- Smatram da je za razvoj adekvatnog zakonodavnog okvira na europskoj razini neophodna koordinacija različitih sektora i zato mi je izuzetno drago što smo kod tvrtke Rimac Automobili, jedne od najbrže rastućih tehnoloških tvrtki u čitavoj Europi, naišli na otvorena vrata. Oni imaju ogromno znanje i iskustvo koje nam je posebno dobro došlo u oblikovanju prijedloga za budući zakonodavni EU okvir umjetne inteligencije u sektoru automobilske industrije, kazao je Flego te dodao:
- Time slijedimo i želju Europske komisije da u izgradnju novog europskog zakonodavnog okvira uključimo dionike na nacionalnoj i regionalnoj razini. U suradnji s privatnim i javnim sektorom možemo osigurati kreiranje europskog ekosistema izvrsnosti i stvoriti prave poticaje za ubrzani razvoj rješenja temeljenih na umjetnoj inteligenciji u svim segmentima društva.
- Moj je cilj prije svega ispitati koje su točno izmjene i dopune postojećeg pravnog okvira EU potrebne za rješavanje ključnih etičkih pitanja na području novih tehnologija u automobilskoj industriji. Jer korištenje autonomnih vozila naša je bliska budućnost i novi oblik mobilnosti. S obzirom na utjecaj koji ima na svakodnevni život ljudi, od ključnog je značaja da umjetna inteligencija razvijena na europskom tlu poštuje temeljne europske vrijednosti, prije svega pravo na zaštitu ljudskog dostojanstva i privatnosti. Iako umjetna inteligencija ima potencijal poboljšati sve aspekte ljudskog života, ona ne smije dovoditi u pitanje ljudski autoritet, pojasnio je Flego naglasivši da „umjetna inteligencija sama po sebi nije ni dobra ni loša - ona ovisi o načinu na koji se koristi“.
- Zato, rizici moraju biti svedeni na apsolutni minimum, što podrazumijeva garanciju sigurnosti svih sudionika u prometu!
Prijedlog za donošenje zakonodavnog okvira, odnosno Mišljenja o upotrebi umjetne inteligencije, robotike i novih tehnologija na europskom tržištu automobilske industrije predstavljen je u Odboru za promet i turizam krajem travnja ove godine. Njegovo se usvajanje očekuje u srpnju, nakon čega slijedi usuglašavanje Izvješća u glavnom odboru JURI-ju – Odboru za pravna pitanja - te potvrda na plenarnoj sjednici ove jeseni.
- U fokus smo stavili važnost razvoja umjetne inteligencije u svim sektorima prometa, s posebnim naglaskom na cestovni. EU bilježi porast smrtnih žrtava na europskim cestama, i jasno je da cilj o smanjenju broja žrtava za 50% do kraja ove godine u odnosu na 2010. neće biti ostvaren. Samim time, daljnji razvoj autonomne vožnje, robotike i svih oblika umjetne inteligencije u cestovnom prometu jedan od glavnih prioriteta EU-a.
Etičke smjernice Odbora za promet idu u smjeru poticanja razvoja poduzetništva, harmoniziranja standarda za testiranje umjetne inteligencije i robotike u autoindustriji te sadrže preporuke za izmjenu postojećeg europskog okvira ”odgovornosti” u slučaju nesreće.
- Nove tehnologije, umjetna inteligencija, ali prije svega autonomna vožnja ogromna su šansa da smanjimo emisije CO2 u prometu, da ljudima s invaliditetom olakšamo mobilnost, da osiguramo ostanak ljudi u manjim područjima bez javnog prometa i svakako smanjimo broj žrtava na europskim cestama. Nažalost, Hrvatska je i tu na začelju EU-a, stoga smatram da je ključan dodatan angažman svih razina vlasti i stvaranje jasnijeg okvira za razvoj novih tehnologija želimo, zaključio je Flego.