Valcer ispraćen ovacijama: Zagreb sinoć postao dio Straussove povijesti

U publici su se mogli vidjeti roditelji s djecom, mladi parovi, ljubitelji klasične glazbe, ali i oni koji su Straussovu glazbu doživjeli po prvi put

Strauss Christmas Gala

U publici su se mogli vidjeti roditelji s djecom, mladi parovi, ljubitelji klasične glazbe, ali i oni koji su Straussovu glazbu doživjeli po prvi put

Arena Zagreb sinoć nije bila tek koncertna dvorana, već pozornica emocije, radosti i izvorne ljepote klasične glazbe. Strauss Christmas Gala ispisala je novu stranicu kulturne povijesti grada, u trenutku kada je Johann Strauss II., oživljen suvremenom tehnologijom, ponovno stao pred svoj originalni bečki orkestar. Pred tisućama posjetitelja, klasična glazba progovorila je suvremenim jezikom, stvarajući snažno, emotivno iskustvo koje je istodobno poštovalo tradiciju i govorilo današnjoj publici. Od prvog tona do posljednjeg pljeska bilo je jasno da se ne radi o običnom koncertu, već o događaju koji označava početak nove blagdanske tradicije. U publici su se mogli vidjeti roditelji s djecom, mladi parovi, ljubitelji klasične glazbe, ali i oni koji su Straussovu glazbu doživjeli po prvi put – svi objedinjeni osjećajem pripadnosti i zajedništva, svjesni da sudjeluju u nečemu iznimno posebnom.

Večer u kojoj je Strauss ponovno stao pred svoj orkestar

Od prvih taktova bilo je jasno da publika ne svjedoči klasičnom koncertu, već pažljivo režiranom glazbenom putovanju. Strauss Capelle Vienna, pod vodstvom maestra Rainera Roosa, povela je publiku kroz večer strukturiranu poput glazbenog filma — s jasnom dramaturgijom, emotivnim lukovima i snažnim vizualnim identitetom. Poseban dramaturški sloj večeri donio je 3D avatar Johanna Straussa II., tehnološko rješenje temeljeno na suvremenim alatima umjetne inteligencije koje je omogućilo da se lik i duh Kralja valcera ponovno pojave pred publikom. Kroz pažljivo osmišljenu vizualnu interpretaciju i narativ, Strauss je „oživio“ na pozornici — ne kao povijesna figura zarobljena u prošlosti, već kao pripovjedač koji komunicira jezikom današnjeg vremena. Upravo je taj spoj umjetnosti i tehnologije omogućio da se njegova glazba približi mlađim generacijama, stvarajući most između dvostoljetne bečke tradicije i suvremene publike navikle na vizualno bogate, emotivno snažne sadržaje. U trenucima kada se Strauss “pojavio” pred orkestrom, Arena je utihnula — a zatim se prepustila emociji koja je uslijedila. Taj spoj tehnologije i glazbene baštine nije djelovao kao još jedan glazbeni aranžman, već kao promišljeni narativni alat koji je omogućio publici da se poveže s pričom skladatelja na osobnoj razini.

Program je obuhvatio najpoznatija djela Straussove ostavštine, među kojima su se istaknuli Na lijepom plavom Dunavu, Carski valcer, Glasovi proljeća i uvertira iz operete Šišmiš, dok su djela Franza Lehára, Čajkovskog i Delibesa dodatno obogatila večer emotivnom i stilskom raznolikošću. Posebno snažan odjek u publici izazvao je Carski valcer, izveden u trenutku potpune tišine i koncentracije dvorane, nakon čega se Arenom pronio dugotrajan pljesak. Taj trenutak mnogi su doživjeli kao emocionalni vrhunac večeri.

„Straussova glazba nosi emociju koja je univerzalna i bezvremenska, ali ona istinski oživi tek kada je orkestar uspije prenijeti publici kao osobno iskustvo. Strauss Capelle Vienna ne svira ovu glazbu kao repertorij — mi je živimo, dišemo i prenosimo s pozornice u dvoranu. Strauss je, vođen glasom i pričom, postao suputnik kroz večer — figura koja povezuje prošlost i sadašnjost, tradiciju i budućnost, ostavljajući snažan dojam da klasična glazba ima moć govoriti univerzalnim jezikom koji nadilazi generacijske granice. Sinoć sam vidio lica publike, reakcije, tišinu između pljeskova i znao sam da je emocija pronašla svoj put. To je za mene bit Straussove glazbe: trenutak u kojem se publika osjeti dijelom iste priče.“ - izjavio je Francisco Supin, umjetnički direktor Strauss Christmas Gale.

