth Orbit (MEO), koja nekim od najudaljenijih krajeva svijeta omogućuje povezivost na razini optike. Poremetili smo tržište na razini geostacionarne orbite (GEO) s našom tehnologijom satelita visoke propusnosti (HTS) nove generacije, a dodatno ćemo ga poremetiti ove godine sa SES-17 koji će isporučiti iznimnu propusnost kupcima iz područja aeronautike, telekomunikacije i off-shore energetike. Poremetili smo video tržište sa satelitom ASTRA 1A koji je promijenio uvjete ekonomije lokalnih programa u zapadnoj Europi i s našim vizionarskim HDTV uslugama emitiranja u Europi i s razvojem HDTV standarda. Znamo kako to učiniti, usko surađujući s predstavnicima industrije, partnerima i najvažnije, s klijentima.
Po čemu se najviše razlikujemo od naših konkurenata je korištenje našeg znanja i najsuvremenije infrastrukture kako bismo pomogli tvrtkama u ostvarivanju rasta u industriji direct to home video. Cilj nam je pomoći im ostvariti značajnu ulogu u preoblikovanju izgleda emitiranja u budućnosti.
Tvrtka SES surađuje s pružateljima DTH usluga kroz sveukupni proces planiranja i implementacije kako bi osigurali uspjeh našim klijentima. Nove tehnologije kompresije smanjuju trošak razvoja novih DTH platformi jer davatelji usluga mogu smjestiti veći broj programa unutar istog kapaciteta, a istovremeno snažni satelitski signal omogućuje manje antene na lokaciji kupaca.
- Među mnogim načinima konzumiranja TV sadržaja, što nudite gledateljima satelitske televizije u Hrvatskoj i kako vas to razlikuje od drugih?
Najvažniji aspekt je mogućnost primitka sadržaja najveće moguće kvalitete u gotovo svim dijelovima zemlje. Uz pomoć satelitskog tanjura, bilo gdje u Hrvatskoj, bilo u gradu ili na selu, ili na nekom otoku možete gledati široku paletu televizijskih programa. Uz raznolikost u broju, različiti tematski kanali od vijesti i zabave do sporta i znanosti mogu se prikazivati, a sve na mnoštvu stranih jezika što je važna korist za zemlju u koju dolaze turisti iz cijelog svijeta. U osnovi, tehnički parametri satelita omogućuju prilagodbu transmisijskih kapaciteta potrebama različitih vrsta prikazanog sadržaja. U isto vrijeme omogućuje neposrednu transmisiju podataka i prijenosa u živo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....