Pozornica snažne emocije s više od 80 glazbenih umjetnika

Snažan pečat večeri dali su i solisti svjetskog glasa — sopranistice Megan Kahts i Veronika Seghers te tenor Vincent Schirrmacher, čije su interpretacije operetnih arija unijele dodatnu toplinu i ljudsku bliskost u monumentalni prostor Arene. Njihove izvedbe nisu bile tek tehnički besprijekorne, već duboko emotivne, s jasnim osjećajem pripovijedanja kroz glazbu. Posebno emotivne reakcije publike izazvale su izvedbe Dein ist mein ganzes Herz i Lippen schweigen, koje su večeri dale nježan, emotivan kontrast snažnim orkestralnim vrhuncima. U tim trenucima, Arenenom je zavladao nezamisliv smiraj — kao da se tisuće ljudi pretvorilo u jednu glasnu tišinu. Vizualni identitet večeri upotpunili su članovi Vienna State Balleta, čiji su elegantni pokreti dali glazbi tijelo i ritam, dok su svjetlosne projekcije i scenografija pratili svaki glazbeni prijelaz, stvarajući osjećaj potpunog uranjanja u Straussov svijet. Baletne interpretacije valcera dodatno su naglasile lakoću i fluidnost glazbe, pretvarajući zvuk u pokret.

image

Strauss Christmas Gala

Poseban emotivni vrhunac večeri donijela je Sandra Bagarić, čiji je nastup u Areni Zagreb unio snažan, prepoznatljiv božićni duh i toplinu domaćeg glazbenog identiteta. Njezin glas, istodobno moćan i topao, ispunio je prostor Arene osjećajem blagdanske bliskosti i radosti. Svojim nastupom povezala je bečku glazbenu tradiciju sa senzibilitetom hrvatske publike, donoseći emocionalni most između klasičnog repertoara i blagdanske simbolike koju Božić nosi. Uz nju, Zbor Hrvatske radiotelevizije dao je večeri dodatnu monumentalnost i svečanost.

„Program ove večeri bio je zamišljen kao oživljeni Straussov san – glazbeno putovanje koje se ne odvija kao niz skladbi, već kao zaokružena dramaturška cjelina u kojoj svaka glazbena točka ima svoje mjesto, boju i emociju. Željeli smo da publika osjeti ritam večeri, prijelaze, vrhunce i smirenja, baš kao u filmskoj priči. Kada se takav program spoji s orkestrom koji poznaje Straussov stil do najsitnijeg daha, događa se ono najljepše: glazba prestaje biti forma i postaje doživljaj.” - istaknuo je maestro Rainer Roos.

Večer je završila dugotrajnim ovacijama, s publikom koja je još dugo ostala u dvorani, ne želeći prekinuti osjećaj koji se pronio dvoranom. Taj dijalog između izvođača i publike bio je jedan od najsnažnijih elemenata večeri, potvrđujući da klasična glazba, kada se prezentira s poštovanjem i suvremenim senzibilitetom, i dalje ima moć dubokog emotivnog utjecaja.

Zagreb – grad nove Straussove tradicije

Strauss Christmas Gala sinoć je pokazala da Zagreb ima publiku, energiju i senzibilitet za vrhunske kulturne događaje europskog formata. Spoj autentične bečke glazbene tradicije i suvremenog multimedijalnog pristupa stvorio je večer koja je bila istovremeno svečana i intimna, monumentalna i osobna. Upravo ta ravnoteža između velikog spektakla i osobne emocije ono je što je ovu večer izdvojilo od klasičnih koncertnih formata. Mnogi su upravo ovu Gala večer opisali kao događaj koji će zasigurno postati nova blagdanska tradicija grada — trenutak u kojem se Zagreb svake godine okuplja oko glazbe, ljepote i zajedništva.

„Sinoć smo u Zagrebu napravili prvi, ali vrlo važan korak za klasičnu glazbu ove regije. Reakcija publike pokazala nam je da ovakav format ima budućnost. Naša želja je da Strauss Christmas Gala postane nova zagrebačka tradicija — večer kojoj se ljudi vraćaju svake godine, s istim uzbuđenjem i iščekivanjem. Već sada radimo na idućem izdanju, s jasnom željom da ovu priču razvijamo dalje i da iz godine u godinu još snažnije povezujemo glazbu, grad i ljude koji joj se vraćaju. Naša je ambicija stvoriti večer kojoj se publika raduje, kojoj se vraća i u kojoj prepoznaje dio vlastitih uspomena i blagdanske emocije.” - zaključio je Saša Petrović, predstavnik organizacijskog tima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. prosinac 2025 12:00